یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز گذشته ماموران اجرایی منطقه حفاظت شده اشتران‌کوه که هر روز به طور منظم در منطقه گشت‌زنی شبانه‌روزی در دستور کار دارند، با چند شكارچي متخلف گراز مواجه شدند.
به گزارش روابط عمومي محيط زيست لرستان، نيروهاي حفاظت محيط زيست در جنگل‌های بلوط منطقه رزوستان که پوشیده از جنگل بلوط ایرانی است در حال گشت بودند كه متوجه صدای شلیک چند گلوله از درون جنگل می‌شوند.
 مامورین به دنبال صدای گلوله روانه جنگل می‌شوند و پس از يك ساعت تعقیب و گریز 2 شکارچي متخلف گراز را دستگير و 2 قبضه سلاح شکاری و 12 فشنگ و يك کوله پشتی آن‌ها را ضبط مي‌نمايند.
مسوول منطقه حفاظت شده اشترانکوه در اين زمينه اظهار داشت: پس از بازجویي‌های به عمل آمده از متخلفین‌، آن‌ها اعتراف نمودند که با شلیک تیر هوایی قصد ایجاد سر و صدا داشته‌اند تا گرازها از مخفی‌گاه‌شان بیرون بیایند بلكه بتوانند آن‌ها شکار کنند.
كورش لشني افزود: خوشبختانه با سرعت عمل محیط‌بانان این تخلف صورت نگرفت و شكارچيان خودشان شكار محيط‌بانان شدند.
گراز به علت قرار گرفتن در زنجیره غذایی گوشت‌خواران بزرگ همانند پلنگ‌، خرس‌، گرگ در طبیعت دارای ارزش فراوانی هستند. همچنین گراز با کندن پای درختان باعث هوا‌دهی به ریشه‌های درختان و نیز از بین رفتن انگل‌های ریشه درختان می‌شود كه اين موضوع بر خلاف عرف جامعه است که از گراز به عنوان یک موجود تخریب‌گر یاد می‌كنند.
لازم به ذکر است جریمه شكار هر گراز مطابق قانون 2 میلیون تومان است.
 
 شکارچيان متخلف گراز در اشتران‌كوه، خودشان شكار شدند

 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمود کوشکی 1396-09-13 01:52
سلام و خسته بناشید خدمت محیط بانان عزیز.امیدوارم همیشه در کارشون موفق باشند.و اشترانکوه عزیزمان همیشه سبز زیبا و پر از حیوانات زیبا باشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا