یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: سرانه فضای کتابخانه‌های کشور درحال حاضر 2 و نیم مترمربع به ازاء هر 100 نفر است که این رقم تا پایان سال جاری به 4 مترمربع افزایش خواهد یافت.

به گزارش يافته، حجت‌الاسلام و المسلمین "سیدعلی حسینی" در مجمع عمومی کتابخانه‌های استان لرستان، افزود: این در حالی است که براساس سند چشم‌انداز افق 1404، به ازاء هر 100 نفر می‌بایست 8 مترمربع فضای کتابخانه‌ای در کشور وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: سرانه فضای کتابخانه‌ای استان لرستان نیز درحال حاضر یک مترمربع به ازاء هر 100 نفر است.

دبیر نهضت مطالعه مفید کشور خاطرنشان کرد: همچنین سرانه عضویت در کتابخانه‌های کشور نیز براساس سند چشم‌انداز، تا سال 1404 باید 35 درصد جمعیت باشد، که این سرانه اکنون در استان لرستان 4/3 درصد جمعیت است.

وی افزود: همچنین براساس این سند، سرانه منابع کتابخانه های کشور نیز باید از 37 نسخه فعلی به 300 تا 500 نسخه در سال 1404 افزایش یابد.

مدیرکل استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: درحال حاضر یک هزار و 104 انجمن کتابخوانی در کشور راه اندازی شده که سهم استان لرستان از این تعداد، 22 انجمن می‌باشد.

به گفته حسینی، این انجمن‌ها در مجموع دارای 8 هزار و 864 عضو فعال هستند و اعضای انجمن‌های کتابخوانی استان لرستان نیز 170 نفر می‌باشند.

وی تصریح کرد: مجموع مصوبات جلسات انجمن کتابخانه‌های کشور طی سال گذشته 23 هزار مورد بوده که سهم استان لرستان از این مصوبات در سال قبل 328 مورد بوده است.

به گفته وی، تا کنون حدود 70 درصد مصوبات انجمن‌های کتابخوانی کشور به اجرا درآمده‌اند که دراین میان لرستان موفق به اجرای 80 درصد مصوبات مربوط به خود شده است.

دبیر نهضت مطالعه مفید کشور در ادامه گفت: معدل برگزاری جلسات انجمن‌های کتابخوانی کشور در سال گذشته 52 درصد است که این رقم در استان لرستان 62 درصد است.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا