یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل ستاد بحران لرستان از ادامه بارش باران و وزش باد در استان خبر داد.
"رضا آریایی" در گفت‌وگو با خبرنگار یافته گفت: به دنبال بارندگی عصر امروز، آب‌گرفتگی در سطح خیابان‌ها و معابر شهری و روستایی در برخی نقاط استان به علت انسداد کانال‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی به دنبال برگ‌ریزان پاییزی در 24 ساعت اخیر به وجود آمده که کارکنان خدمات شهری در سطح استان در حال بازگشایی این کانال‌ها می‌باشند.
آریایی افزود: بارش و وزش شدید باد به‌صورت متناوب تا شامگاه ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص میزان بارش‌ها از آغاز سامانه تا ساعت 17 عصر امروز در استان گفت: نورآباد 17، بروجرد 12، رومشکان 8، خرم‌آباد 6، الشتر 6، دورود 4 میلی‌متر بارش را شاهد بوده‌اند، ضمن این که بقیه نقاط استان آسمان ابری و نیمه‌ابری بود.
پیش از این ستاد بحران لرستان هشدارهای لازم را در وقوع این پدیده اعلام کرده بود.
شایان ذکر است بارندگی عصر امروز که با بارش تگرگ همراه بود سبب شکسته شدن درختان در برخی مناطق گردید. همچنین برخی شهروندان در تماس با یافته اعلام کردند که از ساعت شروع تگرگ و باران برق منازل آن‌ها قطع شده و باد شدید باعث پرتاب سنگ، آجر و وسایل روی پشت‌بام منازل به خیابان‌ها شده است.

قطع 60 اصله درخت بر اثر وزش باد شدید

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد گفت: براثر وزش باد که بنا بر گفته کارشناس 80 کیلومتر در ساعت سرعت داشت بیش از 50 تا 60 اصله درخت در محله‌های شهر تخریب شدند.
«سعید اسدالهی» در گفتگو با همشهری گفت: قطع درختان 500 تا 600 میلیون تومان به سازمان پارک‌ها و فضای سبز خسارت وارد کرد.
وی ادامه داد: برخی در فضای مجازی اقدام به اظهار نظرهایی غیر کارشناسی می‌کنند که دور از واقعیت است.
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد گفت: درخت و فضای سبز برای رفاه حال شهروندان است اما زمانی که این درختان حیات شهروندان را با خطر روبرو کنند چاره‌ای جزو قطع آن‌ها نیست.
وی با اشاره به این مطلب که از پیشنهادات و انتقادات افراد مختلف استقبال می‌کنیم تأکید کرد: اما از آن‌ها تقاضا داریم با ارائه مستندات و تحقیق به طرح موضوع بپردازند.




برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی



دیدگاه‌ها  

#1 بهنام 1395-08-12 21:05
این باد اومده نظم شهر بهم ریخته اگر سیل یا خدای ناکرده زلزله بیاد چطور مدیریت میکنند؟خیابانها ی کم عرض خرم آباد امدادرسانی رو با مشکل روبرو میکند
نقل قول کردن
#2 رضا 1395-08-13 00:17
تشکر از ستاد بحران که عملکرد فوق العاده ای داشت!!!!!
ترافیک و وضعیت خیلی عالی!!!
از شرکت زیرساخت مخابرات هم تشکر م کنم که اینترنت عالیییی!!!!
نقل قول کردن
#3 سارا 1395-08-13 09:28
متاسفانه همه چی از پایه خرابه .کلی هزینه میکنن ولی پروژه های عمرانی این شهر فقط برای سه سال آینده در نظر گرفته میشن .حتی زیرگذرها که چندسال پیش ساخته شدن اصلا به درد امروز نمیخورن چون اکثر اوقات این مسیرهای باریک ترافیک دارن .بارونم که بیاد دیگه هیچی .
نقل قول کردن
#4 قبادي 1395-08-13 13:21
جا دارد سلامي هم بكنيم به شركت برق لرستان كه نتوانست مشكل خاموشي برخي مناطق شهر خرم اباد را تا پايان شب رفع كند و مردم دچار مشكلات عديده براي تامين سوخت و غذا شدند . منزل ما سيستم پكيج دارد و با قطع برق سيستم شوفاژ و گاز نيز از كار افتاد و فرزندانم از سرما يخ زدند
نقل قول کردن
#5 یاسین 1395-08-13 23:30
سلام خسته نباشید .متاسفم برای هواشناسی خرم آباد که تگرگ ، سیلاب و آبگرفتگی دیروز رو 5 میلیمتر اعلام کرد که بر اساس تصاویر رادار و رصد لحظه به لحظه این توده های بارشی در بیشتر مناطق شهر بین 25 تا 32 میلیمتر بوده ! من خودم پیگیر هواشناسی هستم بار ها و بار ها دما و پارامتر ها رو تحریف میکنن و حاظرم با مدرک ثابت کنم به ایستگاه هواشناسی . در یک کلمه بگم دارن خرم آباد رو تبدیل به گرمسیر میکنن . مثلا دمای خرم آباد رو گرمتر از کوهدشت ، رومشکان میزنن و هم دما با آبدانان و دره شهر گرمسیری ایلام میکنند . اگر از همه بدتر بارش شب سه شنبه رو که باعث آبگرفتگی و تگرگ شد رو صفر میلیمتر اعلام کرده . این حق الناسه . خواهشا پیگیری کنید . اگر میخواهید اطلاعات بیشتر در این خصوص کسب کنید شماره ی مستقیم خودم رو میدم . 09168963418 . با تشکر
نقل قول کردن
#6 خرم آبادی 1395-08-14 12:30
با درود . پیرو صحبت همه عزیزان باید عرض کنم که استان لرستان به خصوص شهر خرم آباد بواسطه موقعیت توپوگرافی در معرض انواع مخاطرات طبیعی(سیل،زلزله ،طوفان ، صاعقه ، آتش سوزی و.. ) میباشد واین امر داشتن یک ساز و کار و مدیریت قوی در خصوص پیش بینی و مدیریت بحران را میطلبد . که باید همه دستگاه ها و ارگان ها و حتی گروه های مردم نهاد در آن نقش داشته باشند . اما متاسفانه در استان ما اینگونه نیست . یک مدیریت قوی با داشتن نیروی واکنش سریع . مهمترین اصل در بحران ها یک اصل پیش بینی و آمادگی و اصل بعدی مقابله با بحران . در هر دو زمینه مشکل داریم . در خصوص طوفان گذشته در شهر خرم آباد هم در تایید صحبت های دوست عزیزم یاسین باید گفت هواشناسی لرستان بسیار ضعیف عمل می کند در عصر امروز و با وجود انواع تکنولوژی های پیش بینی همچو ن رادارهای هواشناسی که لحظه به لحظه طوفان ها را پیش بینی و رصد و مسیریابی می کنند، عدم اعلام هشدار بموقع پذیرفتنی نیست . سایت هواشناسی خرم آباد هم بسیار ضعیف است . و در یک کلام باید گفت علاج واقعه قبل از وقوع است . خیلی از مشکلات ما برمیگردند به مشکل منابع و مدیریت انسانی نه منابع مادی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا