یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان دوره چگنی گفت‌: روز گذشته خبری مینی بر شکار یک رأس بز وحشی گزارش شد كه نيروهاي ضبط اسلحه آمريكايي به نفع دولت در لرستان/ بز وحشي، سر شكارچي متخلف را خورد!ما به محض دریافت خبر، به تحقیق و تفحص از افراد محلی در خصوص صحت و سقم اين موضوع پرداختند.
به گزارش پايگاه خبري يافته، "طاهر بیرانوند" بيان داشت: وقتي مسجل شد كه اين اتفاق روي داده است، با هماهنگی آقای ابراهیمی دادستان شهرستان دوره چگنی در خصوص صدور مجوز تفتیش و بازرسی از منزل شكارچي متخلف‌، در اقدامي سریع و هماهنگ با نیروی انتظامی چگني، تفتیش و بازرسی از منزل فرد متخلف در روستای "تاف‌تافینه" بخش مرکزی دوره چگنی آغاز شد.
وي با بيان اين كه پوست یک رأس بزغاله وحشی که در پشت بام منزل متخلف كشف شد كه کمتر از 30 ساعت از شكار آن مي‌گذشت، افزود: شكارچي متخلف پوشت را به شکل ماهرانه‌ايی جاسازی كرده بود کشف و در ادامه تفتیش و بازرسی از منزل، یک قبضه اسلحه "ام‌ یک" ساخت آمریکا و نیز 29 فشنگ نيز کشف و ضبط شد.
بیرانوند خاطرنشان كرد: به دستور دادستان نامه‌‌ای تنظیم و به نهاد صادر کننده مجوز اسلحه مربوط، اعلام گردد که از اين پس مجوز باطل است و به نفع دولت مصادره گرديد.
وي اضافه نمود: با استناد به ماده 12 و 10 قانون شکار و صید و نیز ماد‌هاي 679 و 680 قانون مجازات اسلامی جرم تلقی و اين شكارچي بز وحشي، علاوه بر پرداخت هزینه ضرر و زیان خسارت وارده به محیط زیست، از لحاظ جنبه خصوصی جرم می‌بایست مجازات عمومی جرم را نیز متحمل گردد .
با اعلام اين حكم، شكارچي متخلف دچار دردسر و گرفتاري حبس و جريمه نقدي و ضبط اسلحه شده و به نوعي مي توان گفت كه شكار بز وحشي، سر اور را خورد!
از هم‌استاني‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست‌محیطی، مراتب را با شماره تلفن 1540 محيط زيست لرستان در میان گذارند.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا