یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پسربچه 4 ساله طعمه گرگ شد!چند روز قبل کودک چهار ساله‌ای به نام محمدمهدی زمانی که در اطراف منزل در روستای کهریز بغازی از توابع شهرستان رزن استان همدان مشغول بازی بود به یک باره و به طرز عجیبی مفقود شد.

به گزارش خبرگزاری ايرنا، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در این باره گفت: پس از این واقعه یک شاهد عینی از اهالی روستا عنوان نمود که گرگی را مشاهده نموده است که جسم نامشخصی را در دهان داشته است.

سید عادل عربی افزود: به دنبال اظهارات این شاهد تیم‌های عملیاتی و امدادی به منظور جستجو و یافتن کودک وارد عمل شدند.

پس از مدتی تلاش و جستجو جسد این کودک که به غیر از جمجمه چیزی از آن باقی نمانده بود در فاصله حدودا ۵۰۰ متری روستا در داخل یک مزرعه گندم پیدا شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل زاد و ولد گرگ و حساسیت این حیوان نسبت به توله های خود و تلاش برای تامین طعمه مورد نیاز آنها، از شهروندان انتظار می رود کودکان و افراد سال‌خورده و ضعیف را تنها در معابر و مکان‌های خلوت رها نکنند.

تخریب زیستگاه‌های طبیعی و از بین بردن طعمه‌های وحشی توسط عوامل انسانی، انباشت غیراصولی زباله در حاشیه روستاها و شهرها، زنده‌گیری توله‌های گرگ به منظور جفتگیری با سگ و سپس رهاسازی هیبرید سگ و گرگ (گرگاس) در طبیعت به دلیل تربیت‌ناپذیر بودن و عدم توانایی شخص در نگه‌داری از آنها، از مهم‌ترین دلایل نزدیک شدن گرگ‌ها به جوامع انسانی و حمله به افراد آسیب‌پذیر از جمله کودکان می‌باشد.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا