یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 انتهاي بلوار ولي‌عصر خرم‌آباد 1370
عكس جالبي از انتهاي بلوار ولي‌عصر(عج) خرم‌آباد در سال 1370
ساخت و ساز  در اين منطقه كه به جهانگيرآباد شهرت دارد، از اواخر دهه 60 آغاز شد. بيش‌تر ادارات دولتي در اين منطقه مبادرت به ساخت ساختمان كردند چنان كه در تصوير قابل مشاهده است، هم‌اكنون در سمت چپ تصوير ساختمان‌ها اداره كل محيط زيست لرستان، اداره ثبت احوال شهرستان خرم‌آباد، اداره كل نوسازي مدارس لرستان، اداره كل اتساندارد و تحقيقات صنعتي، اداره صنعت، معدن و تجارت استان، حج و زيارت، آزمايشگاه فني جهاد كشاورزي، شركت آب منطقه‌اي لرستان و ... ساخته شده‌اند و در سمت راست نيز چند منزل سازماني آموزش و پرورش ساخته شدند.
ساختمان دوم دانشگاه آزاد اسلامي(دهه 70) و هنرستان ولي‌عصر نيز از قديمي ترين ساختمان‌ها در اين منطقه به شمار مي‌روند. مهرماه 1364 اولين ساختمان دانشگاه آزاد اسلامي واحد خرم‌آباد در ميدان شهدا و در ساختمان استيجاري افتتاح شد. سومين مجموعه دانشگاه آزاد اسلامي خرم‌آباد نيز نيمه دوم دهه 70 در منطقه كمالوند به بهره‌برداري رسيد.

دیدگاه‌ها  

#1 رضاظهراب بیگی 1393-11-17 14:22
یادش به خیررسال64 اولین سال افتتاح هنرستان ولیعصربود که ازمیدان تختی به اینجا منتقل شدیم.این مسیرتامیدان کیو همش خاکی بود.موقع تعطیل شدن گردوخاکی به پا میشد که کیلومترهاقابل دیدن بود
__________________
يافته: بله. اون موقع دور ميدان كيو به سمت دره‌گرم هيچ ساختماني نبود و اون‌جا گوسفند مي‌فروختند
نقل قول کردن
#2 کیوان 1395-02-10 23:31
آره دقیقا سال 64 بود که در هنرستان ثبت نام کردم و این اولین سال شروع به کار هنرستان بود از دور میدان کیو تا آخرهنرستان خالی بود و اطراف خیابان ولیغصر هیچ ساختمانی وجود نداشت تنها پاسگاه 5 بین راه بود ودیگر هیچ.
یادش بخیر ایام چه زود می گذرد.
از همین جا به تمام هملاسی عرض سلام و ارادت دارم
نقل قول کردن
#3 رستمی 1395-06-10 08:59
سلام
قبل انقلاب جهانگیرآباد که یه بیابون بوده رو به بابام که اونجا گوسفندا عموشو می چرونده پیشنهاد میدن که با دو تا گوسفند معامله کنه!!!
بابام به عموش بی سیم می زنه و استفتا میکنه عموش میگه مگه غارته دو تا میش نازار خدا بدم یه بیابون!!!!
حالا تمام گله های عشایر خرم آباد جمع کنی یه قطعه زمین اونجا بهت نمیدن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا