یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كتاب رشد حرکتی پیشرفتهرشد حرکتی پیشرفته
ترجمه: دکتر سعید ارشم و فاطمه کشوری
تيراژ:  1000 نسخه
قطع:  وزيري
تعداد صفحه:  457
نوبت چاپ:  اول 1393
ناشر: نگارخانه
شابک‌: 8-51-4178-600-978
 
با گسترش علوم رفتار حرکتی، نیاز دانشجویان و اساتید به منابع روزآمد دو چندان شده است. بخشی از این نیاز، به حیطه رشد حرکتی مربوط می‌شود که خوشبختانه بسیاری از اساتيد دانشگاهی گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته‌اند و به توسعه آن کمک کرده‌اند.
با این حال، نگاهی گذرا به تحقیقات انجام شده توسط دانشجویان یا اساتید نشان می‌دهد که انسجام و جهت‌گیری دقیقی در زمینه انتخاب موضوعات یا ضرورت آن‌ها وجود ندارد. این امر احتمالاً ناشی از عدم آشنایی با روش‌های تحلیل منطقی تحقیقات قبلی است. کتاب حاضر، این مشکل را تا حدودی برطرف کرده است.
 “رشد حرکتی پیشرفته” به بررسی نحوه انجام تحقیقات در زمينه موضوعات و سؤالات مهم رشد حرکتی می‌پردازد. این کار از طریق توجه به سیر تحول تحقیقات این حيطه علمی، وضعیت فعلی آن‌ها و جهت‌های آتی احتمالی صورت می‌گیرد.
 “رشد حرکتی پیشرفته” از معدود منابع موجود برای به چالش کشیدن نظریه‌ها و مدل‌های رشد حرکتی است و زمینه‌ای برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشد حرکتی فراهم می‌کند تا بتوانند شیوه بررسی و تفسیر تحقیقات این حیطه را درک کنند.
سه نفر از محققان برجسته رشد حرکتی یعنی "هی وود، رابرتون و گِچل" ضمن اشاره به تاریخ تکاملی این حیطه علمی، موضوعات مهم تحقیقاتی را توضیح می‌دهند. آن‌ها علاوه بر معرفی نظریه‌ها و مدل‌های اصلی تاثیرگذار بر رشد حرکتی به نحوه کاربرد تحقیقات آن در زمینه‌های تربیت‌بدنی، آموزش ويژه معلولین، حرکت درمانی و علوم توان‌بخشی اشاره می‌کنند.
امید است اثر حاضر افق تازه‌ای پيش روی محققان، دانشجویان و متخصصان شاغل در این حیطه قرار دهد تا بتوانند ضمن درک عمیق‌تر پدیده‌های رشدی، به شناسایی مسائل جدید و طرح‌ریزی تحقیقات آینده بپردازند.

 

دیدگاه‌ها  

#1 مریم 1401-12-08 13:17
این کتاب رو از کجا می تونم تهیه کنم؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا