یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هفته گذشته صاحب یک مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان ازنا لرستان متوجه تلف شدن تعدادی از شترمرغ‌های نابالغ خود می‌شود.
دامدار مسوولیت‌پذیر ازنايي به گربه جنگلی مهاجم آسیبی نرساند+ عكسبه گزارش يافته، بررسی‌ها نشان می‌داد شترمرغ‌ها بر اثر حمله یک حیوان وحشی خفه شده‌اند.
پس از چند روز شمار شترمرغ‌های تلف شده به 10 عدد افزایش یافت و کارگران مزرعه متوجه ورود شبانه نوعی گربه بزرگ جثه به داخل محوطه نگه‌داری شترمرغ‌های نابالغ شدند.
پس از افزایش تلفات، مرتضی باقری صاحب مزرعه، اداره محیط زیست شهرستان ازنا را در جریان می‌گذارد تا نسبت به حل این معضل چاره‌اندیشی کنند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا در این باره گفت: پس از اطلاع از حوادث رخ داده به مدت 2 شب در مزرعه شترمرغ کمین کردیم تا این که شب دوم با کمک نور چراغ قوه متوجه یک گربه شدیم که وارد محوطه نگه‌داری شترمرغ‌های نابالغ شد اما موفق به زنده‌گیری حیوان نشدیم.
منصور درویشی افزود: صاحب مزرعه یک تله زنده‌گیری تعبیه کرده بود و لاشه یکی از شترمرغ‌ها را درون تله قرار داد تا گربه را به دام بیاندازد.
دو روز بعد صاحب مزرعه با اداره محیط زیست تماس گرفت و اعلام كرد گربه جنگلی شب گذشته وارد مزرعه شده و درون قفس گرفتار شده است.
درویشی گفت: وقتی به محل مراجعه نمودیم، صاحب مزرعه هیچ آسیبی به گربه جنگلی وارد نکرده بود و حیوان را در سلامت کامل به ما تحویل داد.
وي افزود: گربه جنگلی به دام افتاده که بسیار سرحال و البته پرخاشگر بود پس از تحویل به اداره محیط زیست و اطمینان کارشناسان از سلامت کامل به زیستگاه طبیعی خود در پناهگاه حیات وحش ازنا منتقل شده و در طبیعت رهاسازی گردید.
درويشي با بيان اين كه در حال حاضر، قیمت هر عدد شترمرغ نابالغ بر اساس وزن حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان می‌باشد و تلف شدن ۱۰ شترمرغ خسارت بزرگی برای یک واحد تولیدی صنعتی به شمار می‌رود، تصريح كرد: صاحبان این مزرعه در حالی که می‌توانستند به راحتی گربه جنگلی زيبا و كم ياب را در همان روزهای نخست و یا پس از به دام افتادن از بین ببرند، صبر کرده و ترجیح دادند موضوع را با اداره محیط زیست در میان بگذارند و با وجود تلف شدن ۱۰ شترمرغ، از آسیب رساندن به این گونه با ارزش خودداری نمودند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا گفت: در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شد تا خسارت وارده به صاحبان مزرعه برآورد شده و به آنان پرداخت شود.
 دامدار مسوولیت‌پذیر ازنايي به گربه جنگلی مهاجم آسیبی نرساند+ عكس

منبع: پایگاه خبری دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران
                            

دیدگاه‌ها  

#1 داریوش 1393-07-12 22:27
آره خسارت میدن منکه باورنمیکنم شماچی؟
نقل قول کردن
#2 ناشناس 1393-07-22 09:14
احسنت جناب باقری
نقل قول کردن
#3 آرمین 1399-04-31 01:33
خانم حسینی هم بی تعثیر نبوده چون که من از فامیلشان هستم :sigh: :-| :-| 8) 8)
نقل قول کردن
#4 نشاط یاراحمدی 1399-09-02 13:05
افرین احسنت به شما خدابه روزیتان بیشتربرکت میده امین
نقل قول کردن
#5 علی اصغر زارعی 1400-04-20 17:42
درود بر تو ای شیر مرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا