یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرهنگ  قدرت‌الله دالوند - رييس پليس آگاهي لرستان - يافتهچندي قبل شايعه‌اي در شهرهاي مختلف استان مبني بر قتل دختري دانشجو توسط چند نفر از دوستانش دهان به دهان نقل شد كه اين خبر از سوي مسوولان انتظامي و قضايي استان لرستان تكذيب گرديد.

رئيس پليس آگاهي لرستان در اين خصوص به خبرنگار يافته گفت: اين خبر كاملاً كذب بوده و زاييده‌ي ذهن برخي افراد بيمار است.

سرهنگ "قدرت‌الله دالوند" با رد ادعايي مبني بر بازداشت چند دختر دانشجو به جرم مشاركت در قتل يك دختر دانشجوي ديگر، تصريح كرد: اين شايعه در شهرهاي مختلف استان دهان به دهان نقل شده و در هر شهر ادعا كرده‌اند كه اين اتفاق در بيرون از آن شهر روي داده است!

وي افزود: به طور مثال برخي شايعه‌پراكنان عنوان كرده‌اند كه در خرم‌آباد اين اتفاق براي مقتول خيالي در آبشار ببيشه روي داده است، برخي آن را به شهر دورود نسبت داده و محل آن را درياچه‌ي گهر ذكر كرده‌‌اند، برخي ديگر نيز بروجرد و برخي ديگر نيز كوهدشت را محل اصلي وقوع حادثه ذكر كرده و در ساير شهرهاي استان نيز به همين صورت، اتفاق را به آن شهر و حومه‌ي آن نسبت داده‌اند، در حالي كه اصلاً وقوع چنين حادثه‌اي به ما گزارش نشده و توسط پليس آگاهي لرستان تكذيب مي‌گردد.

دالوند با بيان اين كه لرستان يكي از استان‌هاي امن كشور محسوب مي‌شود، بروز چنين شايعاتي در جامعه كه توسط زودباوران به سرعت پذيرفته و منتشر مي‌شود، را باعث مخدوش جلوه دادن چهره‌ي مردم استان ذكر كرد و گفت: مطمئن باشيد در صورت بروز چنين وقايعي، پليس آگاهي با روشن ساختن ابعاد قضيه، جزييات آن را هم به اطلاع عموم خواهد رساند.

همچنين مسوول روابط عمومي دادگستري استان لرستان نيز با رد وقوع چنين واقعه‌اي در استان به خبرنگار يافته گفت: مشخص نيست كه منشاء اين شايعه كجا بوده است و در صورت روشن شدن اين موضوع، برخورد لازم با شايعه‌پراكنان صورت خواهد گرفت.

"علي سبزواري" افزود: رواج هر گونه اخبار كذب در جامعه هنگامي كه از اساس و پايه‌ دروغ بوده و اتفاقي روي نداده باشد، بر هم زدن نظم عمومي تلقي مي‌شود و با خاطيان در اين زمينه برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.

 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1393-02-20 12:48
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.پس آن راننده آژانس چه شد که موضوع را برملا کرده؟؟؟؟ حتما آگاتا کریستی این داستان را نوشته!!!!
نقل قول کردن
#2 علی 1393-02-20 13:37
خبرگزاری یافته لطفا در درج خبرها دقت کن که به احساس نا امنی دامن نزنی. ایا کرمان و بلوچستان ادم ربایی ها و اخبار قاچاق استانهای خود را در بوق میکنند. چندی پیش نظر کاربری را مبنی بر اعلام مجرمان از ایلات مختلف تایید کردی. شما فکرت این باشد وای به حال بقیه. از ایلات مختلف اسامی افراد تحصیل کرده با مدارک بالا را بنویس تا اعتماد به نفس مردم را بالا ببری. جامعه شناسان کار خود را بهتر بلدند.
نقل قول کردن
#3 مهرداد دهقانی 1393-02-20 14:23
بنظرم شیشه مصرف کردن چند دختر که آخر کار به قتل کسی منجر بشه، ربطی به "بر هم زدن نظم عمومي" نداره و از این دست موارد همیشه در کشور اتفاق افتاده و میفته. کاری به راست یا دروغ بودن این مورد ندارم ولی چه خوب میشد رسانه های لرستان از چنین پرونده هایی بنویسند تا مردم از عاقبت مصرف مواد مخدر صنعتی خبردار بشن.
آقای دالوند میتونستن جور دیگری پاسخ بدن. رفتار یک معتاد به مخدر صنعتی چه ربطی به "مخدوش جلوه دادن چهره‌ی مردم استان" داره؟!
نقل قول کردن
#4 ساکی 1393-02-23 11:38
به احتمال فراوان خبر قتل دختران دانشجو خبری کاملا درست بوده چرا که بنده شخصا از چندین نفر از دوستان رشته حقوق دانشگاه لرستان شنیده ام که این خبر را شدیدا تایید می کنند حتی به گفته تعدادی از انها فیلمی از این واقعه در موبايلها وجود دارد
به هر روی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
رئيس پليس آگاهي لرستان احتمالا خبر قتل دختران دانشجو را فقط به خاطر بار روانی و تبعات آن برای استان تکذیب کرده است
__________________________
يافته: سلام. وظيفه ما بود در اين خصوص از مسوولان آگاه اطلاع كسب كنيم چرا كه به نظر ما آنها اطلاع بيشتري در اين خصوص دارند، پاسخ را هم در قالب اين خبر منتشر كرديم تا از بروز شايعه جلوگيري شود
نقل قول کردن
#5 ا 1393-04-21 09:09
واقعاً که لرستان امنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا