یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پل‌دختر از آلودگی رودخانه کشکانآلودگی رودخانه کشکان با آب باطری (اسید سولفوریک رقیق) بر اثر واژگونی یک دستگاه تریلر تانکر حامل محموله آب باطری (اسید سولفوریک رقیق) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، امیررضا محمدی‌نژاد ظهر سه‌شنبه اظهار داشت: یک دستگاه تریلر که از بندر ماهشهر به سمت رشت در حرکت بود به علت نقص فنی درجاده پلدختر - خرم‌آباد نزدیکی روستای «دمرود افرینه» واژگون شد.
وی افزود: بر اثر این واژگونی محموله این تریلر به درون رودخانه «کشکان» پل‌دختر نشت پیدا کرد که موجب آلودگی رودخانه و به خطر افتادن حیات آبزیان شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پل‌دختر گفت: با هماهنگی فرمانداری پل‌دختر و بخشدار معمولان، نیروهای این اداره اقدام به پخش و دپو آهک برای خنثی سازی اسید سولفوریک کردند زیرا آهک قلیایی بوده و اسید را بی اثر می کند.
محمدی نژاد افزود: در این حادثه رانندگی راننده تریلر به نام عباس نادری به شدت مجروح شد که مجروح حادثه با کمک نیروهای امدادی و اورژانس ۱۱۵ و پلیس راه و نیروی انتظامی به بیمارستان عشایر خرم‌آباد مرکز استان انتقال داده شد.
وی تصریح کرد: نیروهایی از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برای تعیین خسارت به محیط زیست به منطقه اعزام شده‌اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پل‌دختر گفت: پرونده این حادثه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.
 بنابر این گزارش تریلرهای حامل مواد نفتی، سوخت و ... سال‌هاست که محورهای مواصلاتی غرب کشور را در اختیار گرفته‌اند و تکرار حوادث متعدد برای این تریلرها تاکنون مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی آب، خاک و محیط زیست به وجود آورده است.
انتقادات مسئولان امر و به ویژه فعالان محیط زیست در زمینه خسارات جدی این تریلرها به محیط زیست منطقه از یک سو و نگرانی متولیان امر در زمینه خسارات به زیرساخت‌های ارتباطی و جاده‌ای از سوی دیگر از تردد این تانکرها معضلی ساخته که مسئولان برای رفع آن «کاسه‌ی چه کنم» در دست گرفته اند.
این در حالیست که مطابق برخی آمارها روزانه نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ تریلر از محورهای جنوبی لرستان تردد می‌کنند که این رقم در طول ماه و سال به رقم چشمگیری می‌رسد که اگر تعداد حوادث مربوط به این تانکرها را هم بخواهیم محاسبه کنیم متاسفانه به اعداد قابل تاملی خواهیم رسید که نتیجه آن خسارت جدی به محیط زیست و زیرساخت‌های منطقه است.
وضعیت فعالیت این تانکرها به گونه‌ای است که حتی مسئولان شهرستان پلدختر برای ترمیم زیرساخت‌های جاده‌ای و خسارت ناشی از تردد این ماشین‌ها خواستار اخذ عوارض از این تریلرها شده‌اند، موضوعی که هنوز محقق نشده است.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا