یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استان لرستان طي 4 ماهه نخست امسال از نظر ميزان كاهش سرقت در رده اول استان‌هاي كشور قرار گرفت.

به گزارش يافته، فرمانده نيروي انتظامي لرستان در نشست خبري با اصحاب رسانه با اعلام اين خبر، افزود: بر اساس اعلام سردار محمد قنبري فرمانده انتظامي لرستانمركز، لرستان از رده 9 كشوري از نظر ميزان جرائم(يعني سال پيش 22 استان از لرستان امنيت بهتري داشته‌اند) به رتبه 17 كشوري(يعني 14 استان امنيت بهتري از لرستان دارند) به ارتقا يافته‌ است.

سردار محمد قنبري اظهار داشت: به همين دليل از سوي كميته پيش‌گيري ناجا، استان لرستان در فصل بهار، رتبه اول كشور را در بحث كاهش سرقت با 32 درصد و با اختلاف قابل توجهي نسبت به استان دوم كسب كرد.

وي افزود: طي 4 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، كاهش 30 درصدي سرقت منازل، كاهش 34 درصدي سرقت مغازه‌ها، كاهش 22 درصدي سرقت موتورسيكلت، كاهش 28 درصدي كيف‌قاپي و كاهش 36 درصدي ساير سرقت‌ها ثبت شده است كه در مجموع كل سرقت‌ها 32 درصد كاهش داشتيه‌ايم.

فرمانده انتظامي لرستان بيان داشت: در قسمت كشف سرقت‌ها 15 درصد افزايش نسبت به 4 ماهه نخست سال قبل ثبت شده و نسبت كشف نيز 68 درصد است كه اين ميزان سال گذشته 40 درصد بوده و حدود 28 درصد در كشف سرقت رشد نشان مي‌دهد.

قنبري با بيان اين كه در حوزه جرائم خشن با كاهش‌ چشم‌گيري مواجه در لرستان بوده‌ايم، اظهار داشت: در بخش‌هاي سرقت مسلحانه، سرقت تحت پوشش و راهزني با كاهش 100 درصدي مواجه بوده‌ايم.

وي افزود: در حوزه آدم‌ربايي و گروكان‌كشي 50 رصد كاهش داشته‌ايم كه فقط يك مورد بوده و آن هم مربوط به يكي از استان‌هاي ديگر بود كه دامنه‌اش به استان لرستان نيز كشيده شد و اگر اين مورد نبود، در اين بخش نيز كاهش 100 درصدي داشتيم.

اين مقام انتظامي با اشاره به اين كه در بخش سرقت به عنف 30 درصد كاهش ملاحظه مي‌شود، گفت: در بحث وقوع شرارت شامل چاقوكشي و قمه‌كشي، ما طي 4 ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با 31 درصد كاهش مواجه بوده‌ايم.

قنبري افزود: در حوزه كشفيات سلاح نيز با 98 درصد افزايش كشف در استان مواجه بوديم.

فرمانده انتظامي استان لرستان با بيان اين كه در بخش مبارزه با سوداگران مرگ و مواد مخدر، در 4 ماهه نخست امسال حدود 900 كيلوگرم كشفيات داشته‌ايم كه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 4 درصد افزايش داشته، اظهار داشت: در اين خصوص 28 باند مؤثر و حرفه‌اي شناسايي و منهدم شدند.

قنبري تصريح كرد: نكته قابل توجه در بخش كشفيات مخدر اين است كه درصدي از آن طي سال‌هاي گذشته بلاصاحب كشف مي‌شد و تعدادي از سوداگران مرگ موفق به فرار مي‌شدند يا به طريقي بار را جا مي گذاشتند، ولي امسال اكثر آن‌ها دستگير شدند.

وي بيان نمود: در حوره تماس با مركز فوريت‌هاي پليس ظرف 4 ماهه اول امسال حدود هزار و 130 هزار تماس داشتيم كه 53 درصد آن‌ها عملياتي شده يعني تماس‌هايي بوده كه پليس بايد در صحنه عمليات حضور پيدا مي‌كرد و اين كار را انجام داد، 34 درصد نيز تماس‌هاي مشاوره‌اي بوده كه از پليس تقاضا داشته‌اند و 13 درصد نيز تماس‌هاي غيرقابل رسيدگي داشته‌ايم كه نسبت به سال قبل كاهش قابل ملاحظه‌اي دارد و نشان از تعامل مثبت و سازنده مردم با پليس و افزايش آگاهي مردم براي تماس در مواقع ضروري يا مورد نياز دارد.

اين مقام مسوول گفت: در حوزه دفتر نظارت همگاني (197) بيش از 4 هزار تماس در 4 ماهه اول امسال داشتيم كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

قنبري خاطرنشان ساخت: بيش از هزار و 500 پرونده دواير مشاوره، مددكاري‌ها ازجاع شده كه 62 درصد آن‌ها منجر به مصالحه شده است.

وي با بيان اين كه در حوزه قاچاق كالا و ارز 6 باند متلاشي شده كه از اين نظر نسبت به سال قبل 200 درصد افزايش داشته است، گفت: ارزش كشفيات در حوزه قاچاق كالا 107 ميليارد ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 88 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

فرمانده انتظامي استان لرستان اظهار داشت: در حوزه سوانح جاده‌اي و تصادفات در كل تصائفات 9 درصد كاهش داشته‌ايم كه البته شاخص ارزيابي در اين بخش را كاهش متوفيان مي‌دانند كه ما در اين بخش نيز ما در لرستان كاهش 26 درصدي داشته‌ايم.

قنبري افزود: در حوزه سالم‌سازي محيط‌هاي عمومي و اجراي طرح‌هاي ارتقا امنيت اجتماعي، امسال متفاوت از سال‌هاي قبل تلاش مي‌كنيم و از ابتداي امسال 97 طرح از ابتداي سال تا كنون انجام داده‌ايم و 184 طرح پاك‌سازي در سطح استان در رابطه با نقاط جرم‌خيز انجام شده است و 121 مورد نيز طرح كنترل محورهاي استان را داشتيم.

براي مشاهده گزارش تصويري نشست خبري اين‌جا كليك كنيد

 

 

رضا - ج

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا