یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بخشش زن قاتل در دلفان پاي چوبه دارزن قاتل در آستانه حکم اعدام مورد بخشش خانواده مقتول در دلفان قرار گرفت.
به گزارش نسيم دلفان، خانواده رستمیان طی مراسمی با حضور مردم و مسوولین در پنجمین روز از ماه جاری و یک روز مانده به اجرای حکم از حق قانونی خود گذشتند.
حدود 8 سال پیش خبری مبنی بر به قتل رسیدن یک مادر دلسوز توسط زنی که در واقع برای کمک به همین مادر گمارده شده بود، قلب شهروندان دلفاني را جریحه دار کرد.
یکی از فرزندان مادر به قتل رسیده علی رستمیان معروف به عالی رستمی مدیر سابق کمیته امداد استان لرستان و کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه سلسله و دلفان بود.
از زمان قتل تاکنون، زن قاتل در زندان به سر برده است و نهایتاً حکم اعدام وی قرار شد ششم شهريورماه انجام شود.
اما چند روز پیشاعلام شد که خانواده مقتول از حق خود یعنی قصاص قاتل گذشت کرده‌اند و طی مراسمی با حضور مردم و مسوولین رسماً بخشش خود را اعلام کردند.
علی رستمیان فرزند مقتول در اين باره گفت‌: سال‌ها از این حادثه دردناک می‌گذرد و با توجه به پشیمان بودن قاتل و داشتن فرزندان کوچک و نیز با نگرش به آیه شریفه «وَ جَزاءُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَة مِثْلُها فَمَن عَفا وَ أَصلَحَ فَأَجرُهُ عَلَى اللّهِ إِنَّهُ لا یُحِبُّ الظّالِمینَ» ما از حق قانونی خود گذشتیم تا این زن دوباره به آغوش خانواده‌اش بازگردد.
خوشبختانه در شهرستان دلفان، عفو و بخشش مردم زبان‌زد است و این امر یکی از الطاف واسعه الهی به این مردم مومن و خدا دوست است، در این دنیای بی‌بند و بار آخر زمان، مشاهده اعمالی زیبا از این مردم الگو و شایسته به انسان صفا و شعف روحانی می‌بخشد.
از جمله این زیبائی‌ها؛ مسأله عفو و بخششی است که در هفته اول شهریور‌ماه شاهد آن بودیم.
اعلام رضایت و گذشت خانواده رستمی از قاتل والده مکرمه‌شان که 8 سال قبل با وضعیتی بسیار اسف‌بار و مظلومانه به قتل رسید، از جمله آن زیبایی‌هاست که حقیقتاً جای تقدیر و تمجید دارد.
این مراسم که با حضور آحاد مختلف مردم و مسئولین شهر و اولیاء دم در مکان مسجد امام حسین(ع) شهرستان دلفان اتفاق افتاد، حال و هوای زیبایی را به شهر نورآباد بخشید.
ضمن تقدیر از اقدام شايسته خانواده رستمی که با این امر خداپسندانه موجبات شادی و شعف خدا و خلقش را فراهم نمودند، برای والده مکرمه‌شان اجر و پاداش جزیل مسألت مي‌نماييم.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا