یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شكارچيان، كل زيبا را در اشتران‌كوه از پاي درآوردند

چند روز قبل نیروهای یگان محیط زیست منطقه اشتران‌كوه دورود، حین گشت و کنترل در ارتفاع 3500 متری منطقه حفاظت شده اشتران‌كوه، متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

به گزارش روابط عمومي محيط زيست لرستان، پس از مدتی دوربین‌کشی شکارچی‌هاي غیرمجاز را مشاهده كردند که مشغول کندن پوست يك حيوان بودند.

محيط‌بانان پس از برنامه‌ریزی جهت دستگیری متخلفان به سمت محل شکارچیان حرکت نمودند و با توجه به طول مسافت و صخره‌ای بودن مسیر، پس از 3ساعت، مامورین به نزدیکی آن‌ها رسیده و جهت دستگیری اقدام كردند كه متخلفان با ایجاد درگیری و عدم توجه به ایست ماموران، فرار كرده و در كوه متواري شدند.

در این درگیری که چند ساعت طول کشید‌، متخلفان ابتدا توانستند از معرکه فرار نمایند‌، اما ادوات شکار‌، یک عدد کوله پشتی و بقاياي جسد یک راس کل وحشی شکار شده از  آن‌ها کشف و ضبط گردید.

با تلاش مجدد محیط‌بانان منطقه، خوشبختانه پس از تعقیب طولانی، چادر یکی از عشایر منطقه که از متخلفان بود شناسایی و مامورین موفق به دستگیری یکی از شکارچیان متخلف شدند.

این شکارچی چهره‌اش در حین درگیری شناسایی شده بود و در بازرسی از چادر، یک قبضه سلاح جنگی برنو به همراه مقادیری مهمات‌(گلوله‌) کشف و ضبط گردید.

پرونده متخلف پس از اخذ جریمه بابت شکار کل وحشی به مبلغ 180 میلیون ریال جهت هر گونه برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان تحويل گردید.

متاسفانه به علت پایین بودن جرائم، شکارچیان بدون هیچ گونه دغدغه‌ای اقدام به شکار می‌کنند و در این راه حتی به جان محیط‌بانان نیز اهمیت نمی‌دهند و گاهاً اقدام به آنها نيز شلیک می‌نمایند که در این راه محیط بانانی شهید شده ولی شکارچیان کماکان به کار ناپسندید خود ادامه می‌دهند، لذا از قانون‌گزاران كشور تقاضا داريم كه در اين خصوص قانون را تصحيح نمايند.

شكارچيان، كل زيبا را در اشتران‌كوه از پاي درآوردند

شكارچيان، كل زيبا را در اشتران‌كوه از پاي درآوردند

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 خشایار 1393-05-14 09:08
با سلام و آرزوی تندرستی و موفقیت روز افزون برای تمامی زحمتکشان عرصه پهناور محیط زیست کشور عزیزمان ایران، ضمن اصلاح جمله مندرج در گزارش فوق با این مضمون: به علت پایین بودن جرائم، به این صورت :به علت پایین بودن مجازات جرایم،آیا زمان اصلاح قوانین مرتبط با محیط زیست ومنابع طبیعی فرا نرسیده است؟ با سپاس فراوان
________________________________
يافته: سلام و سپاس. "پايين بودن جريمه‌ها" از "پايين بودن مجازات جريمه‌ها" صحيح‌تر است، زيرا مجازات جرائم معني نمي‌دهد!
نقل قول کردن
#2 علی دالوند 1393-05-14 10:46
بابت پوش خبرهای محیط زیست از یافته عزیز ممنونیم دوستدارن طبیعت لرستان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا