یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشريات قديمي: تيم خرم‌آباد در ليگ كشور 1356
نشريه آيندگان سال 1356 با نگاهي به نتايج تيم فوتبال "شهياد خرم‌آباد" نماينده استان لرستان در گروه 4 ليگ دسته سوم فوتبال جام تخت جمشيد كه از 2 تا 11 آذر 1356 در اهواز و دزفول برگزار شد، با انتخاب تيتر "خرم‌آباد در دفاع از فوتبال غرب، هم برد، هم مساوي كرد و هم باخت!" آورده است:
«مسابقات فوتبال دسته سوم جام تخت جمشيد كه در شهرستان دزفول با شركت تيم‌هاي كمپيدور تبريز، اكباتانا همدان، زاگرس سنندج، شهياد خرم‌آباد، قند دزفول، گمرك اهواز و شهرداري خرمشهر برگزار شد، پايان يافت و تيم‌هاي قند دزفول و گمرك اهواز با پيروزي بر شهرداري خرشهر و شهياد خرم آباد، راهي مرحله نيمه‌نهايي شدند.
دو ديدار پاياني در اهواز برگزار شد و طي آن ابتدا قند دزفول يك بر صفر شهرداري خرمشهر را شكست داد سپس گمرك اهواز با چهار گل از سد حريف خرم‌آبادي گذشت در حالي كه دو بار دروازه‌اش به روي مهاجمان تيم شهياد گشوده شد.»
گل‌هاي اين بازي كه در وقت قانوني 2 بر 2 مساوي شد را ناصر محمديان 29 و صالح سلامات دقايق 54، 106 و 115 وقت اضافي براي گمرك و فضل‌الله حيدري 35 و كريم كلكيان 47 براي شهياد به ثمر رساندند.
اين بازي به قضاوت هروس باغوميان با كمك علي يوسفي و حسين فهيمي در حضور 4 هزار تماشاگر روز نهم آذر در ورزشگاه اهواز برگزار گرديد.
انتخاب تیتر مذکور به این دلیل بود که تیم خرم‌آباد در دقیقه 47 با زدن گل دوم از حریف اهوازی پیش افتاد اما در پایان 90 دقیقه این بازی مساوی شد و در وقت اضافه تیم شهیاد لرستان مغلوب حریف خوزستانی شد.
ساير نتايج شهياد خرم‌آباد در اين مسابقات:
قند دزفول 1 شهياد خرم‌آباد 0
شهياد خرم‌آباد 4 اكباتانا همدان 0
قابل ذكر است تيم اميركبير كاشان نيز در اين گروه بود كه از حضور در رقابت‌ها انصراف داد.
از دسته الف گروه 4 تيم شهياد پس از قند دزفول در رده دوم قرار گرفت و به مصاف گمرك اهواز رفت كه در دسته الف گروه 4 اول شده بود.
اين بازي در اهواز برگزار شد كه 2-2 مساوي شد و تيم شهياد در وقت اضافي 4-2 مغلوب حريف شد و از صعود به دور بعد باز ماند.
به یقین اگر این مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد تیم خرم‌آباد با استفاده از امتیاز میزبانی بازی‌های خانگی، می‌توانست نتایج بهتری کسب کند، اما میزبانی این مسابقات به تیم‌های خوزستانی داده شد که تیم اهوازی با استفاده از این موقعیت و در پایان وقت‌های اضافی نماینده شایسته لرستان را از دور مسابقات حذف کرد.

تيم شهياد خرم‌آباد: شيرخدا (كامران) زحلي- نصرت‌الله (اردشير) نعمت‌الهي- مجتبي رنج‌بخش(دورود)- [مرحوم] مرتضي ميشي (بروجرد)- فضل‌الله حيدري- باقر محمدي‌سپهوند- جعفر محمدي‌سپهوند- [مرحوم] نصرت‌الله ميرزايي- موسي فرخ‌نيا- احمدجاودانه- محمدعلي مستجاب‌الدعوه (بروجرد)- حسين نيري- [مرحوم] محمود خوشي- كريك كلكيان (دورود)- [مرحوم] حميد مهدي‌خاني- حجت‌الله محبي(دورود)- شاهرخ نراقي- سيد محمود ميرآقايي؛ مربي: قدرت‌الله كاوه- سرپرست: محمد فرمان

منبع: كتاب "تاريخ فوتبال لرستان" صفحات 55 و 56

 

دیدگاه‌ها  

#1 داریوش سپه وندی 1394-08-04 21:52
بسیار جالب و خاطره انگیز احسنت دوستان یافته. علی الخصوص رضاجان جاسازی
نقل قول کردن
#2 کاندیدا 1394-08-05 08:57
ضمن ادای ادب و احترام به همه ی اعضای تیم و مربیان ؛انصافا اقای میراقایی نمونه ورزشکار کامل و مربی دلسوز و زحمتکشی بودن

فرضی حیدری 40 سال پیش توی تیم بزرگسالان بودن!!!! :cry:
خداییش ؛ بزنم به تخته هزار ماشا الله هنوزم 20 ساله نشون میدن ؛خدا حفظش کنه
نقل قول کردن
#3 حمیدرضا عطاری 1394-08-07 08:33
به نظر من کلمه مرحوم که در کروشه گذاشته شده باعث اشتباه بعضی ها میشود در یافتن افرادی که مرحوم شده ویا درقید حیاتند
نقل قول کردن
#4 حمیدرضا عطاری 1394-08-07 08:36
احتیاجی به نوشتن تذکر من نیست وفقط اگر اصلاح شود بهتر است از راه دور ارادتم را به یاران یافته نیوز ابلاغ فرمایید
___________________________________
يافته: سلام استاد عطاري عزيز. مطالبي كه درون [] قرار مي‌گيرند يعني جزء مطلب اصلي نيستند و براي اطلاع بيشتر مخاطبان اضافه مي‌شوند.
سعي داريم به اين صورت به آنان كه سال‌هاست از اين افراد بي‌خبرند اعلام كنيم كه به رحمت ايزدي پيوسته‌اند بلكه با قرائت فاتحه‌اي از آنان يادي بنمايند.
اگر كلمه مرحوم را داخل كروشه قرار ندهيم، برخي نابخردان كه همواره منتظر تخريب قوم نجيب و اصيل لر هستند ممكن است ذكر نمايند كه كلمه‌ي "مرحوم" در خطه‌ي ما جزئي از نام اين افراد است و از آن سوء استفاده جهت تخريب ما بنمايند، لذا براي متمايز شدن نام اصلي افراد از كلمه‌ي مرحوم، اين واژه بنا بر اصول ويراستاري و نگراش زبان فارسي درون كروشه قرار مي گيرد
نقل قول کردن
#5 علی 1394-08-16 15:24
ای کاش قبل از مرگ بزرگان فوتبال این استان مطالب اینچنین از ایشان اخذ میشد. مثلا اقای کاوه که مربی این تیم بودن و در ضمن مربی تیم ملی جوانان ایران هم بودند هزاران مجله قدیمی از روزهای اوج فوتبال این استان دارند ولی افسوس که همواره از اینچنین افرادی که قطعا مطالب جالبی در باره بزرگان فوتبال به یاد دارند در محاق فراموشی هستند.
نقل قول کردن
#6 مهدی 1396-06-28 15:32
مجتبی رنجبخش هم 17شهریورماه فوت کرد.روحش شاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا