ورود اولین هواپیما به فرودگاه خرم‌آباد ۱۳۰۴ شمسی





فرودگاه خرم آباد در سال ۱۳۰۴ خورشیدی، نخستین هواپیما در باند خاکی آن به زمین نشست. کاربری اولیه فرودگاه خرم‌آباد نظامی بود تا اینکه در سال ۱۳۲۲ خورشیدی و در جریان جنگ جهانی دوم، به دلیل نزدیکی این مجموعه با کمپ نظامی بدرآباد، اقدامات توسعه ای آن آغاز شد.
باند فرودگاه خرم آباد به عرض 30 متر و طول 1800 متر در جریان جنگ جهانی دوم(در اواسط سال1322)  توسط متفقین در محلی روبروی کمپ نظامی بدرآباد که مقر نیروهای  نظامی شوروی سابق، انگلیس و آمریکا بود، صرفا" جهت پرواز هواپیماهای ملخی قدیمی طراحی گردید.
 از این باند خاکی پس از خاتمه جنگ جهانی دوم و خروج متفقین از کشور برای جابجایی افسران نظامی از خرم آباد به تهران و بالعکس استفاده می شد تا اینکه شرکت ملی نفت ایران و مخابرات منطقه لرستان زمینهای فرودگاه را خریداری و بازسازی نمودند و حدود 1800 متر از باند جهت استفاده هواپیماهای کوچک پستی آسفالت گردید و یک اتاق کوچک نگهبانی و یک ساختمان کوچک برای استراحت مسافران ساخته شد. مدتی بعد  زمینهای اطراف فرودگاه خریداری و روستای میانگلال که در مسیر باند فرودگاه قرار گرفته بود جابجا شد. نهایتا" در سال 1355 و در زمان استانداری آقای فرح بخشیان با حضور جمعی از مسئولین شرکت نفت و سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت فرودگاه خرم آباد از وزارت نفت به سازمان هواپیمایی کشوری تحویل داده شد. متعاقبا"حدود 10 نفر کارمند استخدام و 2 دستگاه ماشین آتش نشانی خریداری  و مقرر گردید در صورت نیاز از ماشین های آتش نشانی ارتش یا شهرداری هم استفاده گردد. سپس باند موجود مجددا" آسفالت و 500 متر به طول آن افزوده شد. در خرداد سال 1355 یک دستگاه NDB و یک دستگاه رکوردر نصب شد. اولین پرواز مسافری 60 نفره با حضور مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری افتتاح گردید. بازرسی مسافران همه روزه توسط10 نفر پلیس و یک افسر کلانتری مرکزی خرم آباد انجام میگرفت.