یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طي دو ماهه اول امسال (فروردين و اردي‌بهشت 1395) استان‌های خوزستان با 25، لرستان و فارس هر کدام با 11 نفر بیش‌ترین آمار غرق‌شدگی در کشور را داشته‌اند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، بنا بر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، 129 نفر در دوماهه نخست امسال بر اثر غرق‌شدگی جان خود را http://yaftenews.ir/images/95/2-95/kashkan.jpgاز دست دادند که از این تعداد 107 نفر مرد و 22 نفر دیگر زن بودند.
آمار تلفات غرق‌شدگی در دو ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار تلفات 120 نفر بود 7.5 درصد رشد داشته است.
در این مدت استان‌های خوزستان با 25،  لرستان و فارس هر کدام با 11، اصفهان و خراسان رضوی هر کدام با 9 فوتی بیش‌ترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند.
در سایر استان‌ها آمار تلفات کمتر از 8 نفر و عمدتاً صفر بوده است.
آمار تلفات غرق‌شدگی در دوماهه اول امسال در استان گیلان هشت و در مازندران چهار نفر بوده است.
در این مدت رودخانه‌ها با 48 فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند؛ پس از آن استخر با 22، کانال با 12، چاه با 9 و دریا با 8 فوتی (محدوده خارج از طرح) در رتبه‌های بعدی آمار غرق‌شدگی قرار می‌گیرند.
آمار تلفات غرق‌شدگی در 2 ماهه امسال در دریاچه مصنوعی و سد 8، دریاچه طبیعی 3 و سایر مکان‌ها 19 نفر بوده است.
اعلام 11 غرق شده در لرستان براي استان لرستان در حالي است كه به رغم هشدارهاي مكرر مسئولين و رسانه‌ها در خردادماه و تيرماه امسال نيز شاهد چند اتفاق ناخوشايند در اين زمينه بوده‌ايم و آمار كساني كه جان خود را به اين طريق از دست مي‌دهند، متاسسفانه در نقاط مختلف لرستان در حال افزايش است.
يكي از دلايل اين موضوع نبود امكانات شنا در فصول گرم سال در نقاط محروم لرستان مي‌باشد كه اميدواريم مسئولين هر چه زودتر براي اين معضل چاره‌اي بينديشند، چرا كه قرار گرفت لرستان در كنار استان فارس در رده دوم آن هم در شرايطي كه لرستان حدوداً به اندازه نصف استان فارس جمعيت دارد (بنا بر نسبت غرق شده به كل جمعيت)، باعث مي‌شود كه لرستان پس از خوزستان، در رده دوم كشور قرار گيرد.

دیدگاه‌ها  

#1 وبگرد 1395-04-21 12:16
شانس آورديم ، استاني ساحلي نيستيم :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا