یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دو کتاب "مقاله‌نویسی در مطبوعات" و  "فوتبال‌شناسي" به كوشش دو لرستاني توسط انتشارات سراي روزنامه‌نگاران ايران منتشر شد.

به گزارش يافته، کتاب «مقاله‌نویسی در مطبوعات» درس‌نامه‌ی مطبوعاتی و دانشگاهی است که به قلم نويسنده لرتبار دکتر "امید‌علی مسعودی" نوشته شده است. این کتاب در 179 صفحه شامل بخش‌های تعریف مقاله، تفاوت مقاله‌ی علمی و مطبوعاتی، انواع مقاله‌ی مطبوعاتی، مقالات علمی، مراحل نوشتن مقاله، اجزای مقاله‌ی علمی و بدنه‌ی اصلی مقاله و متن است که با قیمت 6 ‌هزار و 500 تومان در ‌تيراژ هزار نسخه منتشر شده است.

محمدجعفر محمدزاده - معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد - نیز در مقدمه‌ی این کتاب درباره‌ی اهمیت و جایگاه مقاله صحبت کرده است.

همچنين کتاب «فوتبال‌شناسی» ترجمه و تألیف "عزیزالله محمدی و سیدمهدی محمودی" و شامل مجموعه مقررات بین‌المللی فوتبال است که توسط انتشارات سرای روزنامه‌نگاران به چاپ رسیده است. این کتاب نخستین کتابی است که با عنوان فوتبال‌شناسی منتشر می‌شود. عزيز محمدي كه اصالتاً اهل ازناي لرستان است رييس اسبق سازمان ليگ حرفه‌اي ايران بود هم‌اكنون رياست اتحاديه قوتبال باشگاه‌هاي ايران را بر عهده دارد.

در این کتاب موضوعاتی مانند اساسنامه‌ی فیفا، مقررات حاکم بر اجرای اساس‌نامه، دستورالعمل‌های لازم‌الاجرای کنگره، اساسنامه‌ی نمونه‌ی فیفا، مقررات انضباطی فیفا، مقررات اخلافی فیفا، مجموعه‌ی رفتاری فیفا، مقررات داوری برای ورزش، قوانین درباره‌ی وضعیت و نقل و انتقال بازیکنان، مقررات حاکم بر آیین رسیدگی کمیته‌ی وضعیت بازیکنان و اتاق حل اختلاف، مقررات کارگزاران رسمی بازیکنان، حداقل زمان رسمی بازیکنان حرفه‌‌ای فوتبال، نمونه‌ی قرارداد لیگ برتر اتحادیه‌ی فوتبال انگلیس و نمونه‌ی قرارداد استخدام بازیکن حرفه‌‌ای لیگ فوتبال سوییس آورده شده است که خبرنگاران ورزشی اگر بخواهند در حوزه‌ی فوتبال تحلیلی ارائه دهند، به این اطلاعات نیاز دارند.

این کتاب در 320 صفحه و با قیمت 25 هزار تومان در تیراژ 2 هزار نسخه روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار دارد.

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا