یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حال حاضر مسمومیت با گاز منو کسید کربن رو به افزایش است و به طور معمول در هر روز شاهد خبر فوت هم‌وطنانی هستیم که در نقاط مختلف کشور قربانی بی‌احتیاطی در این زمینه می‌شوند در حالی که جلوگیری از این موارد فاجعه بار بسیار ساده و راحت است.
طی چند ماهه اخیر که موج سرما در کشور گسترده شده است مردم برای گرم کردن منزل‌های خود از سیستم‌های گرمایشی استفاده کنند که در این میان سهم استفاده از بخاری‌های گازسوز بیشتر از سایر سیستم‌هایی همچون موتورخانه و شوفاژ است که این امر نیز به خاطر وضعیت خاص این سیستم و مخاطراتی که به همراه دارد با وجود هشدارهای مختلف هنوز هم در کشور در حال قربانی گرفتن است.
در حال حاضر مسمومیت با گاز منو کسید کربن رو به افزایش است و به طور معمول در هر روز شاهد خبر فوت هم‌وطنانی هستیم که در نقاط مختلف کشور قربانی بی‌احتیاطی در این زمینه می‌شوند در حالی که جلوگیری از این موارد فاجعه بار بسیار ساده و راحت است ولی متأسفانه بی‌توجهی و سهل‌انگاری‌ها و نقص وسایل گازسوز و اتصالات آن‌ها به راحتی باعث مرگ و یا مسمومت هم‌وطنانمان می‌شود که باید برای حل این معضل چاره اساسی اندیشیده شود.
مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهکار برای رفع معضل گازگرفتگی و مسمومیت‌های ناشی از منو کسید کربن همان آموزش است که برای تحقق این امر باید از تمامی ظرفیت‌های موجود همچون رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی، مدارس و دانشگاه‌ها، فرهنگسراها و حتی مساجد استفاده نمود و طی این مراحل آموزش‌های مربوط به نحوه نصب و راه‌اندازی وسایل گرمایشی گازسوز و همچنین تعمیر و نگهداری آن‌ها به مردم آموزش داده شود.
در قدم بعدی رسیدگی و نظارت بر استانداردسازی وسایل و تجهیزات گرمایشی است که در این مرحله می‌باید سخت‌گیری‌های بیشتری بر وسایل و تجهیزات گرمایشی گازسوز صورت پذیرد و کار نظارت و بررسی این موارد تحت نظارت یک سازمان خاص اجرایی شود.
نصب و راه‌اندازی وسایل گرمایشی گازسوز در منازل نیاز به بازرسی مداوم دارد که این امر نباز به تدوین قوانین نظارت و بازرسی دارد و این امر را می‌توان حتی به‌صورت اجباری به مرحله اجرا درآورد که در این صورت مجموع آموزش و فرهنگ‌سازی و همچنین نظارت و بازرسی بر نحوه استفاده از وسایل گازسوز گرمایشی می‌تواند گامی مؤثر و سازنده در جهت رفع این معضل گازگرفتگی و جلوگیری از مرگ‌های خاموش در کشور باشد.

http://yaftenews.ir/images/94/94-8/hse_pic4.jpg

حسن گرجی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا