یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان از کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای و افزایش در سوانح درون‌شهری استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حسن رحمانی" اظهار داشت: در ۳ ماهه نخست سال جاری میزان تلفات تصادفات جاده‌ای در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷.۱ درصد کاهش یافته http://yaftenews.ir/images/95/1-95/dorodbus.jpgاست.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد سفرهای مردم از طریق جاده ها صورت می‌گیرد که این خود عاملی برای افزایش سوانح رانندگی محسوب می‌شود.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان با اشاره به این که سوانح رانندگی در جاده‌های ایران همه‌ساله باعث مرگ و مصدومیت هزاران نفر شده و هزینه‌های جبران‌ناپذیری بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، اظهار کرد: در ۳ ماه نخست سال جاری ۹۱ نفر در جاده‌های برون‌شهری و روستایی استان لرستان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد.
وی با اعلام این که بر اساس آمار پزشکی قانونی استان تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگی در خردادماه امسال ۲۹ نفر بوده افزود: این آمار در مقایسه با خردادماه سال ۹۴ معادل ۱۲.۱ درصد کاهش داشته است.
رحمانی افزود: در وقوع تصادفات جاده‌ای سه عامل انسان، خودرو و جاده نقش بسزایی دارند که سهم انسان در این میان بیشتر است.
وی تأکید کرد: با وجود پایین بودن میانگین سرعت در معابر درون‌شهری متأسفانه شاهد افزایش ۶۶.۷ درصدی متوفیان سوانح رانندگی درون‌شهری در ۳ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم.
مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان ادامه داد: تعداد کشته‌شدگان در سوانح درون‌شهری از ۱۲ نفر در این بازه زمانی در سال ۹۴ به ۲۰ نفر در سال ۹۵ افزایش داشته است.
رحمانی با اشاره به این که افزایش متوفیان سوانح رانندگی در جاده‌های روستایی نگران کننده است اظهار کرد: تعداد کشته‌شدگان تصادفات در جاده‌های روستایی استان از ۹ نفر در سه‌ماهه نخست سال گذشته با رشد ۵۵.۶ درصدی به ۱۴ نفر در مدت مشابه در سال جاری افزایش داشته است که عدم رعایت موارد ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت، عابران پیاده و رانندگان ادوات کشاورزی یکی از مهم‌ترین علل آن است.
وی افزود: اگرچه اعمال قانون در کنترل کاربران وسایل نقلیه مؤثر است اما کاهش تصادفات و تعداد قربانیان آن مستلزم همکاری همه مردم و رعایت موارد ایمنی و احترام به قانون است.
خبر: رضا عبدی

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا