یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست خبری سردار علي مؤيدي رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اصحاب رسانه لرستان در سالن جلسات فرماندهی انتطامی استان با حضور سردار محمد قنبری فرمانده انتظامي لرستان و سرهنگ هيبت‌الله فرخی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.
به گزارش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در اين نشست ضمن ابراز خرسندي از حضور در زادگاهش لرستان اظهار کرد: امروزه نقش رسانه‌ها به لحاظ این که عصر ارتباط است در جایگاه روشن و مبرهی قرار دارد و رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تولید امنیت و در ایجاد آرامش در جامعه برخوردار است.
وي در ادامه با بيان اين كه : 300 هزار نفر در بحث مبارزه با مواد مخدر در كشور فعالیت دارند، افزود: به نوعی تمامی رده‌های ناجا با صورت مستقیم و غیر‌مستقیم با پلیس مبارزه با مواد مخدر همکاری دارند.
مويدي با ارائه گزارش 7 ماهه نخست سال جاري پلیس مواد مخدر کشور اظهار داشت: طی سال جاری 272 تن انواع مواد مخدر کشفیات داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد افزايش 13 درصدی در كشفيات مواد مخدر هستیم.
وي با اشاره به اين موضوع كه بیش‌ترین نوع مواد مخدر که به دست آمده است 215 تن تریاک و 37 تن حشیش بوده است، بيان داشت: 75 درصد  از کشفیات در مرزها و حاشیه مرزها و مابقی در سایر استان‌ها بوده است.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: طی 7 ماهه اخیر 930 عملیات با مشخصات فاکتور عملیاتی که در جاده‌های مواصلاتی، در مناطق عملیاتی و در کویر و مرز، تمام نیرو‌ها اعزام شدند که منجر به درگیری و کشف مواد مخدر شد.
سردار مؤيدي افزود: در مقایسه با سال گذشته نزدیک به 42 درصد افزایش تحرک یگان‌های عملیاتی ناجا در امر مبارزه با مواد مخدر را شاهد بوده‌ايم.
وي گفت: نزدیک به 100 درگیری با قاچاقچیان مسلح اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه 16 درصد شاهد افزایش آن هستیم.
اين مقام مسوول خاطرنشان ساخت: قاچاقچیان مسلح 65 مورد تلفات منجر به مرگ داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد شاهد افزایش هستیم.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: امسال 7 نفر از ماموران پلیس مواد مخدر نیروی انتظامی نيز در اين راه به شهادت رسيده‌اند.
مؤيدي با بيان اين كه سال گذشته 141 هزار پرونده در رده‌های ناجا در امر مبارزه با مواد مخدر براي سوداگران مرگ تشكيل شده، اظهار داشت: این تعداد در سال 93 نزدیک به 178 هزار پرونده بوده که بیش از 25 درصد شاهد افزایش پرونده در امر مبارزه با مواد مخدر هستيم.
وي افزود: در بحث دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر که در سال گذشته نزدیک به 128 هزار نفر بوده، در سال جاری به 160 هزار ارتقا پیدا کرده و 22 درصد افزایش دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر را داشته‌ايم.
اين مقام انتظامي ابراز کرد: 50 هزار معتاد به درخواست دستگاه‌های مسوول دستگیر کرده‌ایم كه نزدیک به 80 درصد شاهد افزایش در امر جمع‌آوری معتادین نسبت به سال قبل داشته‌ايم و مجموع دستگیر شدگان بیش از 200 هزار نفر در این امر بوده است.
مؤيدي گفت: اين در حالي است كه اعتبارات ما افزایش نیافته و براي سازمان ساختار جدیدی تعریف نشده است.
وي در رابطه با دستگیری قاقچاقچي معروف به تمساح خلیج اظهار داشت: طي 36 سال گذشته چنین سوژه‌ای دستگیر نشده بود، یک قلم از کار‌های خلاف این فرد انتقال بیش از 100 تن مواد مخدر از طريق آب‌های آزاد به منظور توزیع در منطقه و فرا منطقه بود كه با تلاش نيروهاي ما دستگیر شد و شبکه‌های دیگری که مرتبط با این شخص هستند یکی پس از دیگری دستگیر در حال دستگيري هستند.
وی با بيان اين كه نیروی انتظامی استان لرستان حدود 2 تن و بیش از 40 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشته، گفت: از اين نظر پليس استان لرستان را در امر مبارزه با مواد مخدر و هدف قرار دادن و ضربه زدن به شبکه‌های مواد مخدر را نيرويي موفق می‌دانم.
مويدي با تقدير از فرمانده و کارکنان انتظامي لرستان اظهار داشت: از بدو ورود سردار محمد قنبري به لرستان شاهد اتفاقات بسيار خوبي در کشفيات مواد مخدر و برقراري نظم و امنيت در اين استان بوده‌ايم و در انهدام باندهاي مواد مخدر كارنامه موفقي بر جاي نهاده‌اند.
فرمانده انتظامي لرستان لرستاني نيز در اين نشست با بيان سخناني كوتاهي در مورد تأمين امنيت نقاط مختلف استان در شب‌هاي محرم گفت: امنيت در لرستان با همراهي مردم عزادار و با اقدامات موثر و برنامه‌ريزي منسجمي که با هماهنگي مسوولان هئيات مذهبي انجام گرفت‌، الحمدالله عزاداري امسال بي‌نظير و در شان و منزلت مردم شريف اين استان بر قرار شد.
سردار محمد قنبري نظم هيئات در مقايسه با سال‌هاي گذشته را بي‌نظير بر شمرد و گفت: همکاري و تعامل بسيار خوب هيئات عزاداري با ماموران انتظامي استان از عوامل موثر در برگزاري باشکوه اين مراسم بود که در فضايي کاملاً معنوي برگزار شد.
اين مقام ارشد انتظامي در پايان از تلاش‌هاي بي‌وقفه و خستگي‌ناپذير مسئولان استان‌، اصحاب رسانه‌، مسوولان هئيات مذهبي و ديگر دست‌اندر‌کاران در اين ايام تقدير و تشکر كرد و خاطرنشان کرد: بي‌شک اين تلاش و کوشش‌ها بي‌نتيجه نخواهد ماند و قطعاً نزد خداوند داراي اجرو پاداش عظيمي خواهد بود.


سردار مؤيدي در خرم‌آباد: ترياك و حشيش بيش‌ترين مواد كشف شده هستند
 
 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا