یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طاق پل شكسته خرم‌آباد/ يافته

تصويري جالب از طاق پل شكسته (پل شاپوري) خرم‌آباد از آثار باستاني مربوط به دوره ساساني

به محيط اطراف پل در عكس خوب توجه كنيد! در شرايطي كه تا دهه 50 باغ‌هاي فراوان در اين ناحيه وجود داشت، رفته‌رفته همه درختان اين منطقه قطع شدند و اكنون همين فضاي سبز قسمت‌هاي جنوبي پل نيز به محلي براي زباله‌ها و نخاله‌هاي ساختماني سكنه محله خيرآباد تبديل شده است!

اداره كل ميراث فرهنگي لرستان نيز كه ساختمان آن تا همين 3 ماه قبل در 3 كيلومتري اين پل قرار داشت و در آن شرايط هيچ‌گاه جوياي وضعيت وخيم آن نشد، با انتقال ساختمانش به شمال شرقي شهر و گرفتن فاصله‌اي حدود 10 كيلومتر، خيال همه را در مورد لاقيدي‌اش در قبال حريم اين پل راحت كرده است!

تنها هنر اداره كل ميراث فرهنگي لرستان، دستكاري سيماي اين پل طي سال‌هاي 89 و 90 بود كه در اقدامي عجيب به جاي "مرمت" آن، اقدام به "بازسازي" پل با قدمت بيش از هزار نمودند! اكنون پل باستاني ديار ما شبيه پل حاجي(با قدمت 60 ساله) شده است!

آقايان از طلا بودن پشيمان گشته‌ايم، محبت كرده ما را مس كنيد! اي كاش همان سيماي قديمي و باابهت اين پل براي آيندگان حفظ مي‌شد ...

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 برزو الیاس‌زاده 1393-03-03 20:13
هر سال میگیم دریغ از پارسال
نقل قول کردن
#2 محمد 1393-11-26 14:07
واقعا برای مسولين لرستان بخصوص میراث فرهنگی متاسفم که اینجور این اثر گران بها را تنها گذاشته اند؟؟؟ :sad: :sad:
نقل قول کردن
#3 سعید دیناروند 1394-01-26 15:53
پلهای تاریخی لرستان اگر مرمت وبازسازی شوند موجب جذب گردشگران و رونق اقتصادی استان خواهدشدلرستان پایتخت پل های تاریخی ایران است و زیبنده لرستان نیست که پل هایی خراب و ویران داشته باشد هر مقدار سرمایه ای که خرج مرمت و بازسازی پل های تاریخی لرستان شودبه سود لرستان است چون با جذب گردشگران داخلی وخارجی سرمایه و سود بیشتر و رونق اقتصادی بیشتری جذب استانمان خواهد
نقل قول کردن
#4 ری را 1394-09-17 21:32
در دهه شصت این پل و محیط اطراف آن و بسیاری از اماکن باستانی مکانی برای اطراق چند ساعته و حتی گذراندن سیزده به در بسیاری از همشهریان عزیزمان بود!! زمانی که خرم آباد فقط دارای دو پارک کیو و دانشجو(فرح) بود که البته الان الی ماشالله پارک داریم!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا