یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار پل‌دختر گفت: خط انتقال پلی‌اتیلن غرب کشور در 15 کیلومتری شمال شهر پل‌دختر دچار آتش‌سوزی شد.
خط انتقال پلی‌اتیلن غرب کشور در پل‌دختر آتش گرفتبه گزارش پایگاه خبری یافته: "نورالدین درمنان" با اعلام این خبر افزود: این حادثه ساعتی پیش در ارتفاعات حوالی روستای پران پرویز نرسیده به پیچ ملاوی رخ داده است.
وی با بیان اینکه ارتفاع آتش به بیش از 200 متر می‌رسد، افزود: نیروهای امدادی برای اطفای حریق به منطقه اعزام شده و بالگرد امدادی جمعیت هلال‌احمر لرستان هم لحظاتی پیش در منطقه به زمین نشسته است.
فرماندار پل‌دختر بیان داشت: علت این حادثه در دست بررسی است.
مشاهدات میدانی حاکی است که این آتش‌سوزی براثر اصابت سنگ بزرگ به خط انتقال اتیلن، در حین فعالیت یک شرکت گازرسانی در منطقه و سوراخ شدن لوله انتقال اتیلن رخ داده است.
فرسودگی لوله‌ها و نیز عدم ایمن‌سازی خط انتقال پلی‌اتیلن از دیگر دلایل اعلام‌شده در وقوع این سانحه ذکرشده است.
خط لوله اتیلن غرب کشور خوراک موردنیاز واحدهای پتروشیمی اندیمشک در استان خوزستان، لرستان، پلیمر کرمانشاه، پتروشیمی کردستان، پتروشیمی میاندوآب و پتروشیمی مهاباد را تغذیه (تأمین) می‌کند.

خبر تکمیلی: آتش‌سوزی مهار شد

استاندار لرستان گفت: حادثه انفجار گاز در خطوط لوله منطقه پران‌پرویز پل‌دختر که ساعت 16 امروز اتفاق افتاده و خوشبختانه به‌صورت 100 درصد مهار شده است.
هوشنگ بازوند ادامه داد: این خطوط خوراک پتروشیمی را از جنوب غرب منتقل می‌کند که در اثر شکستن لوله این حادثه اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، اظهار کرد: در اولین اقدام بلافاصله پس از این حادثه با مدیر عامل شرکت تماس گرفته و شیر انتقال گاز به‌صورت کامل مسدود شد.
استاندار لرستان اضافه کرد: با روی دادن این حادثه به سرعت مدیریت بحران استان و شهرستان به منطقه اعزام و تمامی امکانات نیز بکار گرفته شد و با پیگیری، یک فروند بالگرد نیز به محل اعزام گردید.
بازوند با تقدیر از تمامی عواملی که این آتش‌سوزی را مهار کردند، بیان کرد: مقداری گاز در لوله‌ها باقی ماند که ما منتظر ماندیم بسوزد زیرا نشت آن برای اهالی منطقه خطرناک بود.
وی تعداد دقیق مصدومان این حادثه را 12 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد نیز به‌صورت سطحی دچار سوختگی شده بودند که خوشبختانه کار مداوا و درمان آن‌ها نیز به‌سرعت انجام شد.
بازوند با تاکید بر اینکه میزان دقیق خسارات این حادثه آتش‌سوزی مشخص نیست و نیاز به زمان دارد، یادآور شد: علت این حادثه در دست بررسی است و هرگونه اظهارنظر توسط برخی افراد تنها گمانه‌زنی بوده و صحیح نیست.
مدیر ارشد لرستان افزود: باید این نکته را بگویم که این اتفاق به هیچ‌وجه عمدی نبوده و در حال حاضر نیز تمامی عوامل در منطقه حضور داشته و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

حادثه عمدی نیود

نماینده مردم پل‌دختر در مجلس با اشاره به انفجار گاز در خطوط لوله منطقه "پران پرویز" پل‌دختر گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته، اما میزان دقیق خسارات این حادثه آتش‌سوزی نیاز به زمان دارد.
"حمیدرضا کاظمی" در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به انفجار گاز در خطوط لوله منطقه پران پرویز پل‌دختر گفت: در این منطقه یک خط لوله گاز و یک خط لوله پلی اتلین عبور می‌کند که به دلیل رانش زمین خط لوله گاز دچار شکستگی و ایجاد حریق می‌شود.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی، افزود: این منطقه مسکونی نبوده اما تعدادی از کارگران که در این منطقه مشغول به فعالیت بوده‌اند، دچار سوختگی سطحی شده‌اند که هم اکنون تحت درمان هستند.
کاظمی با بیان اینکه امکانات محلی منطقه برای مهار آتش و رسیدگی به مصدومان بسیج همگانی تشکیل دادند، ادامه داد: متأسفانه امکانات پزشکی و بیمارستان در منطقه کافی نیست و باید امکانات بیشتری برای منطقه فراهم شود.
وی با اشاره به مهار کامل آتش‌سوزی، یادآور شد: با روی دادن این حادثه به‌ سرعت مدیریت بحران استان و شهرستان به منطقه اعزام و تمامی امکانات نیز به کار گرفته شد.
کاظمی با بیان اینکه میزان دقیق خسارات این حادثه آتش‌سوزی مشخص نیست و نیاز به زمان دارد، افزود: این اتفاق به‌هیچ‌ وجه عمدی نبوده و در حال حاضر آتش به صورت کامل مهار شده و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علت این حادثه در دست بررسی است و دلایل وقوع حادثه امروز مشخص می‌شود.

 

دیدگاه‌ها  

#1 سیا 1395-05-02 03:52
شاید مدیریت خطوط لوله در منطقه لرستان ضعیف عمل میکنه.
چندروز پیش هم درختان و فضای سبز داخلی مرکز منطقه چنار در اتش سوخت.هرماه باید شاهد یک انفجار یا حادثه فاجعه بار در منطقه خطوط لوله لرستان باشیم.برای دستیابی به لیستی از این حوادث کافیه در اینترنت سرچی بزنیم.هنوز شکستگی لوله و الودگی محیط زیست که تا بخشی از کرخه راهم درگیر کرد فراموش نشده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا