یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اداره هواشناسي استان لرستان اعلام كرد كه نقشه‌هاي پيش‌يابي، نزديک شدن سامانه‌اي مديترانه‌اي با تغذيه رطوبتي کافي را به نيمه غربي کشور نشان مي‌دهد.
احتمال وقوع سيل و رعد و برق شديد در لرستانبه گزارش يافته، امواج ناپايدار از اين سامانه طي 4 روز در استان موجب ناپايداري‌هايي از جمله رشد ابر‌، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه و گاهي کاهش ديد افقي و مه صبحگاهي در استان مي‌شود.
اين ناپايداري‌ها از روز چهارشنبه 23 مهرماه با تقويت سامانه تشديد شده و از ظهر روز جمعه 25 مهرماه به تدريج از ميزان آن‌ها کاسته مي‌شود‌. اين شرايط ناپايدار در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه در نواحي کوهستاني نمود بيش‌تري خواهد داشت.
طي اين مدت، دماهاي "شبانه" بين 4 تا 6 درجه در اغلب نقاط استان "افزايش" مي‌يابند و در عوض دماهاي "رورانه" روند "کاهشي" را دنبال مي‌کنند، لذا براي جلوگيري از مخاطرات و کاهش خسارات احتمالي طي اين مدت، اجتناب از چراي دام در مناطق مستعد سيل و رعد و برق، پاک‌سازي کانال، جوي، آبراهه‌، مسيل و رودخانه در سطح شهرها و رودخانه‌هاي منتهي به شهرها به ويژه در گلوگاه‌هايي مانند دهانه پل‌ها و کالورت‌ها، پاک‌سازي راه آب مزارع و باغ‌ها توصيه مي گردد و نيز  احتمال اختلال تردد در سطح شهرهاي استان نيز وجود خواهد داشت.
بنا بر اعلام هواشناسي روز چهار‌شنبه 23 مهر، هوا قسمتي ابري تا ابري در بعدازظهر همراه با رگبار و رعد و برق و گاهي افزايش سرعت وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.
همچنين روز پنج‌شنبه 24 مهر 93 نيز هوا ابري همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه پيش‌بيني مي‌گردد.
 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا