یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون لرستاني‌الاصل وزیر ارشاد با صدور پیامی از متانت و ادبیات تفاهم آمیز رسانه‌ها در انتخابات قدر‌دانی کرد.

به گزارش يافته، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

24 خرداد، روز حماسه سیاسی و غلبه حضور شکوهمند ملت بر توطئه‌ها، فشارها و تهدیدهای بیگانه بود که برگی زرین بر تاریخ پرافتخار کشورمان افزود و به دعوت و هدایت رهبر عزیز انقلاب اسلامی و اجابت ملت آگاه و خردورزمان، عزّت و سربلندی اسلام و ایران را بر قله‌های رفیع استقلال، آزادی، وحدت و همبستگی رقم زد.

بی‌تردید، حضور رسانه، گویاترین زبان برای بیان صحنه‌های پرشکوه و بهترین زمینه برای انعکاس مطالبات مردم، ایجاد فضای رقابت و دمیدن روح مشارکت در کالبد انتخابات بوده است.

با اتکاء به این حضور حماسی، خداوند متعال را شکرگزاریم که رسانه‌های کشور در ایام انتخابات از آزمون اخلاق‌مداری، اعتمادسازی و اقناع مخاطبان سربلند بیرون آمدند و نه فقط با عبور هوشمندانه از همهمه منازعات انتخاباتی، دامان پاک و پرمهر خویش را به تهمت و تخریب و تفرقه‌افکنی نیالودند و به ابزار تخریب و حذف سیاست ورزان تبدیل نشدند، بلکه با قلم‌های بیدارگر خویش از کرامت انسانی که والاترین موهبت الهی است، صیانت کردند و با اتکاء به منابع انسانی خلاق و با دانش در جهادی الهی به دفاع از کیان فرهنگ و اندیشه برخاسته، مانع از جایگزینی قدرت‌محوری و جناح‌گرایی افراطی به جای مسؤولیت پذیری و وجدان رسانه‌ای شدند.

امید است از این پس نیز رسانه‌های کشور از استفاده ابزاری از حریم رسانه برای اهداف جناحی اهل سیاست مانع شوند و رسانه‌های اعتمادساز و معتبر کشور را که ارزشمندترین سرمایه‌های فرهنگی ایران اسلامی است، از محو استقلال و مسخ هویت حرفه‌ای و خدای ناکرده تأسی بی چون و چرا به مناسبات قدرت بازدارند.

امید است همچنان که آزمون انتخابات، سربلندی رسانه‌های صادق و روشنگر داخلی را در کنار ملت شریف رقم زد، در ادامه این مسیر نیز جامعه رسانه‌ای از مسیر اطلاع رسانی و نقد روشمند خارج نشوند و به مجرای نگاه تک بعدی و منفعت‌گرایی سیاسی در نیفتند تا تعاطی و تعامل رسانه‌ای آنها هرگز جای خود را به تضادهای جناحی ندهد.

این‌جانب با تبریک به منتخب محترم ملت عزیز ایران، جناب آقای دکتر حسن روحانی وظیفه خود می‌دانم از یکایک رسانه‌ها، مطبوعات و فعالان رسانه‌ای که با قلم و قدم خویش بر شور و شعف عمومی در عرصه مشارکت سیاسی افزودند، تشکر کنم و از این که با متانت، اخلاق‌مداری و قانونمندی، حریم و حیثیت رسانه را پاس داشتند خاضعانه سپاسگزاری نمایم.

امید است اهل رسانه همواره منادی حماسه‌های ملت سرافزار ایران باقی بمانند و با حفظ این ادبیات تفاهم آمیز و پرهیز از ایفای نقش‌های غیرذاتی و تحمیلی، هر روز بیش از پیش به شأن و جایگاه حرفه‌ای خود نایل آیند.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا