یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 دورنماي خرم‌آباد اوايل دهه 1340 از سمت غربي
عكس قديمي از شهر خرم‌آباد كه در اوايل دهه 1340 از سمت غربي (سفيدكوه پشت بازار) گرفته شده است
قسمت بالاي عكس دامنه مُدبه‌كوه و بخش شرقي خرم‌آباد را مشاهده مي‌كنيد كه هنوز خبري از خيابان شريعتي و ساخت‌و‌سازهاي مناطق شقايق و قاضي‌آباد نيست.
در بخش وسط عكس زمين خالي را ملاحظه مي‌كنيد كه گورستان زيدبن‌علي (ع) مي‌باشد و بارگاه امام‌زاده نيز در سمت چپ زمين گورستان قرار دارد.
سمت چپ قلعه فلك‌الافلاك و سمت راست عكس پل حاجي (علي‌اصغر ناصريان‌خرم‌آبادي) را مي‌بينيد كه كمتر از يك دهه از زمان بهره‌برداري آن در زمان گرفتن تصوير مي‌گذرد.
در قسمت پايين سمت راست تصوير نيز ابتداي ميدان بزرگ (گپ/ پشت بازار/ قيصريه) و خيابان حافظ كه به سمت دامنه كوه منشعب مي‌شود را با ساختمان‌هاي اطراف اين خيابان مشاهده مي‌كنيد.
سمت راست پل نيز تازه ساخت و سازهاي منطقه علوي آغاز شده و چند خانه جاي باغ‌هاي و زمين‌هاي كشاورزي را كه سال‌هاي قبل آن‌جا قرار داشتند، گرفته است.
رضا جايدري/ پايگاه خبري يافته
 

دیدگاه‌ها  

#1 مرضیه 1395-04-29 21:44
سلام
اگرعکسهای قدیمی رارنگی هم نمایش دهیدخیلی جذابترخواهدشد
اگربشودخیلی خوب میشود
باتشکروسپاس ازشما
___________________
يافته: عكس هاي رنگي از اواخر دهه 50 فراگير شدند
فقط عكاسان برخي نشريات سراسري از اواخر دهه 40 در كشورمان عكس رنگي گرفته و منتشر مي كردند
سيستم عكاسي قبل از دهه 50 كلا سياه و سفيد بوده است و چنين امكاني بوجود ندارد كه عكس‌هاي سياه و سفيد را رنگي كرد مگر با نرم‌افزارها كه البته اصالت عكس از بين مي‌رود زيرا رنگ اصلي مثلا لباس‌هاي افراد حاضر در تصاوير در يك‌صد سال قبل مشخص نيست و اگر ما رنگي براي آن انتخاب كنيم ممكن است رنگ اصلي آن در آن زمان نباشد
نقل قول کردن
#2 اسحق بازگیر 1397-03-19 14:02
جالب است که درختی در اطراف قلعه کاشت نشده و شاید همین درختکاری کنونی باعث صدمه دیدن بیشتر زیر ساخت ان شده است ....با تشکر از شما
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا