یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی‌استانداری لرستان گفت: فرهنگ‌سازی با انجام فعالیت‌های موثر فرهنگی در راستای نهادینه کردن اصول اخلاقی و رفتاری مناسب، بهترین راه‌کار در برخورد با مشکلات و مسایل اجتماعی است.

به گزارش يافته، "سجاد معین‌فارساني" در کارگروه ارتقای امنیت اجتماعی استان، افزود: برخوردهای قهری و جبری به هیچ عنوان نمی‌تواند در مباحث اجتماعی و فرهنگی، مفید و موثر باشد و همواره این قبیل برخوردها بازتاب منفی به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: انجام کار فرهنگی نیز ابزار و لوازمی دارد که رسانه‌ها و مطبوعات از جمله مهم‌ترین عوامل در انجام فعالیت‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ‌سازی در سطح جامعه هستند.

معین تصریح کرد: در بحث حجاب و عفاف نیز انجام اقدامات قهری به هیچ عنوان کارآیی ندارد و برای تحقق اهداف و برنامه‌های مفید در این حوزه، توجه به مباحث فرهنگی و تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ ارزشی حجاب و عفاف ضرورتی اجنتاب‌ناپذیر است.

سرپرست معاونت سیاسی‌امنیتی استانداری لرستان گفت: ارتقای امنیت اجتماعی و فراهم کردن فضا و بستر مناسب و ایمن برای افراد جامعه به ویژه زنان و دختران، هدف اصلی برنامه‌های اجرایی در بحث حجاب و عفاف است.

معین افزود: توجه به فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یک اعتقاد و باور دینی و رعایت آن به منظور ایجاد نوعی مصونیت در برابر ناهنجاری های اجتماعی باید در سطح جامعه و قشرهای مختلف اجتماعی نهادینه شود.

به گفته وی، برای تحقق این مهم، همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی ضروری است چراکه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن نیازمند عزمی ملی و اراده‌ای جمعی است.

معین افزود: در همین ارتباط برگزاری برنامه‌های مفید فرهنگی و مذهبی از جمله اجلاس سراسری نماز که شهریورماه امسال به میزبانی استان لرستان در خرم آباد برگزار می‌شود، از جمله راه‌کارهای موثر در زمینه ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا