یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كتاب علما در روشناي تاريخعلما در روشناي تاريخ
(خاطرات روحانيت لرستان از روزگار قاجار تا ظهور انقلاب اسلامي)
مؤلف: سيدمحمد سيف‌زاده - ‏۱۳۴۶ خرم‌آباد
قطع: وزيري
تعداد صفحه: 1269
شمارگان: 1000 نسخه
شابك: 3-57-5055-600-978
شناسه :       1078905
رده‌بندی‌: DSR۱۵۶۳ /ر۹ س۹ ۱۳۹۰-lcc
ناشر: انتشارات سيفا (خرم‌آباد)
سال نشر: 1392 چاپ اول
تاریخ ایجاد رکورد :      1293/2/21
قیمت: 65 هزار تومان
 
کتاب «علما در روشنای تاریخ» با موضوع خاطرات روحانیت لرستان از روزگار قاجار تا ظهور انقلاب اسلامی ایران با قلم سیدمحمد سیف‌زاده توسط انتشارات سیفا منتشر شده است.
خطه لرستان از دیرباز تا کنون سرزمین پرورش مردان و زنان با ایمانی بوده است که به گفته امام خمینی رحمت‌‌الله علیه  هزاران نفر از لرستان برای من نامه نوشتند که حاضر به قیام علیه شاه هستند حال در میان این مردمان تعداد زیادی روحانی مبارز و از جان گذشته زندگی خود را در راه برپایی پرچم اسلام، عدالت و انسانیت صرف نموده‌اند و منشأ حرکت و تحولاتی در لرستان و یا سطح ملی و مذهبی بوده‌اند.
علما در روشنای تاریخ نام کتابی است پیرامون همین مسأله که به قلم سیدمحمد سیف‌زاده و با کوشش ب20 ساله‌ي وی به رشته تحریر درآمده است و به خوبی توانسته سرگذشت زندگانی و مبارزات روحانیون لرستان را طی دو قرن اخیر بازگو نماید.
با مروری بر آثار به چاپ رسیده حول محور روحانیت لرستان می‌توان نتیجه گرفت که این برای اولین بار است که پژوهشی چنین منسجم ودقیق در این خصوص به عمل آمده است.
نویسنده کتاب علما در روشنای تاریخ با بهره‌گیری از افراد متدین و سرشناس لرستان در مورد سرگذشت روحانیون آن منطقه و مصاحبه با فرزندان و نوادگان آنها و گاها افرادی که خود شخصا با روحانی مدنظر نویسنده در ارتباط بوده اند توانسته بر غنا و ارزش اثر فوق بیافزاید.
وی همچنین در این راه از اسناد و مدارک معتبر و منحصر به فرد مربوط به زمان قاجار و پهلوی اعم از اسناد خطی، معاهدات و یا نامه هایی که علما و رجال برجسته درباره لرستان نوشته اند سود جسته است. بخش عمده ی این کتاب، خاطرات علما و مراجعی است، که در ایام جوانی و میان سالی به دعوت روحانیون و معاریف به لرستان آمده‌اند.
در این کتاب به نقش مردم لرستان در حرکت‌های سیاسی – اجتماعی و ارتباط آن‌ها با روحانیت پرداخته شده است.
برخی از مطالب کتاب شامل زندگانی آیت‌الله روح‌الله کمالوند، آیت‌الله العظمی بروجردی، حجت‌الاسلام مهدی قاضی، آیت‌الله سید حیدر طاهری و آیت‌الله جعفر سبحانی می‌باشد.
در اين كتاب به زندگي بيش از 80 نفر از سادات و علماي برجسته لرستان پرداخته شده است.
منبع: خبرگزاري رسا
 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1394-02-29 08:37
چگونه میتوانیم کتاب راتهیه کنیم ضمناماساکن لرستان نیستیم
_________________________
يافته: اگر نسخه‌اي از آن باقي مانده باشد، در نمايشگاه كتاب عرضه مي‌شود؛ در غير اين صورت فقط مي توانيد در كتابخانه ملي يا كتابخانه‌هاي استان كتاب را پيدا كنيد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا