یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار دلفان گفت: حدود ۱۸ نفر از طرفین درگیری در روستای بگوردی بخش خاوه شهرستان دلفان دستگیر و بازداشت شدند و در حال حاضر وضعیت روستا آرام است.
جعفر طولابی در گفت‌وگو با تسنیم ، در مورد درگیری دسته‌جمعی در روستای بگوردی بخش خاوه شهرستان دلفان اظهار داشت: در درگیری رخ‌داده که حدود 15 نفر زخمی شدند بلافاصله نیروی انتظامی در حین درگیری وارد عمل شد و درگیری را کنترل کرد و در حال حاضر امنیت در محل برقرار است.
وی با اشاره به دستگیری عاملین این درگیری خونین افزود: افرادی که در این حادثه جراحت دیدند مداوا و مرخص شدند و حدود 18 نفر از طرفین دعوا دستگیر و بازداشت شدند و در حال حاضر وضعیت روستا آرام است.
 
ماجرای درگیری
به گزارش تسنیم، در حادثه نزاع دسته‌جمعی و تیراندازی با اسلحه شکاری در روستای بگوردی بخش خاوه شهرستان دلفان که بر سر انتخاب دهیار بود 15 نفر از اهالی روستا زخمی شدند.
جعفر طولابی فرماندار دلفان در مورد این درگیری گفت: در ابتدای امر سه نفر عضو شورای این روستا در تاریخ ششم شهریورماه دهیاری را با رأی اکثریت اعضای شورا انتخاب می‌کنند و صورت‌جلسه و مهر کرده به بخشدار خاوه تحویل می‌دهند.
وی عنوان کرد: هر سه نفر عضو شورای این روستا فرد دهیار را تأیید کرده‌اند و در مرحله دیگری در تاریخ دوم مهرماه مجدداً همان فرد را انتخاب و صورت‌جلسه می‌کنند.
فرماندار دلفان با اشاره به ایجاد اختلافات محلی و مسائل قومی و قبیله‌ای اهالی روستا در انتخاب دهیار یادشده در این فواصل زمانی عنوان کرد: تعدادی از اهالی با انتخاب دهیار یادشده مخالف بوده و با توجه به اینکه هنوز سیکل اداری انتصاب دهیار کامل انجام نشده بوده همین امر سبب می‌شود افراد روستا اقدام به اعتراض و بگومگو کنند.
طولابی با ابراز اینکه درگیری اهالی ابتدا به‌صورت لفظی بوده است، تصریح کرد: شدت گرفتن درگیری‌های لفظی منجر به درگیری فیزیکی اهالی شده و نزاع دسته‌جمعی اهالی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه درگیری‌های فیزیکی ابتدا با چوب و چماق و سنگ بوده است، عنوان کرد: در نهایت فردی از اهالی با اسلحه شکاری اقدام به تیراندازی می‌کند که منجر به زخمی شدن عده‌ای می‌شود.
فرماندار دلفان با اظهار اینکه مصدومین به بیمارستان ابن‌سینای نورآباد منتقل شدند، افزود: اکثر زخمی‌شدگان سطحی بوده‌اند که مرخص شده و تعدادی نیز که ساچمه‌ها به رگ دست آنها اصابت کرده بستری هستند که باید جراحی شوند.
وی با اشاره به ایجاد برقراری امنیت در اهالی توسط نیروی انتظامی شهرستان، خاطرنشان کرد: تعدادی از زنان روستا نیز برای ایجاد امنیت به‌صورت موقت بازداشت شده‌اند و دادگستری شهرستان نیز با عوامل ایجادکننده درگیری برخورد قاطع انجام داده و تعدادی از آنها به زندان خرم‌آباد منتقل شده‌اند.

دیدگاه‌ها  

#1 کوکلا 1396-07-16 23:10
نمی دانم این شورا شهر و روستا و دهیاران چه مشکلی را حل می کنند آیا جز اینست که فقط باعث ایجاد اختلاف و درگیری طایفه ای می شود کلا کشور ما به این سیستم انتخابات اعتماد ندارد و نیازی هم به این تشکیلات موازی ندارد وقت آن رسیده است که در باره نیاز به این تشکیلات ایجاد مشکل می کنند بدون اینکه مشکلی را حل کنند تجدید نظر شود آیا این تشکیلات ما را از محرومیت نجات دادند آیا بودجه به استان می آورند و من از کسانی که این درگیری را ایجاد کردند می پرسم دنبال چی هستید چه نفعی برای شما دارد که ایچنین ابروی خود و هم تباران خود را می بارید آیا این شجاعت است ؟ جز اینکه مورد تمسخر دیگران قرار بگیرید از این کوته نظری دست بردارید دنیا به شما می خندد
نقل قول کردن
#2 کریم 1396-07-17 11:26
واقعا که اینها درچه عصر ودورانی زندگی میکنند حالا مگه یک دهیار چکار میخوادبکنه اصلا دهیار نداشته باشین مگه میخواد چه اتفاقی بیافته!
نقل قول کردن
#3 حسن 1396-07-17 20:35
باید فرهنگ سازی شود
نقل قول کردن
#4 علی 1396-08-03 23:00
باسلام
واقعا این دهیاری چی بود که سی خانواده بخاطرش بیچاره شدن خدا از باعث وبانی این اختلاف نگذره که این روستارو بیچاره کردن
نقل قول کردن
#5 محمد 1400-11-09 15:59
سلام من از اهالی این روستا هستم الان بعد از گذر چندسال ۳ نفر دیگر کشته شده و همچنان درگیری ها ادامه دارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا