یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بنا بر آخرین آمار اعلام‌شده 11 نفر از فروردین 1396 تا پایان مردادماه در تصادفات جاده ازنا به شازند اراک جان خود را ازدست‌داده‌اند که این آمار نسبت به آمار کشته‌شدگان مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
سرمایه‌هایی که در جاده مرگ لرستان از دست می‌روند
به گزارش پایگاه خبری یافته به نقل ایرنا، جاده ازنا به شازند به دلیل بروز تصادفات منجر به فوت به جاده‌ای ناایمن تبدیل‌شده و تعداد کشته‌شدگان ناشی از حوادث جاده‌ای موجب شده تا از این مسیر به‌عنوان جاده مرگ نام‌برده شود.
عدم ایمنی این جاده و تردد بی‌رویه میهمانان ناخوانده (خودروهای سنگین) و عدم ظرفیت بار ترافیکی موجود، موجب آن شده که همواره شاهد تصادفات
منجر به فوت و خسارت مالی فراوان که همگی سرمایه‌های کشور هستند، باشیم.


محور ازنا به شازند اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد، اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شد به‌گونه‌ای که بیشتر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین هستند.
تردد زیاد وسایل نقلیه سنگین از این محور در مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده که همین موضوع لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه‌کاره را دوچندان کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا می‌گوید: در حال حاضر 20 کیلومتر از طرح چهار خطه کردن جاده ازنا به شازند در دست اجرا می‌باشد که 5 کیلومتر مسیر آسفالت شده، 5 کیلومتر دیگر آماده آسفالت است و مابقی در حال اجرای مراحل فنی می باشد.
علی علیخانی یادآور شد: جاده ازنا به شازند اراک یک جاده اصلی است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی 24 ساعت در شبانه‌روز باید 15 هزار و 700 خودرو در آن تردد داشته باشد که بر اساس آمار تردد شماره‌های الکترونیکی ثبت‌شده در این محور در حال حاضر طی 24 ساعت 7 هزار و 300 خودرو در این محور تردد می‌کند.
وی اضافه کرد: به‌زودی 5 کیلومتر دیگر از این مسیر از مومن‌آباد به سمت شازند به پیمانکار واگذارشده و طی هفته‌ آینده عملیات اجرایی این قسمت از چهار خطه کردن مسیر آغاز می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: تاکنون 160 میلیارد ریال برای چهار خطه کردن این مسیر هزینه شده و امسال نیز 60 میلیارد ریال اعتبار برای طرح پیش‌بینی‌شده است که در صورت تخصیص این اعتبار و زمان مناسب برای انجام کار طرح چهار خطه کردن 20 کیلومتر تا 3 ماه آینده تکمیل می‌شود.
به گفته وی وزیر راه و شهرسازی دستور ویژه‌ای داده‌اند که اعتبارات این طرح به‌طور کامل تخصیص داده شود.
علیخانی بابیان اینکه استان لرستان در اجرای این طرح از برنامه پیش‌بینی‌شده جلوتر است افزود: قرار است که استاندار لرستان نیز 10 میلیارد ریال به این طرح اختصاص دهد.
وی افزود: محور ازنا به شازند 80 کیلومتر طول دارد که 35 کیلومتر آن در حوزه لرستان و 45 کیلومتر دیگر در حوزه استان مرکزی است.
رئیس پلیس‌راه لرستان نیز به حادثه‌خیز بودن جاده ازنا به شازند اشاره کرد و افزود: جاده ازنا به شازند چند سالی است که خطر آن برای مسئولان حس شده و این جاده خطرناک تلقی داده‌شده است.
مرتضی چغلوند یادآور شد: 35 کیلومتر از این جاده در حوزه استان لرستان است که از سال 93 قرار شده 4 خطه شدن آن آغاز شود، ولی متأسفانه تاکنون به‌جای حل این مشکل یک مشکل دیگر یعنی افتادگی شانه راه توسط پیمانکار مربوطه ایجادشده است.
به گفته وی مشکل جریان ترافیک تداخل بین خودروهای سنگین و سبک باعث شده با کمترین اشتباه راننده یا سرنشین محکوم‌به مرگ شود.
رئیس پلیس‌راه لرستان گفت: این جاده درگذشته جاده دسترسی مرزی بود و امروز به‌عنوان یک جاده اصلی از آن استفاده می‌شود که باوجود شهرک‌های صنعتی الیگودرز و ازنا تردد کامیون‌ها در آن بیش‌ازحد شده است.
چغلوند یادآور شد: در راستای کاهش تصادفات باید اقداماتی در کوتاه‌ترین مدت‌زمان مانند ایجاد روشنایی، نصب دوربین‌های سرعت‌سنج، اصلاح هندسی این محور در ورودی‌ها و تکمیل چهار خطه آن اقدام شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا