یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به دنبال سقوط خودروی حامل معلم و دانش‌آموزان لرستانی از روی پل رودخانه شورآب به رغم گذشت 6 روز، هنوز جنازه این معلم فداکار لرستانی پیدا نشده است تا خانواده مرحوم کاظم صفرزاده خواستار تسریع در روند جستجوها شوند.
به گزارش خبرگزاري مهر، نبی صفرزاده برادر بزرگ معلم فداکار پلدختری که جسد برادرش با گذشت 5 روز هنوز پیدا نشده است می‌گوید که برادرش کاظم صفرزاده 40 سال سن داشته و تا کنون به عنوان رئیس مدرسه عشایری پلدختر و مدیر مدرسه درب‌گنبد کوهدشت فعالیت داشته و آخرین مسوولیت وی سرپرست خوابگاه مجتمع شبانه‌روزی ویسیان بوده است.
وی با یادآوری این که برادرش متولد پلدختر، دارای مدرک لیسانس و متاهل بوده است، ادامه می‌دهد که کاظم صفرزاده 3 فرزند پسر به نام‌های یونس 18 ساله، عرفان 14 ساله و محمدرضا 4 ساله دارد.
برادر این معلم فداکار لرستانی با بیان این که پدر و مادر آن‌ها در قید حیات نیستند می‌افزايد که این معلم لرستانی زندگی ساده‌ای داشته و همواره به خاطر اخلاق و ویژگی‌هایش در بین دانش‌آموزان از جایگاه و محبوبیت خاصی برخوردار بوده است.
وی به حادثه رخ داده در جریان دوشنبه هفته گذشته اشاره کرده و اضافه می‌کند: یکی از دانش‌آموزانش شب از تخت سقوط می‌کند و از ناحیه پا مصدوم می‌شود و این معلم به وسیله خودروی سواری پژو 405 خودش و با کمک دو دانش‌آموز دیگر مجتمع شبانه‌روزی وی را به مرکز درمانی ویسیان منتقل می‌کنند که به دلیل نبود امکانات و عدم وجود آمبولانس تصمیم می‌گیرد دانش‌آموز مصدوم را برای درمان به خرم‌آباد برساند.
برادر معلم فداکار لرستانی می‌گوید: متاسفانه در بین راه و حد فاصل ویسیان و خرم‌آباد به علت بارندگی‌های سیل‌آسا در پل کم ارتفاع منطقه شوراب خودروی این معلم روستایی همراه با 3 دانش‌آموزش طعمه سیلاب می‌شود.
نبي صفرزاده از دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به شدت انتقاد کرده و می‌گوید: چرا باید مرکز درمانی ویسیان از امکانات و تجهیزات اولیه محروم باشد که برادرم مجبور شود در آن روز بارانی راهی خرم‌آباد شود؟
وی با بیان این که با گذشت 6 روز جسد برادرم پیدا نشده از مسوولان استان لرستان خواست که نسبت به این موضوع بیش از پیش توجه کنند تا هر چه سریع‌تر پیکر این معلم فداکار پیدا شود بلكه التیامی برای خانواده اش باشد.
برادر این معلم روستایی از توجه و عنایت نماینده ولی فقیه در استان لرستان، استاندار لرستان، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پلدختر و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی و مردم که برای پیدا کردن جسد بردارش در تلاش هستند تشکر و قدردانی کرد.
زینب مختاری همسر معلم فداکار کاظم صفرزاده نیز که به خاطر تألمات روحی امکان صحبت کردن چندانی ندارد، از عدم انعکاس مطلوب این حادثه جانکاه از سوی صدا و سیما گلایه دارد و می‌گوید: متاسفانه رسانه ملی این موضوع را منعکس نکرد تا دست کم نیروهای کمکی از استان‌های همجوار به منطقه اعزام و جسد را پیدا کنند.
فرماندار پلدختر نیز در مورد وضعیت جستجوها برای پیدا کردن جنازه این معلم لرستانی می‌گوید: گروه‌های امدادی شهرستان به محل حادثه اعزام و کار جستجو برای یافتن جسد ادامه دارد که در این راستا اکیپ‌های از شهرستان‌های کوهدشت، خرم‌آباد و پلدختر به منطقه اعزام شده اند.
قدرت‌الله ترابی‌نژاد اضافه می‌کند: با خانواده این معلم فداکار پلدختری دیدار و اعضای خانواده‌اش را مورد دلجویی قرار دادیم و برای پیدا کردن جسد و تسکین غم آن‌ها گروه‌هایی از شهرستان به منطقه حادثه اعزام شده و از امدادگران خواسته شد که تلاش بی‌وقفه خود را برای پیدا کردن جسد این معلم فداکار با جدیت ادامه دهند.
بنابر این گزارش، در پی بارندگی‌های هفته گذشته در استان لرستان و همچنین ایجاد سیلاب در مسیر رودخانه خرم‌آباد دو دستگاه خودروی پراید و پژو به همراه سرنشینان آن‌ها شامگاه 28 مهرماه از پل شوراب سقوط کردند که با ورود نیروهای امدادی و انجام عملیات جستجو 3 نفر از سرنشینان خودرو پژو به نام‌هاي وحید سپهوند، امین قوچی و امین رحیمی که هر 3 دانش‌آموز بودند پیدا شدند، ولی همچنان جستجو برای یافتن كاظم صفرزاده(راننده پژو) و يحيي جهانگيري (راننده پرايد) ادامه دارد.
بر اساس اظهارات يكي از وكلاي لرستاني، مطابق ماده 19 قانون راهداري، پرداخت ديه اين افراد بر عهده وزارت راه و شهرسازي مي‌باشد.
 ىيدا شدن جسد يكي ديگر از دانش‌آموزان غرق شده در سيلاب لرستان / عكس از عظيم شكوري
3 احتمال در مورد سرنوشت 2 جسد پيدا نشده/ ورود نيروهاي تجسس از 4 استان
مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان نیز گزارشی از روند عملیات جستجوی اجساد حادثه دیدگان ارائه می‌دهد.
رضا آریایی‌فر می‌گوید: تیم‌های تخصصی جستجوی اجساد از استان‌های خوزستان، کرمانشاه، همدان و مرکزی وارد لرستان شده‌اند و از صبح روز شنبه عملیات جستجو با حضور این تیم‌ها از سر گرفته شده است.
وی با یادآوری این که طول مسیر رودخانه نزدیک به 300 تا 350 کیلومتر است، ادامه می‌دهد: عملیات جستجو از خود شورآب تا سد کرخه انجام خواهد شد.
آریایی‌فر می‌گوید که در زمینه روند جستجو 3 گزینه پیش رو قرار دارد: نخست این که اجساد در لابه‌لای درختان گیر کرده باشد، دوم این که زیر رسوبات ناشی از سیل مانده باشد و سوم این که اجساد را آب تا پایین دست رودخانه با خودش برده باشد.
مدیر کل مدیریت بحران یادآور می‌شود که نیاز است تمامی اهالی روستاهای مسیر رودخانه به کمک بیایند و وعده می‌دهد افرادی که در پیدا کردن اجساد مشارکت کنند مورد قدردانی ویژه قرار می‌گیرند.
آریایی‌فر با یادآوری این که از ابتدای حادثه مردم محلی پای کار بوده‌اند، از آن‌ها تقدیر می‌کند و امیدوار است با استمرار این روند همکاری بتوان هر چه سریع‌تر اجساد حادثه‌دیدگان را پیدا کرد.
بیل‌های مکانیکی اداره کل راه و شهرسازی لرستان نیز برای کمک به انجام عملیات جستجو در محل حضور دارند و کار خود را در مسیر رودخانه با محوریت هلال‌احمر استان به پیش می‌برند.
از هر کدام از استان‌های یاد شده 2 تیم تخصصی به لرستان آمده‌اند و قرار است مسیر 350 کیلومتری رودخانه را به طور تخصصی جستجو کنند، این تیم‌ها مضاعف بر 300 نفری است که به گفته رضا آریایی‌فر طی روزهای گذشته در عملیات جستجو حضور داشته‌اند.
مدیر کل مدیریت بحران لرستان به پیدا شدن 3 جسد قربانیان سیلاب اشاره می‌کند و می‌گوید: تاکنون جسد معلم روستایی و سرنشین پژو هنوز پیدا نشده است.
آریایی‌فر از پیدا شدن جسد اول در 700 متری محل سقوط خودروی پراید از روی پل شورآب می‌گوید و یادآور می‌شود که جسد 2 دانش‌آموز دیگر نیز در داخل ماشین در یک کیلومتری محل حادثه پیدا شد.
وی به فروکش کردن آب رودخانه شورآب اشاره کرده و با یادآوری این که طی روزهای آینده بارندگی نداریم امیدوار است تا قبل از شروع بارش‌های مجدد 2 جسد باقی مانده پیدا شود.
هوا کم‌کم تاریک می شود تا شب به سرعت خود را به صبح برساند و جستجو از سر گرفته شود، همه برای جستجو آمده‌اند، از مردم محلی گرفته تا خانواده‌های قربانیان و معلمان لرستانی که برای پیدا کردن جسد همکارشان به آب و آتش می‌زنند، شورآب همچنان بی‌قرار است و تلخکامی‌هایش کام مردم لرستان را این روزها تلخ کرده است.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا