یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آمار نزاع‌هاي دسته‌جمعي در كشور و لرستان - يافتهپزشکی قانونی در تازه‌ترین آمار خود از نزاع در تهران، کاهش میزان این آسیب اجتماعی را ثبت کرده است.

به گزارش خبرآنلاين، سازمان پزشکی قانونی استان تهران گزارش داد، طي ۱۰ ماه نخست سال ۹۲ تعداد مراجعینی که به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند به ۸۹ هزار و ۵۶۱ نفر رسید.

آمار سازمان پزشکی قانونی در شرایطی است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعین نزاع ۹۰ هزار و ۸۹۲ نفر بود، کاهش ۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین از تعدادکل مراجعین نزاع در ۱۰ ماهه امسال ۵۹ هزار و ۱۷۵ نفر مرد و ۳۰ هزار و ۳۸۶ نفر زن بودند.

در مدت مشابه سال قبل ۶۰ هزار و ۶۴۱ نفر از مراجعین به دلیل نزاع مرد و ۳۰ هزار و ۲۵۱ نفر زن بودند. در دی‌ماه امسال نیز آمار مراجعین به مراکز پزشکی قانونی به دلیل نزاع با ۲.۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷ هزار و ۳۲ مورد رسیده است.

از سوی دیگر، در سال گذشته ۶۱۷ هزار و ۳۵۸ نفر در کل کشور، به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که بیش‌ترین آمار مراجعین مربوط به تیرماه با ۶۳ هزار و ۵۴۸ مورد و کم‌ترین آن مربوط به دی‌ماه با ۳۶ هزار و ۸۸۵ مورد بوده است.

این در حالی است که آمار‌های نیروی انتظامی به مراتب کم‌تر از آمار سازمان پزشکی قانونی است، به طوری که بر اساس آمار‌های مندرج در سالنامه آماری مرکز آمار ایران سالانه به طور میانگین ۷۰ هزار پرونده نزاع و ضرب وجرح در حوزه استحفاظی نیروی انتظامی كشور صورت می‌گیرد.

این اختلاف معنا‌دار در شرایطی است که مسوولان سازمان پزشکی قانونی از افزایش ۱.۷ درصدی پرونده‌های معاینه نزاع در این سازمان خبر می‌دهند. این سازمان در گزارش خود آورده بود: "از کل مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی در 5 ماهه امسال ۲۰۳ هزار و ۷۵۶ نفر مرد و ۸۶ هزار و ۵۴۷ نفر زن بودند.

بر اساس آمارهای موجود تعداد مراجعین زن مربوط به نزاع در 5 ماهه نخست سال قبل ۸۵ هزار و ۵۱۳ نفر و تعداد مراجعین مرد ۲۰۸ هزار و ۱۰ نفر بوده است."

همچنین در این گزارش تاکید شده است: در مرداد‌ماه سال جاری آمار مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۱.۷ درصد افزایش یافته و از ۶۲ هزار و ۵۲۱ مورد در مرداد سال گذشته به ۶۳ هزار و ۵۸۹ مورد در مرداد امسال رسیده است.

مطابق آمار ارائه شده، اين ميزان در استان لرستان حدود 10 هزار و 500 مورد در سال جاري بوده است.

در نمودار زیر، آمار نزاع در کشور به تفکیک استان‌ها طي 10 ماه نخست سال 1392 را بخوانید:

آمار نزاع‌هاي دسته‌جمعي در كشور و لرستان - يافته

در نمودار زیر تعداد پرونده تشکیل شده ضرب و جرح در حوزه استحفاظی نیروی انتظامی طی 15 سال اخیر را بخوانید:

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا