یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پلنگی زخمی لرستان در کلینیک پردیسان تهران- يافته

پزشک معالج "لُرا" - پلنگي كه در سپيددشت هدف گلوله قرار گرفته بود- گفت: حال عمومی "لُرا" خوب است و روز پنج‌شنبه برای بررسی آخرین وضعیت او را  MRI  کردیم.

دکنر "ایمان معماریان" در گفت‌وگو با يافته در "کلینیک تخصصی حیوانات پارک پردیسان" تهران اظهار كرد: "لُرا" چند روزی است که دُم و دست خود را تکان می‌دهد و حال عمومی او رضایت‌بخش است.

معماریان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه "لُرا" را MRI کردیم و آخرین معاینات نشان می‌دهد که احتمال بهبودی نخاع او کم‌تر از 5 درصد است.

وی ابيان داشت: البته امیدوارم با اقدامات درمانی مناسب حال "لُرا" بهتر شده و ضایع نخاعی او ترمیم شود.

این دامپزشک حیات وحش با اشاره به این که وضع "لُرا" از پلنگی که چند روز پیش در تنکابن زخمی شده

بود بهتر است، اضافه کرد: حوادثی که برای پلنگ در ایران رخ می‌دهد بیش از حدی است که یک گونه با جمعیت زیر 500 قلاده بتواند آن را تحمل کند و منقرض نشود و این مشکل در منطقه‌ي لرستان بیش‌تر است.

معماریان در پایان اظهار امیدواری کرد: همه وظیفه دارند در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند و مخصوصاً شكارچيان باید وقاحت کار را درک کنند تا در آینده به اقدامات مشابه دست نزنند. همه باید باور کنند که نسل پلنگ در حال انقراض است و نباید فرصت‌های موجود را به راحتی از دست داد.

لازم به ذکر است اوايل دی‌ماه 1392  "لُرا" در ارتفاعات بين سپيددشت و خرم‌آباد، مورد اصابت گلوله چارپاره افراد ناشناس قرار گرفت و مجروح شد. تين پلنگ ماده زيبا برای تکمیل اقدامات درمانی به تهران اعزام و بعد از عمل جراحی در حال حاضر در کلینیک دامپزشکی پارک پردیسان نگه‌داری می‌شود.

رهاسازی خرگوش در قفس "لُرا" به منظور وادار کردن او به تحرک و فعالیت است

 

عبدالرضا  قاسمی / تهران

دیدگاه‌ها  

#1 سپهوند 1392-10-21 18:42
سلام
انشالا که حال لرا خیلی زود خوب بشه و بتونه به طبیعت زیبا ولی نا امن و وحشی لرستان برگرده .
نقل قول کردن
#2 میلاد نظری 1392-11-05 02:35
آرزو میکنم که ما آدما واسه هیچ موجودی تو طبیعت «وحشی» به چشم نیایم آخه اونوقته که باید به انسان بودن خودمون شک کنیم!!!!!!
نقل قول کردن
#3 الهه 1394-06-08 13:32
واااااا...خرگوش بیچاره..خوب اونم حیووونه دیگه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا