یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حمله گربه وحشی به 11 بوقلمون در الشتر - يافتهيك گربه وحشي گرسنه به 11 بوقلمون در يكي از روستاهاي سلسله حمله كرد و همه آن‌ها كشت!

به گزارش روابط عمومی محیط زیست لرستان، مدیر کل محیط زیست لرستان در اين زمينه بیان داشت: یک قلاده گربه وحشی توسط کشاورزی که به علت حمله به بوقلمون‌هایش، این تله را کار گذاشته بود، به دام افتاد.

"محمدحسين بازگير" افزود: در پي وصول اين گزارش، اميري کارشناس مسوول محیط طبیعی ما ساعت 9 شب با همکاری رئیس اداره محيط زيست الشتر به محل اعزام شدند تا هم صحت موضوع را تایید نمایند و هم از تلف شدن گربه وحشی جلوگیری كنند.

وي بيان داشت: پس از یک ساعت تلاش بی‌وقفه محیط‌بانان، گربه وحشی به داخل قفس هدایت شد و جهت رهاسازی و تهیه نمونه ژنتیکی به اداره محیط زیست الشتر انتقال داده شد.

بازگير گفت: پرونده خسارت وارده به کشاورز جهت برچیدن دام در حال بررسی است و جا دارد از ساير کشاورزان عزيز درخواست كنيم از هرگونه تله‌گذاری و دیگر اقدامات خلاف قانون حفاظت از حیوانات جداً خوداری نمایند و در صورت مشاهده موارد مشابه با مراجعه به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی، ماموران را از تلف شدن حیوانات و یا خسارت وارده به مزارع مطلع نمایند.

وي افزود: گربه وحشی پستانداری است از رسته گوشت‌خواران و خانواده گربه‌سانان‌، قلمرو خود را با ادرار‌، مدفوع و شکستن شاخه مشخص می‌کند و دم بلند وپشمالو دارد.

مدیر کل محیط زیست لرستان اظهار كرد: اين جانور در تمامی مناطق ایران بجز مناطق کویری زیست می‌کند؛ این گونه از پستانداران کوچک‌، مثل پرندگان و تخم و جوجه آن‌ها‌، خزندگان‌، ماهی‌، قورباغه و حیوانات اهلی خروس مرغ‌ها و بز‌غاله و گاهی از گیاهان تغذیه می‌کند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا