یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یگان حفاظت محیط زیست سلسله در 10 روز اخیر، 6  قبضه اسلحه، یک دستگاه موتور برق‌، 6 رشته تور ماهی‌گیری‌، 2 عدد قلاب لنسر به همراه لاشه یک رأس گراز و 3 قطعه کبک از متخلفان کشف و ضبط كرد.
به گزارش يافته، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله ضمن اعلام اين خبر با هشدار به متخلفان زیست‌محیطی اعلام نمود: یگان حفاظت این اداره اقدام به گشت و کنترل در مناطق حساس زیست محیطی به صورت شبانه‌روزی مي‌كند و با متخلفان برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.
طاهر فتح‌الهی در ادامه ابراز داشت: طي 6 ماهه اول سال جاری 43 مورد تخلف زیست‌محیطی در حوزه اداره محيط زيست شهرستان سلسله صورت پذیرفته كه منجبر به دستگيري 80 متخلف شده است.
وي گفت: 12 دستگاه موتور برق‌، 46 رشته تور ماهی‌گیری، 5 عدد قلاب ماهی‌گیری و 2 قبضه اسلحه شکاری از متخلفین کشف و ضبط شده است و 16 مورد تخلف مربوطه به صید غیر‌مجاز آبزیان‌، يك مورد تخلف زنده‌گیری پرندگان و 26 مورد تخلف شروع به شکار و صید می‌باشد.
فتح‌الهي افزود: ماموران این اداره در 60 درصد تخلف‌ها قبل از هر گونه شکار و صید موفق به دستگیری متخلفان گشته که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
 
برخورد قاطع با شکارچیان غیر‌مجاز در الشتر/ شکارچی کل وحشی در كوهدشت دستگیر شد
شکارچی کل وحشی در كوهدشت دستگیر شد
رئیس اداره محیط زیست کوهدشت بیان داشت‌: با توجه به جلسات و  همکاری‌های قبلی  با اداره نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان، برابر گزارش واصله مبنی بر کشف لاشه يك کل (بز کوهی) از شخصی با هویت متخلف شکار غیر‌مجاز‌، بلافاصله یگان اجرایی این اداره به محل مورد نظر اعزام گردید شد.
عباس احمدی افزود: پس از تکمیل پرونده و تنظيم صورت‌جلسه، برابر قوانین و مقررات، اين فرد  به شعبه دوم دادیاری شهرستان جهت رسیدگی به پرونده ارجاع داده شد.
وي بيان داشت: با توجه به هماهنگی حضوری با قاضی و توضیحاتی در خصوص موضوع، مشخص شد که شکارچي یاد شده بومی استان بوده و پراکنش آن در استان لرستان محرز است.
احمدي تصريح كرد: با توجه به این که شکار غیر‌مجاز صورت گرفته و مطابق مواد 11، 12 و14 قانون شکار این عمل ارتکابی جرم محسوب می‌شود و این وا‌حد از حیث مطالبه ضرر و زیان وارده ناشی از جرم مدعی می‌باشد و  از لحاظ ضرر و زیان‌بهای هر راس کل(بز وحشی) 180 ميليون ريال بابت بهای شکارغیرمجاز جانوران وحشی بدون اخذ پروانه شکار تعیین گردید که شكارچي متخلف پس از ضرر و زیان به محیط زیست اين مبلغ را پرداخت نمود.
وي افزود: کله تاکسیدرمی شده حیوان مذکور با توجه به بوی متصاعد شده از آن که ناشی از غدد آمیزشی و تناسلی حیوان مذکور بوده و همچنین آرد و خمیر و نمک‌زدایی روی لاشه نشان از تازگی لاشه دارد، چرا که لاشه‌های قدیمی فاقد بوی متصاعدی هستند.
شایان ذکر است یک قبضه اسلحه و  5 تیر گلوله‌زنی نیز از اين متخلف توقیف گردیده است.
 
منبع: روابط عمومي محيط زيست لرستان
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا