یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گزارش تصويري: همايش كاشت 750 اصله نهال بلوط در خرم‌آباد

در همايش كاشت 750 اصله نهال بلوط توسط اعضاي 6 انمجمن فعال محيط زيست شهرستان خرم‌آباد، اظهارات يكي از مسوولان فضاي سبز خرم‌آباد براي حضار بسيار عجيب بود و موجب اعتراض برخي نيز شد!

به گزارش يافته، در اين همايش، مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري خرم‌آباد در بخش‌هايي از سخنانش گفت: گاهي قلع و قمع درختان شهر واجب است به خصوص اگر بدون توجه به اصول شهرسازي و به عنوان مانعي در پياده‌روها كاشته شده باشند!

"رسول جلال‌وند" افزود: كاشت درختان خلاف اصول خيابان‌كشي و پياده‌رو‌سازي در خرم‌آباد وجود داشته و ما بر خلاف ميل‌مان ناچار به برداشتن و قطع چنين درختاني هستيم!

اظهارات اين مقام مسوول واكنش برخي حضار در همايش را در پي داشت و آنان با اشاره به برخي نقاط شهر خرم‌آباد از جمله خيابان معلم شمالي(سازمان سابق) كه در آن سازندگان آپارتمان‌هاي جديد بدون هيچ توجيهي و در سكوت كامل متوليان اقدام به قطع درختاني مي‌كنند كه بيش از 50 سال عمر دارند، خواهان توضيح مسوولان در اين زمينه شدند.

رسول جلاوند مديرعامل پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري خرم‌آباديكي از حضار اشاره نمود كه چرا در خياباني اصلي كه پياده‌روي آن نيم متر است، مالك نبايد عقب‌نشيني كند و درختان بي‌گناه بايد قرباني منافع آنان گردند؟!

فرد ديگري نيز خاطرنشان كرد كه اكثر سازندگان ساختمان‌ها كه اقدام به قطع درختان كهن سال خرم‌آباد مي‌كنند، از افراد متمول يا بساز و بفروش‌هاي كهنه‌كار‌ هستند كه راه قطع آن‌ها را خوب بلدند! عمده تخلف اين افراد هنگام قطع درختان با انگيزه‌ي گرفتن نماي ساختمان يا ايجاد مزاحمت شاخ و برگ آن‌ها در جلوي پنجره‌ها صورت مي‌گيرد، وگر نه قدمت درختان خيابان معلم خرم‌آباد از منازل مسكوني بيش‌تر است و عدم سازگاري با اصول خيابان‌كشي، بهانه‌اي بيش نيست!

اين اظهارات، با سكوت آقاي مسوول همراه شد كه البته دليل آن را ضيق وقت جلسه اعلام كردند، اما به جاست مسوولات قضايي يا اصحاب رسانه استان به اين موضوع رسيدگي كنند كه چرا در شهري كه مركز استان لرستان است، هر كس پول داشته باشد، هر كاري مي‌تواند در ساخت و ساز‌ها انجام دهد؟!

 

رضا - ج

 

دیدگاه‌ها  

#1 نگران منش 1393-03-08 00:59
وقتی کسی با این خوی و روش را به عنوان متولی پارک و درختان شهر می گمارند انتظاری از این دست مسولین متصوراست .
نقل قول کردن
#2 مجید 1393-03-08 19:18
در ختان پیاده روی جلوی داروخانه چهارراه بانك هم چون مریض بودند قطع شدند!!!
نقل قول کردن
#3 ساکی 1393-03-08 19:59
وقتی مسئولین این شهر همچون ايشان که اهل يكي از شهرهاي كوچك لرستان هستند (مدیر سازمان فضای سبز شهرداری خرم اباد) از دل و بطن این شهر انتخاب نشود و بومی نباشد وضع به همین منوال است
کسی باید در این مناصب انتخاب گردد که واقعا دلسوز این شهر باشد و با تمام کم و کاستی ها و مشکلات و استعدادهای این شهر آشنایی داشته باشد نه تنها راه خلاص شدن خود را در قربانی کردن درختان 80 ساله خرم آباد بداند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا