یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آتش جنگل‌ها و مراتع دلفان را بلعيد/ دو هزار درخت بلوط قرباني اختلافات قومي شد!مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان از وقوع آتش‌سوزی وسیع در ایتی‌وند جنوبی این شهرستان  و در منطقه رنگه رزان خبر داد.

به گزارش يافته به نقل از نسيم دلفان، صید‌موسی رستمیان اظهار داشت: متاسفانه در این آتش‌سوزی که در ۱۳ نقطه اتفاق افتاد، بیش از ۹۳ هکتار از جنگل‌های بلوط دچار حریق شد.

وی اضافه کرد: آتش‌سوزی به صورت عمدی رُخ داده و علت آن اختلافات قومی و محلی بوده است و گزارش تکمیلي به زودی به مراجع ذی‌صلاح ارسال مي‌گردد و كار شناسایی عوامل آتش‌سوزی با جديت دنبال مي‌شود.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان به سطحی بودن آتش‌سوزی اشاره کرد و گفت‌: علی‌رغم این که وسعت اراضی مورد حریق زیاد بوده اما به علت باد شدید و عدم وجود چوب‌های خشک و آتش‌زا در کنار درختان، خسارت عمقی کمی به درختان وارد شده است.

به رستميان وی بیش از 2 هزار درخت بلوط آسیب دیده که از این تعداد ۱۸۷ اصله به طور صد درصد سوخته و بقیه آسیب جزیی‌تری دیده‌اند.

وي تصریح کرد: خسارت وارده حدود یک میلیارد و 503 میلیون ریال برآورد شده است.

رستميان اضافه کرد: قسمتی از اراضی و باغ‌هاي مردمی نیز در این حادثه دچار خسارت شدند که برآورد ریالی آن در دست اقدام است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری دلفان خاطر‌نشان کرد: آتش‌سوزی در همان روز اول توسط کارکنان ادارات و مساعدت‌های مردمی مهار شد.

به رستميان ۳۳ نفر از کارکنان ادارات منابع طبیعی‌، حلال احمر و جهادکشاورزی در امر اطفاء حریق شرکت کردند.

بخشدار منطقه کاکاوند شهرستان دلفان نیز در این رابطه گفت: متاسفانه روستاهای اطراف این منطقه که دچار آتش‌سوزی شده به علت درگیری و اختلافات قومی خالی از سکنه است و این موضوع خود از عوامل وقوع چنین حوادثی است.

آزاد سلیمی با اشاره به وجود تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی و امداد در کل شهرستان دلفان‌، خاطر‌نشان کرد: عدم امکانات و ابزار لازم و نیز نبود پاسگاه حراست و حفاظت جنگل‌داری در این منطقه باعث مشکلات این‌چنینی می‌شود که با وجود مکاتبات و پی‌گیری‌های فراوان، مساعدت لازم از سوی مسوولان استان انجام نگرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد مسوولان استانی به این موضوع به صورت ویژه رسیدگی نمایند و با خاطيان به شدت برخورد نمايند.

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1393-05-26 13:37
اختلافات قومی وآتش زدن درختان بلوط ؟ این درختان بیگناه چکار با قوم و قبیله دارن قابل فهم برای من نیست ؟ کی میخواد نادانی و پلیدی از این استان بره من نمیدانم کاش میشد اداره استان رو به افراد غیر بومی واگذار کرد مدیر غیر بومیم آرزوست این افراد باید به شدت مجازات بشن یک مشت روان پریش واز خدا بی خبر به یاد سریال برره افتادم که اعتصاب کرده بودن و شیشه خونه خودشونو میشکستند؟
نقل قول کردن
#2 آتش خاموش کن 1393-06-04 23:43
خدا وکیلی همین قدر سوخته بود یا بیش از 600 هکتار بود کاش یکی از مسئو لان استان از منطقه دیدن می کرد تا وسعت واقع را ببیند جایش هنوز معلوم است ننگ بر دروغ گویان ، در ضمن چند نفرتان برای خاموش کردن آتش آمده بودید و چه كار کردید؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا