یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آتش‌سوزي در سفيدكوه و مخمل‌كوه خرم‌آبادفصل، فصل آتش گرفتن زاگرس است! بعد از هشتاد‌پهلو این بار شرق سفیدکوه خرم‌آباد آتش گرفته است.

به گزارش يافته، در آخرين ساعت پنج‌شنبه‌شب 29 خردادماه بخش عظيمي از سفيدكوه آتش گرفت. شدت اين آتش‌سوزي به حدي است كه نور و دود آن از برخی نقاط شهر خرم‌آباد مشخص است!

از ساعت 5 صبح روز جمعه 30 خردادماه گروه‌های مردمی به همراه تشکل‌های محیط زیستی، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و مسوولین محیط زیست برای خاموش کردن آتش حرکت كردند.

سفید‌کوه منطقه حفاظت شده است و از نظر طبیعت گیاهی و جانوری کم‌نظیر است و بلوط‌های زاگرس نيز در خطر هستند.

تصاوير آتش‌سوزي بامداد جمعه در سفيدكوه

تصاوير آتش‌سوزي بامداد جمعه در سفيدكوه خرم‌آباد

تصاوير آتش‌سوزي بامداد جمعه در سفيدكوه

 

آتش‌‌سوزی پارك جنگلی مخملكوه خرم‌آباد

ساعت 15 دقیقه‌ی بامداد روز 27 خردادماه از طریق تماس تلفنی به سامانه‌ی 125 آتش نشانی اطلاع داده شد که علف‌های هرز و درختان بلوط پارک جنگلی مخمل‌کوه دچار حریق شده‌اند.

به گزارش يافته، ماموران آتش‌نشاني بلافاصله با دو خودروی اطفای حریق از ایستگاه‌های معراج و امام زمان (عج) به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

در پی حضور فوری آتش‌نشانان در محل و در طول 2 ساعت و 20 دقیقه تلاش بی‌وقفه، آتش‌سوزی مهار شده و از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.

آتش‌سوزی باغ گردو و مزرعه گندم

با به صدا در آمدن زنگ حریق ایستگاه آتش‌نشاني حضرت رسول‌(ص) خرم‌آباد ساعت 18 روز 27 خردادماه ماموران بلافاصله به محل آتش‌سوزی واقع در روستای دهنو کمالوند اعزام شدند.

مورد آتش‌سوزی که از طریق تماس تلفنی به مرکز پیام 125 اطلاع داده شد، یک باغ گردو و کشت گندم بود که با تلاش یک ساعت و 22 دقیقه‌ای آتش‌نشانان مهار شده و از بروز خسارات بیش‌تر جلوگیری به عمل آمد.

در این آتش‌سوزی حدود نیم هکتار درخت گردو و 2 هکتار گندم طعمه حریق شد.

آتش‌سوزی خودروی سواری در میدان كیو

آتش‌سوزی خودروی سواری آتش‌نشانان ایستگاه معراج را به محل حادثه کشاند.

خبر آتش‌سوزی ساعت 9 و 45 دقيقه صبح روز 28 خردادماه  از طریق تماس تلفنی به مرکز پیام 125 اطلاع داده شد که ماموران بلافاصله به طرف میدان کیو روانه شدند و در کم‌ترین زمان آتش را اطفا نمودند.

علت آتش‌سوزی اتصال در سیم‌کشی خودرو اعلام گردید.

 

 

 

منبع: روابط عمومي آتش‌نشاني خرم‌آباد

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد دهقانی 1393-03-30 16:14
یکی از دوستان میگفت نور چراغ قوه ای رو دیده ام که از سفیدکوه پایین میومدن...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا