یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست اورژانس کشور گفت: بر اثر برخورد میان اتوبوس، مینی‌بوس و نیسان در جاده پل‌دختر به اندیمشک، دو نفر کشته و 14 نفر هم مصدوم شدند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "پیرحسین کولیوند" اظهار داشت: در ساعت 2 و 35 دقیقه بامداد امروز بر اثر برخورد بین سه دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و وانت 2 نفر کشته شدند.
وی ادامه داد: در این تصادف 14 نفر مجروح شدند که 12 نفر از آن‌ها به بیمارستان امام خمینی (ره) پل‌دختر و دو نفر به بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک منتقل شدند.
سرپرست اورژانس کشور افزود: در این حادثه راننده وانت نیسان و مینی‌بوس جان خود را از دست دادند.
شایان ذکر است ظرف دو روز گذشته نیز چندین تصادف در محورهای لرستان به وقوع پیوست.
عصر جمعه 30 تیرماه در اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری پراید و پژو در کیلومتر 35 محور بروجرد-اراک 12 نفر از سرنشینان این خودروها مصدوم شدند.
بامداد روز گذشته نیز واژگونی یک دستگاه پژو پارس در کیلومتر 15 محور بروجرد – اراک، موجب مرگ یک نفر شد.
روز پنجشنبه 29 تیرماه هم تصادف دو دستگاه خودرو پراید در محور خرم‌آباد ـ کوهدشت 7 مصدوم و یک کشته بر جای گذاشت؛ این در حالی است چهارشنبه 28 تیرماه بر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس در کیلومتر 40 محور خرم‌آباد به کوهدشت محدوده شهرستان چگنی نرسیده به پل تاریخی کشکان دو سرنشین این خودرو جان باختند.

 


چه باید کرد؟
يک تصادف رانندگي می‌تواند عواقب تلخ و سنگيني در پي داشته باشد.
براي رانندگي ايمن تنها داشتن مهارت‌های ابتدايي رانندگي و کنترل خودرو کافي نيست و لازم است با قوانين و اصول ايمني نيز آشنا بود.
در متن ذيل چند نمونه از اين قوانين که رعايت آن احتمال وقوع حادثه را کاهش می‌دهد؛ ارائه می‌گردد.
 
*رعايت فاصله ايمن با اتومبيل جلوئي:
اگر راننده خودروي جلويي ناگهان ترمز کند و شما فاصله ايمن را از خودروي جلويي رعايت نکرده باشيد؛ احتمال برخورد و تصادف بيشتر می‌شود. هر راننده‌ای بايد قانون سه ثانيه را بداند و رعايت کند.
وقتي خودروي جلویی‌تان از کنار يک جسم ثابت مانند درخت يا تير چراغ‌برق عبور کرد به‌آرامی اعداد هزار و يک، هزار و دو و هزار و سه را بشماريد؛ اگر قبل از اتمام شمارش شما هم به آن جسم رسيديد؛ يعني خيلي نزديک به خودروي جلويي هستيد و فاصله مناسب با آن نداريد و بايد فاصله مناسبي را اتخاذ کنيد. به خاطر داشته باشيد در آب‌وهوای نامساعد و جاده‌های لغزنده بايد فاصله را دو برابر کرده و تا شش ثانيه بشماريد.
 
* استفاده از چراغ راهنماي اتومبيل:
آگاه نکردن ساير رانندگان از تصميمات رانندگی‌تان خيلي خطرناك است. راننده‌های ديگر نمی‌توانند حدس بزنند شما قصد گردش به راست داريد يا می‌خواهید تغيير مسير بدهيد. استفاده از چراغ‌های راهنماي وسيله نقليه براي ايمني خودتان، سرنشينان، ساير رانندگان، موتورسواران، دوچرخه‌سواران و عابران پياده الزامي است.
 
*مانع نشدن از رواني ترافيک:
رانندگي با سرعت بسيار کم گاهي می‌تواند خطرناک‌تر از رانندگي با سرعتي کمي بيش از حد مجاز باشد. در مواقعي که ترافيک سنگين است و خودروهاي ديگر در حال عبور هستند، تغيير مسير مداوم و مانع از عبور ساير خودروها شدن موجب اتلاف وقت بيشتر می‌شود؛ درحالی‌که حرکت منظم و پشت سرهم خودروها باعث رواني ترافيک می‌شود.
سعي کنيد در جريان ترافيک رانندگي کنيد و اگر خودروي پشت سر شما قصد دارد سریع‌تر حرکت کند؛ به او اجازه عبور بدهيد. ممکن است او مشکلي داشته باشد که شما از آن بی‌اطلاعید. در هر حال سعي کنيد با سرعت مجاز و مقرره حرکت کنيد.
 
*رعايت سرعت ايمن و مطمئن:
سرعت به خودي خود کشنده نيست، مشکل سرعت نامناسب است. براي مثال اگر باران يا برف سنگيني در مسيري که رانندگي با سرعت 65 کيلومتر در ساعت مجاز است ببارد و ديد راننده و توانايي توقف خودرو کاهش پيدا کند؛ رانندگي با اين سرعت احتمال تصادف را افزايش می‌دهد.
وقتي در جاده‌ای ناآشنا مثلا" جاده‌های بین‌شهری با پیچ‌وخم‌های زياد رانندگي می‌کنید؛ نمی‌توانید با همان سرعتي که براي بومی‌ها ايمن است؛ رانندگي کنيد و بهتر است سرعت را با شرايط راحتي خودتان، شرايط جاده و اتومبیل تنظيم کنيد.
 
* استفاده از آینه‌ها:
لزوم ترمز کردن يا تغيير مسير را پیش‌بینی کنيد. هميشه محيط رانندگي را زير نظر داشته باشيد و مراقب حرکت ساير راننده‌ها و عابران پياده باشيد. در اين حالت احتمال اينکه لازم باشد ناگهان ترمز کنيد يا از مسير منحرف شويد؛ کم می‌شود. يک راننده خوب هميشه از موقعیت‌ها آگاهي دارد و با استفاده از آینه‌ها می‌داند در اطراف و پشت سرش چه می‌گذرد و چگونه با خطر مقابله نمايد.
 
* رعايت حدود و امکانات وسيله نقليه:
قابلیت‌ها و محدودیت‌های فني خودروی‌تان را در مواجهه با خطر و يا در موارد عادي بدانيد و آگاه باشيد خودروهاي قديمي قابلیت‌های خودروهاي جديد را ندارند؛ زيرا هم به علت کارکرد مستمر مستهلک شدند و يا براثر پيشرفت تکنولوژي از امکانات فني کمتري برخوردار هستند.
بنابراين بيش از توان خودروی‌تان سرعت نگيريد و هميشه طوري رانندگي کنيد تا بتوانيد در موقع لزوم و به‌موقع ترمز و خودروي خود را متوقف کنيد. همچنين خودرو بايد به‌طور منظم عیب‌یابی شده و از نظر فني بازديد شده و سالم باشد.
 
* افزايش اطلاعات:
اگر می‌خواهید راننده بهتري باشيد و ياد بگيريد چه طور می‌توان موقعیت‌های پرخطر را مديريت کرد؛ لازم است درباره خودرو و تصمیم‌گیری در شرايط پرخطر بيشتر اطلاعات کسب کنيد. در دوره‌های آموزشي شرکت کنيد و با بيشتر کردن اطلاعات و مهارتتان ایمنی‌تان را پشت فرمان افزايش دهيد.
 
* بستن کمربند ايمني:
کمربند ايمني را ببنديد و از ساير سرنشينان هم بخواهيد از کمربند ايمني استفاده کنند. بستن کمربند ايمني احتمال جراحات سنگين و مرگبار را هنگام حادثه کاهش می‌دهد.
 
*توجه داشتن به جلو:
دقت داشته باشيد يکي از اصول لازم در امر رانندگي توجه داشتن کافي به جلو و جوانب می‌باشد و راننده حق ندارد به هنگام رانندگي دخانيات استعمال کند و يا خوراکي و يا آشاميدني ميل کند. استفاده از هرگونه وسايل و تجهيزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهن و رفتار راننده می‌گردد؛ ممنوع می‌باشد و در همه حال بايد به جلو خود توجه نمايند.
 
* رعايت نمودن حق تقدم:
توجه داشته باشيد رعايت مقررات مربوط به حق تقدم عبور براي همه اجباري است و يکي از دلايل تصادف خصوصا " در معابر درون‌شهری عدم رعايت تقدم عبور ساير وسايل نقليه می‌باشد.

دیدگاه‌ها  

#1 آرش 1396-04-31 10:18
ای کاش یک بار خبرگزاری ها آزادانه اجازه پیدا میکردند تا رفتار و عملکرد پلیس راه استان را فارغ از هر محدودیتی نقد کنند و به تصویر بکشن.
نقل قول کردن
#2 علی 1396-04-31 17:18
هر هفته دو سه کشته و چندین زخمی داریم فردا هم گزارش میدن آمار تلفات جاده ای کاهش پیدا کرده!!!!
نقل قول کردن
#3 شهروند 1396-04-31 23:36
اقای استاندار ایا شما ناراحن نیستی که مهمانان خارجی و وزرادولت را از جاده کوهدشت خرم آباد حد فاصل دو راهی چنگایی تا پیچ گلیوران که باعث شرمندگی استان است از آنجا عبور می دهید الخصوص ورودی شهر خرم آباد مرکز استان لرستان حداقل بخاطر ابروی استان هم که شده آرا چهار خطه کنید کشته شده ماهانه 20 تا 30 نفر در این محور پیش کش شما و اداره رهداری استان ؟؟؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا