یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آمار جان‌باختگان برق گرفتگی در سه ماهه اول سال جاری 3 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل 2 نفر کاهش داشته است.
به گزارش پايگاه خبري يافته، مدير كل پزشكي قانوني لرستان با بيان اين خبر، اظهار داشت: در 3 ماهه ابتدای سال جاری 3 نفر در استان لرستان بر اثر برق دكتر حميدرضا نظيفي مدير كل پزشكي قانوني لرستانگرفتگي جان باختند که همگی مرد بوده‌اند.
دکتر "حمید‌رضا نظیفی" با بيان اين كه در سه ماهه ابتدای سال 1394 تعداد مردان فوت شده بر اثر برق گرفتگی 4 و تعداد زنان يك نفر بوده و در مجموع 5 نفر در سال 94 بر اثر برق گرفتگی جان باختند، افزود: آمار جان‌باختگان برق‌گرفتگی در 3 ماهه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 نفر کاهش داشته است.
وي بیان کرد: آمار جان‌باختگان برق‌گرفتگی در كل سال 1394 تعداد 23 نفر بوده که شامل 2 نفر زن و 21 نفر مرد بوده‌اند.
نظیفی برق‌گرفتگی را ناشی از استفاده غیراصولی از برق دانست و خواستار توجه نسبت به مباحث ایمنی شد.
مدیر کل پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: خطر برق گرفتگی در بدن مرطوب یک میلیون بار بیشتر از بدن خشک است و کسانی که با برق سر و کار دارند باید دمپایی یا کفش‌هایی با عایق خشک بپوشند و سعی کنند هیچ قسمتی از بدن‌شان به طور مستقیم با زمین در تماس نباشد.
مدير كل پزشكي قانوني لرستان خاطرنشان ساخت: دقت كنيد با دست خیس به کلید، پریز و وسایل برقی دست نزنيد و هنگام نظافت مراقب باشيد تا آب به تجهیزات برقی و کنتور پاشیده نشود.
وی با اشاره به اين كه خطرناک‌ترین حالت برق‌گرفتگی زمانی است که جریان برق از یک دست وارد و از دست دیگر خارج شود، افزود: در این هنگام جریان برق از قلب و ریه گذشته و می‌تواند باعث از کار افتادن این اعضاء و در نهایت منجر به مرگ شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا