یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

متلاشی شدن يك باند خرید و فروش پرندگان شکاری در لرستانرئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم آباد عنوان داشت: نیروهای یگان اجرایی شهرستان خرم‌آباد موفق به متلاشی نمودن باند خرید و فروش پرندگان شکاری که  در شهرستان الیگودرز اقدام می‌نمودند شدند.

به گزارش روابط عمومي محيط زيست لرستان، امین مرادی افزود: به دنبال گزارش هم‌یاران طبیعت دوست استان‌مان مبنی بر خرید و فروش پرندگان شکاری توسط افرادی در منطقه شول‌آباد، پس از هماهنگی با مراجع قضایی به منطقه عزیمت نمودیم.

وي در ادامه گفت: پس از طي مسافتی طولانی در حدود 130 کیلومتر و گذشتن از نقاط صعب‌العبور، توانستیم باند مذکور را به همراه 4 پرنده بهله سارگپه را از آنان ضبط نماييم.

مرادي اظهار داشت: متاسفانه 2 پرنده دیگر نيز بر اثر بی‌توجهی متخلفان تلف شده بودند.

وي تصريح كرد: به عدم آگاهی افراد بومی متخلف، بايد گفت كه این نوع پرنده شکاری هیچ گونه ارزش اقتصادی ندارد، فقط به دلیل این که در اوایل تولد از لانه جدا شده‌اند و در منزل متخلف بزرگ شده‌اند، دست‌آموز شده و اينك بسیار سخت است که به طبیعت بازگردند، اما پرسنل محیط زیست لرستان تمام تلاش خود را جهت بازگرداندن آنها به پرواز در طبیعت انجام می‌دهند.

کارشناس حقوقی اداره کل محيط زيست لرستان نيز در این خصوص بیان داشت: طي این هفته چندین پرونده حقوقی در این راستا وجود داشته که با تنظیم لایحه‌های حقوقی و تشکیل پرونده متخلفین روانه دستگاه قضا گردیدند.

کامران سپه‌وند افزود: مرتکبین تخلف زیست محیطی جهت مجازات با استناد به ماده‌هاي 10 و 12 قانون شکار و صید به دادسرا معرفی گردیدند.

وي تصريح كرد: جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست در ازای هر قطعه سارگپه مبلغ 15 ميليون ریال می‌باشد.

متلاشی شدن يك باند خرید و فروش پرندگان شکاری در لرستان

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 مجید کرامتی 1393-03-30 22:42
امیدوارم دوستان محیط زیستی ی سر هم ب بازار خرم آباد بکنند و ب مغازه های پرنده فروشی سر بزنند چون ب جز پرنده حیوانات دیگه ای هم در آنجا ب صورت غیر قانونی معامله میشه مثه سنجاب و این کار در ملاء عام صورت میگیره!
نقل قول کردن
#2 خشایار 1393-03-31 13:24
ضمن تایید اظهارات آقای مجید کرامتی، طی چند ماه اخیر از ابتدای سال نو به بعد ،اینجانب چندین و چند بار مراتب ان تخلف آشکار عده ای سودجو را به اطلاع مسئولین اداره کل محیط زیست استان رسانده ام ولی دریغ از یک ذره اقدام وبرخورد با ان متخلفین و...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا