یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان گفت: هدف‌گذاری پلیس در زمینه تصادفات منجر به فوت، دستیابی به کاهش ۱۰ درصدی است.
به گزارش یافته، سردار مهدیان نسب در مراسم آغاز طرح زمستانی در جاده‌های لرستان در زمینه شناسایی و آشکارسازی نقاط پر تصادف گفت: استان لرستان از شریان‌های مرکز به جنوب و غرب و به عنوان معبر و مقصد مهمی از جهات مختلف به ویژه گردشگری و مسیر عبور زائران اربعین حسینی در کشور محسوب می‌گردد که خوشبختانه امسال در بحث امنیت سفر زائران اربعین و کاهش تصادفات در این ایام از استان‌های برتر بودیم.
وی با بیان اینکه این موفقیت حاصل تعامل و انسجام درونی دستگاه‌های مختلف استان با پشتوانه خرد جمعی است، گفت: امسال ۸۶ اکیپ پلیس‌راه و ۱۰ پاسگاه پلیس با تمام ظرفیت در طرح زمستانی پلیس‌راه فعالیت دارند و بیش از ۳۰ پاسگاه انتظامی، یگان‌های امدادی و ویژه پلیس در صورت نیاز در شریان‌های حیاتی این نیروها را پشتیبانی می‌کنند.
مهدیان نسب گفت: با توجه به اینکه کاهش سوانح جاده‌ای یکی از یازده اولویت مهم اقتصاد مقاومتی و یوی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است برای تحقق این هدف باید همه کمک کنیم تا تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی کاهش یابد که در این رابطه نقش نظارتی متوجه پلیس است.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: در بحث ایمنی جاده‌ها انصافاً راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوب کار کرده، اما نیروی انسانی در تحقق این هدف‌گذاری نقش مهم‌تری داشته و در صورت رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان اتفاقات خوبی را در جاده‌ها شاهد خواهیم بود.
وی از کاهش ۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در هشت‌ماهه امسال خبر داد و گفت: هدف‌گذاری پلیس در این زمینه دستیابی به کاهش ۱۰ درصدی است.
مهدیان نسب افزود: در هشت‌ماهه امسال بیشترین تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی رخ داده که معمولاً به دلیل اولویت جاده‌های اصلی از استاندارد کمتر برخوردار و به دور از نظارت روزانه پلیس است و دلیل عمده آن نیز عدم دقت رانندگان و کم‌توجهی آنان به قوانین راهنمایی و رانندگی می‌باشد.
وی با اشاره به فراوانی تخلفات در ۸ ماهه امسال گفت: سرعت غیرمجاز با ۲۸ درصد علت عمده تصادفات در هشت‌ماهه امسال بوده است همچنین در این مدت ۴ هزار و ۶۰۰ وسیله نقلیه متخلف و مزاحم در جاده‌های برون‌شهری و ۲ هزار و ۷۰ موتورسیکلت در سطح استان توقیف و اعمال قانون شده است.
بیشترین تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی استان است خبر: رضا عبدی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا