یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عكس دستگیری قاتل "گربه وحشی" توسط محیط زیست ازنا- يافتههفته گذشته و در پی تحقیق و تفحص نیروهای اداره محیط زیست شهرستان ازنا در خصوص گزارش‌هاي موثق واصله از طریق دوست‌داران حیات وحش، مبنی بر وجود تصاویر شکار یک قلاده "گربه وحشی" در گوشی همراه یکی از ساکنان روستای قاضی‌آباد شهرستان ازنا‌، مامورین اجرایی این شهرستان با حکم قضایی دادیار شعبه دوم دادسرای ازنا به منزل فرد متخلف رفت.

به گزارش روابط عمومي محيط زيست لرستان، مأموران در بازرسي منزل اين شخص فقط با اسلحه شکاري مواجه و اثری از گربه وحشی نيافتند، اما پس از دستگیری اين شخص و انتقال وي به دادسرا‌، سرانجام لب به اعتراف گشود.

وي اعتراف كرد كه تصاویر موجود در گوشی همراهش مربوط به سال 1388 است و چون این گربه وحشی اقدام به کشتن مرغ و خروس این وي نموده است، به علت عدم آگاهی و به خيال اين که این گربه یک گربه اهلی می‌باشد اقدام به کشتن آن نموده است!

با این وجود، فرد متخلف نسبت به واریز مبلغ 300 هزار تومان ضرر و زیان وارده در حق محیط زیست محكوم شد و با قید کفالت آزاد گرديد.

کارشناس حقوقی اداره كل محيط زيست لرستان در اين خصوص اعلام داشت: با استناد به ماده 680 قانون مجازات اسلامی هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات وجانوران وحشی حفاظت شده نماید، به حبس از 3 ماه تا 3 سال و یا جزای نقدی از یک و نیم میلیون ریال تا 18 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

"کامران سپهوند" از مسوولین قضايي و قانون‌گزاران‌ درخواست كرد با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، این سرمایه‌های ملی را از گزندهاي اين‌چنيني محافظت نمايند.

وي افزود: با این مجازات‌های ناچیز و غیر‌بازدارنده، گونه‌هاي نادر حيوانات قربانی شده و در خطر انقراض نسل قرار گرفته‌اند، چرا كه عدم توازن بین جرم و مجازات مشهود است.

عكس دستگیری قاتل "گربه وحشی" توسط محیط زیست ازنا- يافتهخصوصيات گربه وحشي

گونه گربه وحشی كه در تصوير مشاهده مي‌كنيد به اندازه گربه اهلی یا کمی بزرگ‌تر است. بدن آن کمی دراز و دم پر مو و نسبتا بلند و طول آن از نصف بدن و سر بیش‌تر است.

موهای روی دم اين حيوان در انتها کوتاه‌تر شده به طوری که نوک دم پهن به نظر می‌رسد. در صورتش پوزه کوتاه و سبیل‌های بلند و سفید‌‌رنگ خشنی دارد.

چشم‌ها درشت و تا حدی در جلوی صورت قرار گرفته و همچنین گوش‌ها بزرگ و بلند و سه‌گوش هستند. دست‌ها و پاها نسبتا بلند و باریک با پنجه‌های گرد و چنگال‌های قوی و تیز و خمیده است. چنگال‌ها قابل جمع شدن بوده و غلاف آنها رشد کرده است. موهای بدن نرم و انبوه و موهای زیرین کرکی و فراوان هستند.

رنگ کلی بدن در پشت از قهوه‌ای خاکستری روشن تا خاکستری روشن تغییر می‌کند. این گربه وحشی به ظاهر شبیه به گربه‌های اهلی معروف به گربه پلنگی هستند.

روابط عمومي اداره كل محيط زيست استان لرستان ازکلیه هم‌وطنان عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی مراتب را با شماره تلفن 3221744 در میان بگذارند.

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 reza 1392-12-28 09:06
شیرمادری حیف این گربه ملوسه نیست که کشتش!!!خدا به تیر غیب گرفتارش کنه!!!!حالا با جریمه 3میلیونی میشه یه گربه وحشی خرید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا