یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در پي دریافت گزارشی مبنی بر ورود گروهی شکارچی به ارتفاعات منطقه حفاظت شده اشترانکوه لرستان نیروهای یگان محیط زیست استان عازم ارتفاعات مذکور شدند.
به گزارش يافته، مسوول منطقه حفاظت شده اشترانکوه در این باره گفت: پس از آن که یکی از همیاران محیط زیست مسیر ورود دسته‌ای از شکارچیان غیرمجاز به منطقه را به ما نشان داد، گروهی از محیط‌بانان مسلح برای ردزنی و مشاهده متخلفان عازم ارتفاعات شدند.
کوروش لشنی افزود: مأموران ۲۴ ساعت ردزنی كردند اما موفق به مشاهده متخلفین نشدند؛ لذا شب را در پاسگاه محیط‌بانی گهر سپری کرده و صبح روز بعد مجدداً به جستجوی منطقه پرداختند.
مسوول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: پس از حدود ۴ ساعت پیاده‌روی، محیط بانان چند فرد مسلح را در ارتفاعات منطقه مشاهده نموده و در مسیر احتمالی متخلفان به کمین نشستند.
لشني اظهار داشت: پس از مدتی 4 نفر شکارچی متخلف به همراه 2 رأس قاطر به کمین محیط بانان رسیده و با فرمان ایست محیط‌بانان مواجه شدند.
وي افزود: متخلفان بلافاصله از یک‌دیگر جدا شده و بدون توجه به فرمان ایست مأمورین اقدام به فرار نموده و محیط‌بانان نیز به تعقیب متخلفان پرداختند.
لشنی گفت: در جریان تعقیب و گریز در کوه 2 نفر از شکارچیان غیرمجاز بازداشت و 2 نفر ديگر از متخلفین متواری شدند.
وي بيان داشت: در جریان بازرسی از متهمان متاسفانه لاشه‌ي ۷۴ قطعه کبک وحشی به همراه 2 قبضه اسلحه شکاری، دوربین، چراغ قوه و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.
مسوول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: این گروه از شکارچیان متخلف با 2 رأس قاطر برای حمل آذوقه و ادوات شکار وارد منطقه شده بودند و با انواع روش‌های ناجوانمردانه از جمله کمین بر سر چشم‌ها اقدام به قتل عام تعداد زیادی کبک نموده‌اند.
لشني با بيان اين كه این شکارچیان حرفه‌اي با استفاده از یک پارچه‌ي رنگی کبک‌ها را به سمت خود کشیده و شکار می‌کردند، افزود: در این روش، کبک‌ها با دیدن این پارچه رنگی به جای فرار به سمت آن جذب شده و به طرف پارچه حرکت می‌کنند.
وي خاطرنشان ساخت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده و با دستور قاضی تا زمان معرفی هم‌دستان و رسیدگی به پرونده در دادگاه روانه زندان شدند.
لشني افزود: متاسفانه اکثر کبک‌هایی که توسط این متخلفین شکار شده‌اند به غیر از چند عدد از آن‌ها، جوجه‌های امسال بودند که وزن بسیار کمی هم داشتند.
 
 عوامل قتل‌عام ۷۴ کبک وحشی در اشترانکوه دستگیر شدند+ عكس

عوامل قتل‌عام ۷۴ کبک وحشی در اشترانکوه دستگیر شدند+ عكس


منبع: هادي رستمي- روابط عمومي محيط زيست لرستان
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 شیوا 1393-07-29 17:12
کارد تو اون شکم وا مونده 4 تا شکار میکردی مگه این همه گوشت و مرغ میخورید بس نیست اون جوجه های کوچولو میخواست کجایی شکم گنده ای ترو بگیرن
نقل قول کردن
#2 آرتام 1394-11-04 22:59
سلام ی شماره تلفن از آقای لشنی میخوام
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا