یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس جمعیت هلال‌احمر پل‌دختر راننده‌ای که در محور آزادراه پل زال - خرم‌آباد به علت شدت سرما دچار یخ‌زدگی شده بود توسط امدادگران این جمعیت از مرگ حتمی نجات یافت.
"علی کیانی" در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در پی گزارش تلفنی مبنی بر در راه ماندن یک دستگاه پیکان وانت در محور پل زال - خرم‌آباد به پایگاه امداد و نجات پل زال بلافاصله گروه امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
وی گفت: راننده پیکان وانت به نام «حمزه کریمیان» اهل استان خوزستان و ساکن سمنان به علت نقص فنی وسیله نقلیه ساعت ۲۲ چهارشنبه در یک کیلومتری مجتمع رفاهی زال و ۷۰ کیلومتری خرم‌آباد به علت عدم آگاهی از مسیر در درون خودرو می‌ماند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر پل‌دختر افزود: در اثر برودت هوا نزدیک سحر راننده دچار یخ‌زدگی و تنگی نفس شده و بدن وی بی‌حس و کرخت می‌شود.
کیانی گفت: خوشبختانه گروه امدادی به‌موقع در محل حاضر شده و بعد از اکسیژن‌تراپی و گرم کردن بدن راننده آسیب‌دیده وی را به مجتمع رفاهی نزدیک محل حادثه انتقال داده و نجات پیدا می‌کند.
 
 
راهدار پل‌دختری گرفتار در برف با اعزام بالگرد نجات یافت
فرماندار پل‌دختر از نجات راهدار پل‌دختری از مرگ حتمی که در برف گرفتار و دچار مصدومیت شدید شده بود با اعزام بالگرد خبر داد.
"نعمت اله دستیاری" عصر امروز در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: یکی از کارکنان اداره راهداری شهرستان پل‌دختر که به هنگام برف‌روبی در منطقه «دره نقی» واقع در منطقه میانکوه شرقی این شهرستان دچار حادثه شده بود.
 وی گفت: از امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر لرستان برای نجات جان این راهدار درخواست کمک شد که بلافاصله اقدام و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر پل‌دختر نیز در این رابطه گفت: این راهدار آسیب‌دیده که از ناحیه پای چپ دچار مصدومیت شدید و شکستگی شده و احتمال می‌رود پای وی قطع شود برای درمان توسط بالگرد اعزامی به بیمارستان تأمین اجتماعی خرم‌آباد منتقل شد.
 
 گزارش وضعیت ترافیکی و شرایط جوی
مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
با توجه به تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری و گزارشات دریافتی از همکاران راهداری، تردد در کلیه محورهای اصلی به‌صورت عادی و روان می‌باشد. ازنظر جوی در محورهای خرم‌آباد پل زال، بروجرد ملایر، بروجرد اراک، خرم آباد-الشتر، خرم‌آباد دوره، خرم‌آباد سپیددشت، الشتر-نورآباد، الشتر -بیرانشهر، خرم آباد-بیرانشهر، نورآباد-هرسین، نورآباد-نهاوند بارش برف و در گردنه‌ها کولاک و یخبندان را شاهد هستیم. بر این اساس همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی همراه الزامی می‌باشد.
 

بارش سنگین برف در خرم‌آباد/ تردد در محورها تنها با زنجیر چرخ

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با اشاره به بارش سنگین برف در خرم‌آباد گفت: تردد وسایل نقلیه تنها با زنجیر چرخ میسر است.
به گزارش مهر، رضا آریایی امروز در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به بارش سنگین برف در خرم‌آباد و همچنین سایر نقاط استان لرستان اظهار داشت: همچنین شاهد برف سنگین در سطح محورهای مواصلاتی استان هستیم.
وی با بیان اینکه رانندگان خودروها از انجام سفرهای غیر ضروری به طور حتم جلوگیری کنند گفت: در صورت داشتن اجبار در سفر باید از زنجیر چرخ برای وسایل نقلیه خود در هنگام تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های استان استفاده کنند.
مدیر کل مدیریت بحران لرستان با تاکید بر اینکه تردد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست ادامه داد: پلیس‌راه استان از ورود خودروهای فاقد زنجیر چرخ به راه‌ها و محورهای اصلی ارتباطی جلوگیری به عمل می‌آورد.
آریایی یادآور شد: میزان برودت هوا در ساعات اولیه بامداد به‌شدت افزایش می‌یابد.

سردترین شب سال در لرستان

بر اساس اطلاعیه هواشناسی لرستان، این استان امشب سردترین شب سال را تجربه می‌کند.
به گزارش مهر، بر اساس اطلاعیه هواشناسی لرستان مبنی بر اینکه با توجه به نفوذ هوای سرد به جو منطقه و نیز پوشش برف در اغلب نقاط استان انتظار داریم طی امشب کاهش محسوس دماهای شبانه بین ۷ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد برای همه نقاط استان را شاهد باشیم، به طوریکه یکی از سردترین شب‌های سال خواهد بود و ازاین‌رو توصیه می‌شود در مدیریت مصرف حامل‌های انرژی تمهیدات لازم صورت گیرد و همراه با این شرایط پدیده گرد و غبار برای برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.
با توجه به همراهی هوای سرد با سامانه بارشی مذکور، به سبب بارش برف در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های نواحی شمالی و شرقی استان، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، مه‌آلود بودن هوا و نیز کاهش میدان دید افقی پیش‌بینی می‌شود.
وزش باد شدید سبب رخداد کولاک برف می‌شود و شایان ذکر است طی روزهای جمعه و شنبه با توجه به نفوذ هوای سرد، کاهش محسوس دماهای شبانه و وقوع پدیده یخبندان دور از انتظار نخواهد بود و در این راستا توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی اندیشیده شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا