یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عكس نماينده‌هاي لرستان در اولين دوره مجلس شوراي اسلامي - يافته

8 نماينده لرستان در مجلس اول (از 7 خرداد 1359 تا 6 خرداد 1363): سيدمحمدتقي شاهرخي و مرتضي اعظمي‌لرستاني(خرم‌آباد)، محمدهادي برومند[خائف](بروجرد)، مهدي كروبي(اليگودرز)، محمدحسين صادقي(دورود و جاپلق)، سيد فخرالدين رحيمي(بخش ملاوي)، علي مومه‌وندي[كاظمي](سلسله و دلفان)، محمدرضا عباسي‌فرد(كوهدشت و طرهان)

توضيح: پس از شهادت سيدفخرالدين رحيمي نماينده ملاوي، در انتخابات ميان‌دوره سيد‌نورالدين رحيمي به مجلس راه يافت. همچنين در انتخابات ميان‌دوره حسين بازقندي در حوزه انتخابيه دورود و ازنا جايگزين محمدحسين صادقي شد.

 

8 نماينده لرستان در مجلس دوم (از 7 خرداد 1363 تا 6 خرداد 1367): محمدصالح طاهري‌خرم‌آبادي و محمدرضا عباسي‌فرد(خرم‌آباد)، حجت‌الله زماني(بروجرد)، سيد محمدرضا هاشمي(اليگودرز)، سيد عباس موسوي(دورود و جاپلق)، سيد نورالدين رحيمي(بخش ملاوي)، محمد محمدي(سلسله و دلفان)، علي‌اصغر اسفنديارپور(كوهدشت و طرهان)

توضيح: پس از شهادت سيدنورالدين رحيمي نماينده مردم "ملاوي"، در انتخابات ميان‌دوره‌اي، كريم ملك‌آسا به مجلس شوراي اسلامي راه يافت.

 

نمايندگان لرستان دوره سوم مجلس

7 نماينده لرستان در مجلس سوم (از 7 خرداد 1367 تا 6 خرداد 1371): علي‌محمد سوري‌لكي و علي عنايت(خرم‌آباد)، محمدكريم مروجي(بروجرد)، علي‌محمد احمدي(اليگودرز)، سيدمحسن شفيعي(دورود و جاپلق)، كريم ملك‌آسا(بخش ملاوي)، ماشاء‌اله حيدري‌مقدم(سلسله و دلفان)، ؟ (كوهدشت و طرهان)

توضيح: در حوزه انتخابيه "كوهدشت"، علي‌اصغر اسفنديارپور در دور اول به مجلس راه يافت كه به دليل اعتراض علي شاهرخي‌قبادي، اعتبارنامه وي تصويب نشد. در انتخابات ميان‌دوره‌اي نيز علي شاهرخي‌قبادي بالاترين رأي را كسب كرد كه همين موضوع براي وي پيش آمد و اعتبارنامه‌اش تأييد نشد. لذا كوهدشت در دوره سوم نماينده‌اي در مجلس نداشت!

 

نمايندگان لرستان, مجلس چهارم, يافته نيوز

8 نماينده لرستان در دوره چهارم مجلس شوراي اسلامي از 7 خرداد 1371 تا 6 خرداد 1375: سيدمحمدصالح طاهري‌خرم‌آبادي و اكبر فريد(خرم‌آباد)، [مرحوم] هادي خاتمي(بروجرد)، محمدحسن قلي(اليگودرز)، جهانشاه صديق(دورود و ازنا)، محمد محمدي(سلسله و دلفان)، علي امامي‌راد(كوهدشت)، علي بوالفتح(پل‌دختر)

 

نماينده لرستان مجلس پنجم

8 نماينده لرستان در دوره پنجم مجلس شوراي اسلامي از 7 خرداد 1375 تا 6 خرداد 1379: عبدالرضا سپهوند و كورش فولادي(خرم‌آباد)، [مرحوم] هادي خاتمي(بروجرد)، محمدابراهيم مداحي(اليگودرز)، غلام‌رضا عبدالوند(دورود و ازنا)، علي آل‌كاظمي(سلسله و دلفان)، اسماعيل دوستي(كوهدشت)، محمدمهدي شاهرخي(پل‌دختر)

 

نماينده لرستان مجلس ششم

9 نماينده لرستان در دوره ششم مجلس شوراي اسلامي از 7 خرداد 1379 تا 6 خرداد 1383: سيدعيسي موسوي‌نژاد و عبدالرحيم بهاروند(خرم‌آباد)، علاء‌الدين بروجردي و [مرحوم] عبدالمحمد نظام‌الاسلامي(بروجرد)، علي‌محمد احمدي(اليگودرز)، غلام‌رضا عبدالوند(دورود و ازنا)، محمد محمدي(سلسله و دلفان)، علي امامي‌راد(كوهدشت)، محمدمهدي شاهرخي(پل‌دختر)

 

نماينده لرستان مجلس هفتم

9 نماينده لرستان در دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي از 7 خرداد 1383 تا 6 خرداد 1387: فتح‌الله حسنوند و قدرت‌الله ايماني(خرم‌آباد)، علاء‌الدين بروجردي و سيدمحسن يحيوي(بروجرد)، سيدمرتضي موسوي(اليگودرز)، حسين پاپي(دورود و ازنا)، محمودرضا حسنوند(سلسله و دلفان)، علي امامي‌راد(كوهدشت)، محمدمهدي شاهرخي(پل‌دختر)

 

نماينده لرستان مجلس هشتم

9 نماينده لرستان در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي از 7 خرداد 1387 تا 6 خرداد 1391: محمدرضا ملكشاهي‌راد و رضا رحيمي‌نسب(خرم‌آباد)، علاء‌الدين بروجردي و هادي مقدسي(بروجرد)، حجت‌الله رحماني(اليگودرز)، عزت‌الله دهقان(دورود و ازنا)، محمد محمدي(سلسله و دلفان)، علي شاهرخي‌قبادي(كوهدشت)، علي كاييدي(پل‌دختر)

 

نمايندگان لرستان در مجلس نهم

9 نماينده لرستان در دوره نهم مجلس شوراي اسلامي از 7 خرداد 1391 تا 4 خرداد 1395: ايرج عبدي و ابراهيم آقامحمدي(خرم‌آباد و دوره)، علاء‌الدين بروجردي و بهرام بيرانوند(بروجرد)، محمدتقي توكلي(اليگودرز)، عباس قائدرحمت(دورود و ازنا)، حجت‌الله خدايي‌سوري(سلسله و دلفان)، الهيار ملكشاهي(كوهدشت)، علي‌اكبر كاييدي(پل‌دختر)

9 نماينده لرستان در دوره دهم مجلس شوراي اسلامي از 8 خرداد 13959 نماينده لرستان در دوره دهم مجلس شوراي اسلامي از 8 خرداد 1395:

رديف بالا از راست: علاء‌الدين بروجردي (بروجرد)، محمدرضا ملكشاهي‌راد و محمد بيرانوندي (خرم‌آباد و دوره)

رديف وسط از راست: محمد خدابخشي (اليگودرز)، الله‌يار ملكشاهي (كوهدشت و رومشكان)، عباس گودرزي (بروجرد)

رديف پايين از راست: مجيد كيان‌پور (دورود و ازنا)، سيد حميدرضا كاظمي (پل‌دختر) و علي رستميان (سلسله و دلفان)


9  نماينده لرستان در دوره یازدهم مجلس شوراي اسلامي

رديف بالا از راست: مرتضی محمودوند و مهرداد ویس کرمی (خرم‌آباد و چگنی) و عباس گودرزي(بروجرد)

رديف وسط از راست: فاطمه مقصودی (بروجرد)، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی (كوهدشت و رومشكان)، محمد خدابخشي (اليگودرز)

رديف پايين از راست: یحیی ابراهیمی (سلسله و دلفان)، سيد حميدرضا كاظمي (پل‌دختر) و حسین گودرزی (دورود و ازنا)

تاریخ برگزاری انتخابات: 2 اسفندماه 98

در مرحله اول تمامی داوطلبان حدنصاب لازم را برای ورود به مجلس کسب کردند. در این دوره و با توجه به مصوبه جدید مجلس، حدنصاب لازم برای ورود به مجلس کسب 20 درصد آراء صحیح بود.

نتایج کامل انتخابات مجلس شوراي اسلامي در لرستان / دوره یازدهم


تهيه و تدوين: رضا جايدري /
پايگاه خبري يافته

دیدگاه‌ها  

#1 م 1398-03-17 12:18
مرحوم نظام الاسلامی و خاتمی بهترین نمایندگان ادوار بروجرد بودند خداوند روحشون رو قرین رحمت قرار بده
نقل قول کردن
#2 عزیزی 1398-10-27 23:34
کاش این نمایندگان خصوصا نماینده کوهدشت به فکر باقی صالحات باشند چقدر خوب بود حداقل یک یادگاری به جا میزاشتن مثل ی کار خونه خدایا شاهدباش هیچ کاری انجام ندادن عزیزی کوهدشت
نقل قول کردن
#3 افشین 1398-11-30 01:12
با توجه به اینکه اطلاعات مندرح میتواند مورد استناد دیگران باشد،بهتر است،عنوان مجلس دوره ا ل راصحیح وارد کنید.مجلس دوره اول با عنوان "مجلس شورای ملی" در کلیه اسناد ذکر شده است.
عن ان" مجلس شورای اسلامی" از دوره دوم برگ یده شده است.
نقل قول کردن
#4 سامان بادآشنا 1399-03-08 02:28
هیات بازرسی کل کشور هم اکنون عملکرد اداره کل پدافند غیر عامل رو بررسی میکند
اگر اطلاعاتی از تخلفات و یا اهمال اونها دارید به وب سایت سازمان بازرسی اعلام کنید. حتمن رسیدگی میکنن آدم های خوبی هستن
نقل قول کردن
#5 آریا 1400-12-11 20:14
آقای مهرداد ویسکرمی با این ادبیاتی که برای مخالفین طرح باصطلاح صیانت از فضای مجازی بکار بردند آبروی مردم غیور و سرافتمند لرستان را خدشه دار کردند. برای نشان دادن انزجار مردم سرافتمند خرم آباد و چگنی از این الفاظ توهین آمیز پیشنهاد میشود کمپینی راه‌اندازی شود تا مردم سایر استانها از نظرات مردمی که ایشون نمایندگی آنان در مجلس قانونگذاری را یدک می شود اطلاع حاصل کنند.
نقل قول کردن
#6 عبدالحسین 1402-02-02 13:28
:-) شجاع باخدا فقط آیت الله حاج شیخ محمدمحمدی خدانگهدارش
نقل قول کردن
#7 حسین کریمی 1402-12-10 09:06
درود بر دکتر محمد حسین محمدی انشالله جشن پیروزی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا