یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اسلحه بلای خانمان‌سوز حیات وحش و شکارچیان غیرمجازمسوول منطقه حفاظت شده سفید‌کوه خرم‌آباد بیان داشت‌: در پی گشت و کنترل اين منطقه‌ي حفاظت شده سفید‌کوه خرم‌آباد‌، مأموران به چند نفر که در نزديكي آن‌ها اسلحه شکاری غیرمجاز پيدا شد، مظنون شدند.

به گزارش روابط عمومي محيط زيست لرستان، علی‌رضا رحیمی افزود: مأموران با مشاهده اسلحه‌ها نسبت به ضبط آن‌ها اقدام و صورت‌جلسه تخلف تنظیم گردید‌.

وي در ادامه افزود‌: به محض وصول، صورت‌جلسه تخلف لایحه حقوقی تنظیم گردید و نسبت به اسلحه ضبط شده متخلفان اقدامات لازم صورت گرفت.

رحيمي گفت: نکته جالب این بود که متخلفین نسبت عدم مالکیت اسلحه بیان داشته و انکار نمودند که اين اسلحه‌ها متعلق به آن‌ها است.

مسوول منطقه حفاظت شده سفید‌کوه خرم‌آباد افزود: به همين خاطر احمدیان دادیار شعبه نهم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرم‌آباد، حکم قضایی نسبت به ضبط اسلحه، به نفع دولت را صادر كرد و دستور لازم به پاسگاه انتظامی محل جهت تحویل به مراجع ذی‌صلاح داده شد.

____________________

با استناد به قانون، هـر كس به طور غيرمجاز سلاح گرم يا سرد جنگي يا سلاح شكاري يا قطعات مؤثر يا مهمات آن‌ها را خريداري، نگه‌داري يا حمل نمايد يا با آن‌ها معامله ديگري انجام دهد، به ترتيب زير به حبس تعزيري محكوم مي‌شود:

الف ـ سلاح سرد جنگي، سلاح شكاري يا مهمات آن، به حبس از 90 و يك روز تا 6 ماه يا جزاي نقدي از 10 ميليون تا 20 ميليون ريال

ب ـ سلاح گرم سبك غيرخودكار، قطعات مؤثر يا مهمات آن، به حبس از 6 ‌ماه تا 2 سال يا جزاي نقدي از 20 ميليون تا 80 ميليون ريال

پ ـ سلاح گرم سبك خودكار، قطعات مؤثر يا مهمات آن، به حبس از 2 تا 5 سال

ت ـ سلاح گرم نيمه‌سنگين و سنگين، قطعات مؤثر يا مهمات آنها، به حبس از 5 تا 10 سال

تبصره ـ هرگاه موضوع جرم اين ماده بيش از يك قبضه يا قطعات مؤثر از چند قبضه باشد مجازات مرتكب حسب مورد يك درجه تشديد مي‌شود.

لذا از کلیه هم‌وطنان عزیز و طبیعت‌دوست درخواست مي‌شود که نسبت به تابلوهای هشدار‌دهنده در سطح مناطق حفاظت شده توجه نموده و از آوردن هر گونه اسلحه مجاز و غیرمجاز جداً خودداری نمايند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا