یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كوه پريز دورود - يافتهپس از گذشت 3 روز از ناپدید شدن "محمد لشنی" کوهنورد دورودی در ارتفاعات پریزکوه اين شهرستان، تا روز دوشنبه از سرنوشت وي هیچ اطلاعی در دست نیست.

"لشنی" عضو هیات کوهنوردی و خانه کوهنوردی شهرستان دورود، روز جمعه به  منظور فتح کوه پریز از منزل خارج می‌شود بلكه پس از فتح قله تا اواخر وقت همان روز به منزل بازگردد، ولی با گذشت یک روز خبری از بازگشت این کوهنورد نمی‌شود!

روز شنبه 26 بهمن‌ماه 1392 ساعت 10 و 30 دقيقه صبح، خبر ناپیدید شدن این کوهنورد به هلال‌احمر شهرستان دورود داده می‌شود. از همين روز گروه‌ها‌ي مختلف کوهنوردي بسیج می‌شوند و مسیرهای احتمالی صعود به پریز را جستجو می‌کنند.

تنها ردی که از این جستجوها نصیب نيروهاي امدادگر می‌شود نوشته روی برفی است که "محمد لشنی" با عنوان "احتمال سقوط بهمن- محمد لشنی- جمعه 25 بهمن" قبل از عبور از مسیر پیش رو بر روی برف حک كرده است.

با وجود این که گشت هوایی توسط هلی‌کوپتر هلال‌احمر در منطقه مذکور انجام گرفته است، ولی متاسفانه نتوانستند ردی از اين کوهنورد گم‌شده پیدا کنند.

همچنین اکیپی از گروه کوهنوردی سایپا نيز برای جست‌وجو به دورود آمده‌اند.

محمد لشنی با سابقه بیش از 15 سال در رشته کوهنوردی و صخره‌نوردی در هیات کوهنوردی و خانه کوهنورد دورود مسوولیت‌های متعددی داشته است. وي همچنین به عنوان مسوول فنی گروه کوهپیمایی سایپا، نماینده انجمن کوهپیمایی ایران در دورود نيز بوده است.

قابل ذكر است کوه پریز در 10 کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار دارد. جنوب پریز به دره‌ی معروف "نی‌گاه" متصل است. ارتفاع کوه پریز 3095 متر و معروف‌ترین قله آن "کر و دختر" می‌باشد. اين كوه یکی از زیباترین کوه‌های ایران به شمار می‌رود.

محمد لشني كوهنورد گم‌شده دورودي- يافته

محمد لشني كوهنورد گم‌شده دورودي

خبر تكميلي:

همچنين در سومين روز جست‌وجو، به دليل نامساعد بودن شرايط جوي عمليات نيمه‌تمام ماند!

بنا بر اعلام "قريشي" مسوول گروه امداد سايپا، به دليل مه‌آلود بودن منطقه، امكان جست‌وجوي مجدد در روز دوشنبه وجود ندارد و در صورت مساعد بودن هوا، عمليات طي روزهاي آينده ادامه مي‌يابد.

همچنين قرار است روز چهارشنبه يك گروه امدادي از كرمانشاه وارد دورود شود و عمليات جست‌وجو توسط 2 گروه در 2 مسير چهارشاخ  و زرستان ادامه يابد.

آخرين تماس محمد لشني با اعضاي خانواده‌اش از طريق تلفن همراه ساعت 17 و 17 دقيقه روز جمعه 25 بهمن‌ماه بوده كه به آن‌ها اعلام كرده ساعت 11 به منزل باز مي‌گردد!

ارسالی:  ظفر  پاپي

 

 

 


 

 

دیدگاه‌ها  

#1 محمدحسن 1392-11-29 06:04
با سلام
اگه کمکی در امر جستجو ونجات از کوهنوردان کرمان بر میاد دریغ نمیکنیم
نقل قول کردن
#2 علی 1392-11-29 17:01
سلام
آقا محسن ممنون از ابراز لطفتون ، خدا رو شکر بعد از 5 روز جستجو آقای لشنی زنده پیدا شدن .
نقل قول کردن
#3 مهرداد دهقانی 1392-12-01 14:39
خدارا شکر
نقل قول کردن
#4 ایلیا 1399-10-04 16:51
واقعا زشته که پایتخت طبیعت ایران یه هلیکوپتر امداد و نجات از خودش نداره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا