یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با هوشياري مأموران انتظامي بخش کوهناني کوهدشت يك محموله 30 هزار نخ سيگار و 184 قوطي توتون ميوه‌اي خارجي قاچاق کشف شد.
سرهنگ محمد‌صادق رستمي‌مرادي گفت: مأموران فرماندهي بخش کوهناني هنگام کنترل خودروهاي عبوري محورهاي مواصلاتي در روستاي "بساط بيگي" به يک دستگاه پرايد که راننده آن وضعيت نامتعارفي داشت مشکوک شدند و آن را توقيف كردند.
وي افزود: در بازرسي از پرايد 30 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق و 184 قوطي توتون ميوه‌اي فاقد مجوز گمرکي کشف شد.
رستمي تصريح کرد: راننده دستگير و همراه کالاي مکشوفه تحويل مراجع قضايي شد.
 
اخبار حوادث حوزه انتظامي شهرستان‌هاي لرستان (10 دي 93)

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در بروجرد
فرمانده انتظامي شهرستان بروجرد از دستگيري 88 سارق، معتاد پر خطر، فروشنده مواد مخدر و توقيف 263 دستگاه وسيله نقليه فاقد مدارک و پلاک مخدوش در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد.
سرهنگ علي‌رضا دليري در اين رابطه گفت: ماموران يگان امداد اين شهرستان طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را آذرماه امسال در چندين بار در بروجرد به مرحله اجرا گذاشتند.
وي افزود‌: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و شناسايي اماکن آلوده تعداد 88 سارق‌، فروشنده مواد مخدر و معتاد پر خطر را دستگير و 263 دستگاه وسيله نقليه فاقد مدارک و پلاک مخدوش را توقيف کردند.
اين مقام انتظامي افزود‌: در اين طرح ها يک دستگاه خودرو سرقتي 70 تيغه قمه‌، چاقو و گرز، 21 اسپري فلفلي‌، 2 عدد شوکر و مقاديري مواد مخدر کشف و ضبط شد.
 
دستگيري باند سارق حرفه‌اي سيم برق در دلفان
فرمانده انتظامي دلفان لرستان از دستگيري 3 سارق حرفه اي سيم برق توسط ماموران پليس آگاهي اين شهرستان خبرداد.
سرهنگ علي‌نجات کرمي گفت: به دنبال چندين فقره سرقت سيم برق در دلفان‌، موضوع بطور ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.
وي خاطر‌نشان کرد: با تلاش شبانه‌روزي و تحقيقات گسترده اين پليس يك سارق به هويت معلوم که از افراد سابقه‌دار و داراي چندين سابقه کيفري متعدد است شناسايي و در عملياتي غافل‌گيرانه دستگير شد.
کرمي در ادامه تصريح کرد: در تحقيقات فني به عمل آمده از متهم دستگير شده‌، وي به باند 3 نفره هم‌دستانش اشاره، که در عملياتي ديگر دو عضو اين باند نيز دستگير شدند.
اين مقام مسوول به شهروندان توصيه كرد‌: در صورت مشاهده افراد معلوم‌الحال و معتاد در ساعات مختلف شبانه‌روز و پرسه زدن اين افراد در حوالي منزل‌شان مراتب را با پليس از طريق شماره تلفن 110 در ميان بگذارند.
 
کاهش 19 درصدي سرقت در بروجرد
فرمانده انتظامي بروجرد لرستان از کاهش 19 درصدي وقوع سرقت طي 9 ماه امسال در شهرستان خبر داد.
سرهنگ دليري بيان داشت: طي 9 ماهه سال جاري 15 جلسه اصلي در قرارگاه مبارزه با سرقت و چندين جلسه فرعي پيرامون موضوع سرقت با حضور معاونان و پليس‌هاي تخصصي برگزار شد.
وي اظهار داشت: در اجراي مصوبات جلسات قرارگاه مبارزه با سرقت چندين مرحله طرح سراسري و طرح پاک‌سازي مناطق آلوده و جرم‌خيز در شهرستان اجراء شد که با تشکيل جلسات متوالي و استفاده از تجربه نيروهاي مجرب و اجراي طرح‌هاي عملياتي و اشرافيت کامل بر بزه‌کاران و مجرمان سابقه‌دار شاهد کاهش وقوع سرقت بوده‌ايم.
دليري بيان داشت: با هدف گذاري و با تجزيه و تحليل جغرافياي جرم و با بهره‌گيري از امکانات و پتانسيل موجود و تلاش کارکنان خدوم شهرستان مثمر ثمر بوده در نهايت در 9 ماهه اول سال جاري 19 درصد سرقت کاهش يافته است.
 
صحنه جرم ابتداي جاده‌اي است که به مخفي‌گاه مجرم منتهي مي‌شود
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي لرستان از آموزش عوامل پليس 110 در استان خبر داد.
سرهنگ قدرت‌الله دالوند در تشريح اين خبر افزود: صحنه جرم محلي است که مجرم اقدامات خلاف قانون خود را در آن‌جا داده است و حاوي مدارک و شواهدي ارزشمند است که براي پي جويي جرائم به کار مي‌آيد.
رئيس پليس آگاهي استان تصريح كرد‌: در حقيقت صحنه جرم سرچشمه حقايق و اطلاعات مربوط به جرم و مجرم است كه چنان‌چه به طور صحيح و اصولي مورد بررسي قرار گيرد ابتداي جاده‌اي است که به مخفي گاه مجرم منتهي مي‌شود.
وي در ادامه افزود‌: افسران گشت و پليس 110 اولين نفرات حاضر شده در صحنه جرم هستند كه مي‌توانند نقش مهمي در کشف پروند‌ه‌ها داشته باشند چه بسا کوتاهي آنها در حفظ صحنه که مهمترين وظيفه آنان مي‌باشد باعث آلودگي صحنه جرم و لوث شدن روند تحقيقات گردد.
دالوند گفت‌: در اجراي تدابير سردار فرمانده انتظامي لرستان در خصوص آموزش پليس 110 با هماهنگي فرماندهي انتظامي خرم‌آباد كلاس صحنه جرم در محل پليس آگاهي استان برگزار شد و آموزش‌هاي لازم به کليه عوامل 110 اين شهرستان ارائه گرديد‌.
 
اعتلاي فرهنگ اسلامي در بين کارکنان مهم‌ترين ثمره عقيدتي سياسي انتظامي
ارتقاء بصيرت‌ و معنويت‌افزايي در بين کارکنان نيروهاي مسلح يکي از مهم‌ترين ثمرات نهاد عقيدتي سياسي مي‌باشد.
سرگرد مهدي صاحب‌ساده‌کار سرپرست دفتر تحقيقات کاربردي پليس استان در ديدار با معاونان سياسي و آموزش عقيدتي سياسي پليس استان تشکيل سازمان عقيدتي سياسي در بدنه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران يکي از ثمرات ارزشمند حضرت امام(ره) دانست و بيان داشت: حفاظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، تعميق‌بخشي آموزش‌هاي معنوي و ارتقاي بينش ديني و بصيرت بخشي سياسي از وظايف ذاتي رده‌هاي عقيدتي سياسي بوده که به حمدلله عقيدتي سياسي پليس استان در اين زمينه کارنامه درخشاني دارد.
وي با بيان اين که پوشيدن لباس خدمت نيروي انتظامي افتخاري از جانب خداوند متعال برما بوده افزود: ُرگرد مهدي صاحب سادة كار سرپرست دفتر تحقيقات کاربردي انتظامي استان لرستاناميدواريم توفيق پاسداري از راه حضرت امام(ره) و تبعيت از ولايت را داشته باشيم.
اين مقام مسوول‌، شهادت و ولايت را از عناصر اصلي قيام حضرت اباعبدالله الحسين(ع) دانست و اظهار داشت: اين امر، خمير مايه ابدي و سياست و خط مشي اصلي نظام جمهوري اسلامي ايران بوده از اين رو به عنوان مجاهدان في سبيل‌الله بايد تابع بودن و تيعيت از ولايت را سرلوحه تمامي رفتار و کردارمان قرار دهيم.
سرپرست دفتر تحقيقات کاربردي پليس استان در ادامه فعاليت‌هاي عقيدتي سياسي پليس استان را بسيار خوب توصيف نموده و عنوان كرد: مهمترين رکن هر سازماني، نيروي انساني آن سازمان است که اگر ويژگي‌هاي دانستن، توانستن و خواستن در نيروي انساني آن سازمان به وجود آيد و نهادينه شود، ميزان کارآيي و بهره‌وري آن سازمان به ميزان چشم‌گيري افزايش پيدا مي‌کند.
ساده‌کار از جمله اقدامات ارزشمند عقيدتي سياسي پليس استان را توجه به ارتقاي روحيه معنوي و بصيرت سياسي، فرهنگي و اجتماعي خانواده‌هاي کارکنان دانست و افزود: از آن‌جا که محيط خانواده در انجام وظايف کارکنان، سلامت کاري و موفقيت ايشان در عرصه خدمت بسيار موثر و اثر بخش مي‌باشد لذا بايد گفت: که مجموعه اقدامات عقيدتي سياسي پليس استان در نهايت امر به افزايش کارآيي سازمان منجر خواهد شد.
اين مقام مس‌وول اقدامات مثال زدني عقيدتي سياسي پليس استان را در نهادينه نمودن فرهنگ قرآني در بين کارکنان و خانواده‌ها‌ي آنان را اقدامي ارزشمند دانست و افزود: روزي اين قاريان و حافظان قرآن کريم را در کسوت سفيران معنوي نيروي انتظامي جمهوري ايران در بين پليس‌هاي کشورهاي اسلامي نظاره گر باشيم.
وي در خاتمه بيان داشت: دفتر تحقيقات کاربردي پليس استان در هر اقدامي که باعث اشاعه فرهنگ ديني، بصيرت سياسي و اجتماعي و بصيرت‌افزايي در حوزه پيش‌گيري از آسيب‌هاي اجتماعي و ارتقاي فرهنگ خود کنترلي در بين کارکنان و خانواده‌هاي محترم آنان شود حمايت نموده و در اين بين مي توان از ظرفيت‌هاي سرشار اساتيد برون سازماني در حوزه هاي مختلف علمي و فرهنگي بهره‌برداري نمود.
در ادامه اين ديدار سرهنگ يوسف کمالي ازمعاونت سياسي و سرهنگ يحيي سهيلي از معاونت آموزش عقيدتي سياسي پليس استان هريک به بيان نقطه نظرات خود در حوزه همکاري‌هاي مشترک پرداختند.
 
منبع: مركز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي لرستان
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 احمدبيرانوند 1393-10-10 18:57
سلام باتشكراز زحمات شبانه روزي وبي شائبه فرماندهان وپرسنل زحمت كش ناجا استان لرستان از سردارفرماندهي انتظامي استان تقاضامنديم اول به وضعيت راهنمايي ورانندگي شهرستان خرم آباد سروسامان بدهند تاشاهد نظم وانظباط ترافيكي درخرم آباد بويژه حدفاصل ميدان امام حسين (ع) ورودي شقايق پشته حسين آباد ،خيرآباد ،ايستگاه ماسوربدرآباد گلدشت وشريعتي ،باشيم متأسفانه نرافيك اين ميدان ومسيرهاي منتهي به آن كه توسط مسافركشان شخصي بدون حساب وكتاب وبابي قانوني وبي نظمي انجام ميشه دادمردم را درآورده وباعث ناراحتي مردمي شده كه روزانه ازآن مسيرتردد مي نمايند دوم اينكه با توجه به اينكه خروجي محله پشته حسين آباد به ميدان امام حسين توسط راهنمايي ورانندگي بسته شده مشكلات بسيار زيادي براي مردم محله بوجود آورده وانجام اين كار به نفع مردم نيست ومردم محله واقعا ازاين موضوع كله مند هستندوهرچه پيگيري نموديم به دربسته خورديم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا