یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آتش‌سوزی منطقه مینه (نرسیده به آزادراه خرم‌آباد_ پل زال) با گذشت ساعت‌ها تلاش هنوز مهار نشده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، آتش‌سوزی منطقه مینه درمسیر آزادراه خرم‌آباد- پل زال که از روز گذشته آغاز و به طور موقت مهار شده بود، امروز مجددا" شعله‌ور شد و عملیات اطفاء تاکنون حاصلی در پی نداشته است.
 نیروهای مردمی مستقر در منطقه و برخی انجمن‌های مردمی گزارش داده‌اند که حجم آتش‌سوزی بسیار زیاد است و مهار آن به‌سادگی امکان‌پذیر نیست.
بر اساس این گزارش برخی نیروهای مردمی، یگانهایی از ارتش و سپاه در کنار برخی عوامل منابع طبیعی و محیط زیست در محل حضور دارند، اما تاکنون موفق به مهار آتش نشده‌اند و با فرار سیدن شب عملیات تا حدودی متوقف شده است.
ضمن تقدیر و تشکر از تمام کسانی که در محل آتش‌سوزی حاضر هستند، اما آنچه مشهود است این که هنوز آمادگی لازم جهت مهار آتش‌سوزی‌های کوچک و بزرگ‌ در لرستان وجود ندارد و مانورهایی که طی ایام اخیر توسط برخی سازمان‌ها برگزار شده، نتیجه لازم را در پی نداشته است.
وقتی‌که آتش‌سوزی بام خرم‌آباد به فاصله 200 متری از عوامل امدادی مهار نمی‌شود، نباید انتظار داشت آتش‌سوزی با این حجم به سادگی‌ متوقف شود.
اخبار تکمیلی متعاقبا" اعلام خواهد شد.
جنگل‌های خرم‌آباد همچنان می‌سوزد+ تصاویرجنگل‌های خرم‌آباد همچنان می‌سوزد+ تصاویر

خبر تکمیلی: آتش‌سوزی مهار شد

مدیر کل منابع طبیعی لرستان گفت: آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های روستای مینه چگنی مهار شده است.
شیرزاد نجفی اظهار صبح روز شنبه 2 مردادماه اعلام کرد: بر اثر آتش‌سوزی در این منطقه حدود 38 هکتار از جنگل و مراتع منطقه مینه شهرستان چگنی طعمه حریق شد.
مدیر کل منابع طبیعی لرستان اظهار داشت: آمار اصلی و دقیق آتش‌سوزی‌ها از طریق سازمان جنگل‌ها اعلام می‌شود و آمارهایی که از سوی سایر نهادها مطرح می‌شوند، غیرمعتبر است.
نجفی با بیان این که در هر شهرستان اکیپ و کارگروه اطفای حریق تشکیل شده است که به طور شبانه‌روزی در حالت آماده‌باش هستند، گفت: امسال تا این لحظه شاهد کاهش 95 درصدی آتش‌سوزی‌ها در لرستان هستیم.

دیدگاه‌ها  

#1 کیوان 1395-05-02 00:19
مانور های با امکانات لازم برگزار می کنند، اما برای اطفا حریق امکانات لازم نیس
نقل قول کردن
#2 شهروند 1395-05-02 00:39
یه روز یاد می گیرند که دیگه اثری از جنگل نباشه
نقل قول کردن
#3 اروند 1395-05-02 12:07
جالبه سال قبل همین موقع نماینده ها را مقصر آتش سوزی جنگل های کوهدشت میدانستند و دایم بیانیه علیه شون میدادند اما الان کسی دیگه دنبال مقصر نمیگرده
نقل قول کردن
#4 بهروز 1395-05-03 00:47
من خودم یکی از افرادی بودم که در منطقه آتش سوزی مینه شرکت ذاشتم بیش از 1000 هکتار از منطقه طعمه حریق شده مدیر کل چگونه اعلام میکنه 39 هکتار به خدا آمار غیر واقعی اعلام میشه
نقل قول کردن
#5 عزیز 1395-05-03 14:12
جناب مدیر کل تاکنون کدام مدیر به خاطر سهل انگاری واهمال تنبیه شده که شما از اعلام سطح واقعی آتش سوزی خودداری میکنید ؟خیلی بیشتر از ایناش فدای سرتون.حداقل 500یا600هکتار مراتع مشجر وغنی خاکستر شدن .
نقل قول کردن
#6 مینا 1395-05-06 12:01
واقعا باعث تاسفه این همه سهل انگاری!!!
نقل قول کردن
#7 عسل 1395-05-09 15:09
مسولین محترم واقعا متاسفم،وقتی از نزدیک این صحنه رو ببینید متوجه میشوید که فراتر از 38هکتار سوخته!!!!!!!!!! !باز هم متاسفم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا