یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محور ارتباطی نورآباد – خرم‌آباد به دلیل واقع شدن در مسیر شمال غرب و غرب به جنوب کشور یکی از محورهای پرتردد استان لرستان به شمار می‌رود که به دلیل دوطرفه بودن و پیچ‌های خطرناک در برخی نقاط همواره حوادث رانندگی تلخ و دل‌خراشی در آن رخ می‌دهد.
یکی از نقاط حادثه‌خیز این محور ارتباطی پیچ گاوکش است که در ۱۵ کیلومتری محور ارتباطی نورآباد به خرم‌آباد قرار دارد.


در کمتر از ۲ ماه کشته شدن پنج تن و مصدوم شدن ۲۴ تن در تصادف مینی‌بوس، برخورد ۲ دستگاه پژو با یکدیگر و تصادف ۲ دستگاه پراید و پژو در این محدوده شاهدی بر حادثه‌خیز بودن این پیچ خطرناک است که از آن به عنوان پیچ مرگ یاد می‌شود.
پیج تند، سراشیبی، عرض کم جاده، نبود خط کشی و علائم هشدار دهنده ایمنی، غیراستاندارد بودن مسیر، واقع‌شدن واحدهای مسکونی در اطراف آن و وجود برخی درختان موجب وقوع تصادف‌های دل‌خراش منجر به مرگ فراوانی در پیچ گاوکش طی ۲ دهه گذشته شده است.
این سوانح رانندگی نتوانسته تلنگری به مسئولان مربوطه برای حل مشکلات و رفع نواقص فنی این نقطه از محور ارتباطی نورآباد به خرم‌آباد باشد و متأسفانه همچنان شاهد بروز این‌گونه تصادفات خونین در این جاده هستیم.
عملیات ساخت طرح چهار خطه نورآباد به خرم‌آباد از سال ۱۳۸۹ آغاز شده اما هنوز تکمیل نشده است.
محور خرم‌آباد – نورآباد ۷۳ کیلومتر است که تاکنون ۴۲ کیلومتر آن از مسیر نورآباد تا نزدیکی روستای گاوکش چهارخطه شده و احداث ۳۱ کیلومتر آن در حال انجام است.
عرض کم محور ارتباطی نورآباد به خرم‌آباد جوابگوی حجم ترافیک این محور نیست و با توجه به وجود نقاط حادثه‌خیز، تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح چهار خطه شدن این مسیر ارتباطی ضروری است.
امید است مسئولان مربوطه اقدامات لازم را برای تسریع در عملیات چهار خطه این محور انجام دهند البته طبق نظر کارشناسان پیچ گاوکش به دلیل داشتن مشکل فنی حتی در صورت چهار خطه شدن نیز خطرآفرین خواهد بود لذا انتظار می‌رود علاوه بر چهارخطه شدن، مشکل فنی این پیچ نیز برطرف شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی دلفان در این باره گفت: طرح چهار خطه کردن محور نورآباد – خرم‌آباد برای تسریع در اجرا به هفت پیمانکار واگذار شد.
روح‌الله زمانی افزود: سه پیمانکار از مسیر نورآباد تا مرکز بخش فیروزآباد مشغول کار بودند که کار یکی از آن‌ها به پایان رسیده و ۲ پیمانکار دیگر همچنان مشغول کار هستند.
وی اظهار کرد: تاکنون ۱۱ کیلومتر از مسیر نورآباد و کل مسیر خرم‌آباد تا پلیس‌راه چهار خطه شده است.
وی با تکذیب شایعه کوتاهی مشاور و پیمانکار طرح دلیل اصلی تکمیل نشدن طرح را نبود اعتبار اعلام کرد و افزود: برای تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده از مسیر نورآباد بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
این مسئول، دلیل فنی بیشتر تصادفات در پیچ گاوکش را عرض زیاد جاده و نبود خط‌کشی عنوان کرد و گفت: نبود خط‌کشی موجب سردرگمی و خطای دید رانندگان می‌شود.
وی تفکیک اداره راه و شهرسازی به ادارات راه، حمل‌ونقل عمومی و مسکن را از عوامل مهم خط‌کشی نشدن چهار کیلومتر روستای سرناوه به گاوکش عنوان کرد و افزود: چندین ماه است با مکاتبات فراوان از اداره راهداری خواسته‌ایم که این مسیر را خط‌کشی کند اما متأسفانه نبود اعتبار را مطرح می‌کنند.
رئیس اداره راه و شهرسازی دلفان اظهار کرد: با فشار به پیمانکار طرح مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال دریافت و به مجری طرح خط‌کشی پرداخت شد تا این کار را انجام دهند.
وی افزود: کار زیرسازی پنج کیلومتر از محور نورآباد – خرم‌آباد از سمت نورآباد به پایان رسیده و آماده بیس و آسفالت‌ریزی است.
منبع: ایرنا

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-09-27 20:52
یعنی به خاطر خط کشی این همه انسان کشته می شوند باید گردن مسئولان راه سازی و پلیس راه را زد
نقل قول کردن
#2 مسعودی 1395-09-28 00:37
هر روز جاده های استان ما بدلیل چهارخطه نبودن و غیراستاندارد بودن هرروز تلفات میگیرن.واقعأ دردناکه
نقل قول کردن
#3 اکبر ظهرابی 1395-09-28 17:08
بنا شده که کریدور{بزرگراه} شمالغرب به جنوب پس از استانهای اذربایجان و کردستان و کرمانشاه از نوراباد و خرم اباد عبور و به خوزستان بره.اگه ساخته بشه تصادفات خیلی کمتر میشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا